Fiskesnack.com "ta er en funderare" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnack.com "ta er en funderare"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Grejo
    replied
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

    Du behöver inte kunna programmera för att anmäla dig till gruppen och framföra vad som kan göras bättre. Att gnälla i tråden skapar ju bara negativ stämning. Prova skriv ner en lista och ring Andreas Ollinen och hör med han. Är ju uppenbart att sportfiskarna inte är så aktiva på forumet själva.

    Skulle säga att problemen kom med nya versionen av programvaran. Den installerade mig veterligen Bergman och har inget med sportfiskarna att göra. Han har förklarat flera gånger tidigare att uppgraderingen var ett måste.

    Ps. Har jobbat som it-konsult i 10 år.
    Det har gjorts listor över förbättringsförslag till både höger och vänster de senaste 5 åren. Det har ringts och mailats till sportfiskarna. Alla forummedlemmar har varit vänliga och hjälpsamma men efter 5 år av tomma löften, svammel och ignorans har det på senare tid börjat koka över lite vilket resulterar i gnäll. Det är synd.

    I 2+ år har dom talat om att dom har högsta prio på att fixa sökfunktionen, INGET har hänt. Jag kan skriva en till lista över förbättringsförslag där jag sätter sökfunktionen som punkt 1, kanske det löser sig då?

    Den där gruppen du skriver om, den finns inte.

    Kan bifoga CV vid behov, 22 år i IT-branschen här. Det kan inte vara supersvårt att få vBullentin att fungera år 2020.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg


    Ps. Har jobbat som it-konsult i 10 år.
    25 år för min del..utvecklade nån sån här programvara på 90-talet och det är ju knappast rocket science, det svåra är i regel att migrera databasen in i ny lösning.

    Lämna en kommentar:


  • Niklar
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Niklar
    Nej, jag har inte anmält mig till denna grupp då jag är Värdelös på datorer. Men du verkar vara en riktig fena verkar det som när du snackar. Jag har oxå varit här i drygt 10år + några år oreggad. Tro mig, jag har gjort mina försök till att hålla humöret uppe och vara en "god" medlem. Men om det hela är Enkelriktad gata så kommer man ingen vart, det måste gå åt båda hållen för att detta skall funka. Du måste ändå hålla med om att det är konstigt att Alla problem kom i samband med Sportfiskarnas övertagande, eller har jag fel där oxå och bara gnäller ? Nä, jag lägger ner nu.
    Att skryta med många år som medlem men bara ha dryga 600 inlägg ger jag inte mycket för. Då har allså du INTE bidraget med mycket för att detta skall bli bättre. Jag skriver inte detta för att vi skall bli ovänner och Näthata varandra men du Måste förstå frustrationen hos oss som konstant skriver här och försöker vara hjälpsamma med det vi kan, Eller ???
    Du behöver inte kunna programmera för att anmäla dig till gruppen och framföra vad som kan göras bättre. Att gnälla i tråden skapar ju bara negativ stämning. Prova skriv ner en lista och ring Andreas Ollinen och hör med han. Är ju uppenbart att sportfiskarna inte är så aktiva på forumet själva.

    Skulle säga att problemen kom med nya versionen av programvaran. Den installerade mig veterligen Bergman och har inget med sportfiskarna att göra. Han har förklarat flera gånger tidigare att uppgraderingen var ett måste.

    Ps. Har jobbat som it-konsult i 10 år.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Om man inte har mer än ett forum för sportfiske att bli djupt upprörd över måste man leva ett extremt problemfritt liv, och det är ju vackert så. Är man inte nöjd med Sportfiskarnas havanden och göranden finns det bara två sätt att förhålla sig till detta, engagera sig och ställa sig till förfogande för att påverka eller gå ur. Det här eviga gnället är ju direkt kontraproduktivt om man ser till syftet med forumet.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Niklar
    ​​​​​​​Nej, jag har inte anmält mig till denna grupp då jag är Värdelös på datorer. Men du verkar vara en riktig fena verkar det som när du snackar. Jag har oxå varit här i drygt 10år + några år oreggad. Tro mig, jag har gjort mina försök till att hålla humöret uppe och vara en "god" medlem. Men om det hela är Enkelriktad gata så kommer man ingen vart, det måste gå åt båda hållen för att detta skall funka. Du måste ändå hålla med om att det är konstigt att Alla problem kom i samband med Sportfiskarnas övertagande, eller har jag fel där oxå och bara gnäller ? Nä, jag lägger ner nu.
    Att skryta med många år som medlem men bara ha dryga 600 inlägg ger jag inte mycket för. Då har allså du INTE bidraget med mycket för att detta skall bli bättre. Jag skriver inte detta för att vi skall bli ovänner och Näthata varandra men du Måste förstå frustrationen hos oss som konstant skriver här och försöker vara hjälpsamma med det vi kan, Eller ???

    Lämna en kommentar:


  • johasp20
    replied
    Ursprungligen postat av Sportfiskarna Admin Visa inlägg
    Lite blandat i den här tråden. Gäddor och annat... Håller mig till det tekniska. Idag tror vi att vi hittat den sista koden som möjliggjorde phishing-länkar att dyka upp i mobilläget. Konkret för det vidare arbetet. Vi kommer be om hjälp i form av en grupp av flitiga användare. Vi kommer utreda en migrering till en mer tillförlitlig forumprogramvara. En sådan åtgärd kan kosta i storleksordningen 200 tkr. Hoppas det finns förståelse för att vi måste utreda om det är väl investerade medlemspengar. //Andreas
    Sportfiskarna Admin Ska inte intäkter från annonser på sidan finansiera drift och underhåll samt viss administration av plattformen? Eller går de pengarna åt andra håll?

    Om ni ska satsa vidare på ett forum som detta borde ni även reflektera kring vilka insatser som kan göras för att göra det mer levande igen. Eller har ni fastställt att nya plattformar som Facebook, Youtube mm helt enkelt är för svåra att konkurrera med om användarnas tid och engagemang?

    Säkerhet och en fungerande sökfunktion tycker jag är kritiska funktioner att hålla vid god hälsa.

    Lämna en kommentar:


  • Grejo
    replied
    Under de 5 år som sportfiskarna har haft fiskesnack så har den konstruktiva kritiken övergått mer och mer mot gnäll då det har varit tydligare och tydligare att dom inte kommer göra nåt för att hindra sidans förfall. Första 2-3 åren var det nog mest konstruktivt medan det nuförtiden mest är "gnäll".

    Jag tror att i stort sett alla forummedlemmar var positiva till sportfiskarnas intåg 2015. Nu med facit i hand är det en annan femma.

    Under de två senaste åren har dom t.ex. flertalet gånger tydligt deklarerat att dom fokuserar på att fixa sökfunktionen, men inget har hänt under dessa år. Flera gånger har det varit tal om att "ta tag i", "titta på" och så vidare men inget händer. Ett par gånger har det talats om att samla de mest aktiva användarna på forumet för att diskutera men där har det heller inte kommit något konkret. Många gånger har det efterfrågats konstruktiv kritik och förbättringsförslag vilket de då har fått mängder av men inget har har hänt där heller.

    Under flera veckors tid pågick phisingaktivitet på fiskesnack.com utan någon som helst åtgärd, nu har man tydligen hittade den skadliga koden och "tittar på" den.

    Sen undrar jag varför man ska spendera 200 tkr på ny forumprogramvara, är vBullentin verkligen så dåligt att detta forum är bortom räddning? vBullentin är ändå ett av världens populäraste och mest använda forumprogramvaror. Vad får man med ny forumprogramvara, fungerande sökfunktion och fotoalbum? Sen kommer ju även en ny forumprogramvara kräva att någon underhåller och utvecklar den och inte lämnar den att förfalla.

    I dag finns det så vitt jag förstått en aktiv moderator på fiskesnack.com vilket förståss är för lite. Skulle det inte vara lätt att fixa fram ett par till, kanske en enkel premie från sportfiskarna kan locka fler?

    Lämna en kommentar:


  • Niklar
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Känns ju som sportfiskarna försöker ta åt sig av kritiken, kom med konstruktiv kritik istället.

    Ehhhhh, har du sovit dom senaste åren ? Vi har gett dom hur mycket som helst, har dom lyssnat ? NEJ. Tycker nog att man skall läsa på lite innan man "gnäller" eller är du aspirant på att få ett jobb på Sportfiskarna ? Nä, läs på och kom sen med dina inlägg.......
    Har du anmält dig till denna grupp? När de väl försökt så känns det inte som någon vill ställa upp.

    Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
    Hej! Tanken om en grupp som kan utveckla ett forum är ju jätteintressant. Vi ser fram emot att samla en sådan grupp. Tänker 10-20 av er mest aktiva Fiskesnackare, och ett resultat i en konkret lista om vad ni få ut av forumet. Vad är prioriterat, hur kan man gå tillväga osv. Det finns förstås en del tekniska aspekter att ta hänsyn till, och tyvärr också resursbegränsningar precis som överallt annars. Vad tror ni om detta?

    //Andreas på Sportfiskarna
    Var inte många om någon som anmälde sig så vitt jag sett. Mest bara massa gnäll och hot om riva medlemskort. Exempelvis har de ju förklarat att nuvarande programvara inte kan hantera fotoalbum, ändå fortsätts det tjatas på denna punkt.

    Har varit reggat sen 2006 och hängt på fiskesnack bra många år innan dess också. Fortfarande inne nästan dagligen. Tycker största skillnaden är den gnälliga stämningen idag. Försök att bidra istället för gnälla. Är medlemmarna som gör ett forum, inte nått gammalt fotoalbum som ändå inte användes.

    Ps. Bergman som skapade fiskesnack var ju till ganska nyligen anställd av sportfiskarna som IT Projektledare, detta var säkert en bidragande faktor varför sportfiskarna tog över driften av sidan.

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Känns ju som sportfiskarna försöker ta åt sig av kritiken, kom med konstruktiv kritik istället.

    Ehhhhh, har du sovit dom senaste åren ? Vi har gett dom hur mycket som helst, har dom lyssnat ? NEJ. Tycker nog att man skall läsa på lite innan man "gnäller" eller är du aspirant på att få ett jobb på Sportfiskarna ? Nä, läs på och kom sen med dina inlägg.......

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
    Vilket jävla gnäll! Lite synpunkter:

    - Största försämringen är att färre skriver. Inget konstigt med det, finns ju mycket mer konkurrens idag, främst från sociala medier. Men för att göra det bättre. Medlemmar ta er i kragen och kom med intressanta inlägg istället för gnälla.

    - Angående fotoablumet, var ju väldigt dött långt innan den försvann. Så jag tror inte införa ett fotoalbum gör någon större skillnad. Få tillbaka sina gamla bilder skulle visserligen vara skoj ur ett personligt perspektiv. Ett enklare perspektiv är kanske att länka in instagram med tagen #fiskesnack?

    Känns ju som sportfiskarna försöker ta åt sig av kritiken, kom med konstruktiv kritik istället. Kan ni själva programmering och tiden erbjud er hjälp? Annars varför inte anmäla er i en i en testgrupp/förslagsgrupp som Bergman frågade efter frö en tid sedan.
    Största försämringen enligt mig är säkerhetsbristerna med kapning av sidan och läckta lösenord.
    När sportfiskarna inte ens kan ta åt sig av den kritiken har jag svårt att tänka mig man tar åt sig av någon form av konstruktiv kritik.

    Jag kan bara skriva för mig själv men har inte mycket annat att klaga på förutom säkerheten här, men visst skulle man säkert kunna göra sidan lite roligare med album osv.

    Facebook eller fjollboken som någon här myntade kan jag vara utan, så man hoppas det blir en uppryckning här både hos sportfiskarna och oss medlemmar.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

  • Newborn
    Svar till Värde?
    av Newborn
    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
    2024-01-13, 20:31
  • Knox88
    Värde på spön ?
    av Knox88
    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
    2023-08-13, 11:49
  • Backslag
    Svar till Cisco Kid, mindre
    av Backslag
    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
    2023-09-03, 20:16

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
15 svar
4 576 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
63 svar
13 590 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
16 svar
1 467 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 331 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
20 svar
25 573 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X