Hur kan ens Blocket godkänna en sådan här annons... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kan ens Blocket godkänna en sådan här annons...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur kan ens Blocket godkänna en sådan här annons...

    Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Abborre frysta och färska Delikatess https://www.blocket.se/vi/92574002.htm

    Inte redigt okej!

  • #2
    Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
    Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Abborre frysta och färska Delikatess https://www.blocket.se/vi/92574002.htm

    Inte redigt okej!
    Bara att alla anmäler den?

    Kommentera


    • #3
      Andra gången jag anmäler en sådan annons på kort tid. Den förra tog flera dagar innan den försvann.

      Jäkligt knasig lagstiftning.. Fisk från havet får inte säljas utan licens, men från insjöar mm verkar det vara fritt fram. Vilket ju är helt pantat!

      I detta fallet bör det ju dock vara högst olagligt då Roslagen är skärgård och hav...

      https://www.havochvatten.se/hav/fisk...tidsfiske.html

      Kommentera


      • #4
        Jag har anmält :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #5
          Frågan är om blocket går vidare med det hela. Ska väl lämnas in till länsstyrelsen eller polisen?

          Kräft försäljningen är väl också nåt som bör diskuteras? Hur gäller lagarna. Man hör ju om folk söderut som drar in upp mot en halv miljon svart varje år. Det är därför vårat område i många år inte sökt dispens för kräftfiske.

          Kommentera


          • #6
            Annonsen finns inte kvar :-)
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #7
              Får jag bara fråga. Varför skulle det vara olagligt att sälja fisk? Så länge inte vinstern överstiger ett visst belopp så borde det väl vara okey? Borde väl vara samma regler som med bär?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                Får jag bara fråga. Varför skulle det vara olagligt att sälja fisk? Så länge inte vinstern överstiger ett visst belopp så borde det väl vara okey? Borde väl vara samma regler som med bär?
                I en mindre skogssjö där jag fiskat sedan barnsben har någon/några börjat lägga nät, på ett par år har de lyckats ta bort alla större abborrar och gösar. Att dessa två-tre individer för sin egen hushållning skulle behöva lägga flera 90-metersnät tror jag knappast utan det handlar om (dessvärre laglig) försäljning. Samtidigt har priset på fiskekort i sjön fördubblats.

                Kommentera


                • #9
                  Om du är ägare till en sjö kan du näta precis hur mycket du vill. Fungerar inte som med jakt där det finns regler. Och även fiskekorten kan man sätta vilket pris man vill eller helt enkelt förbjuda allmänheten att fiska. Är det etiskt rätt. NEJ! Men dock lagligt. Så därför min fråga. Är det olagligt att sälja fisk man nätat upp i sitt eget vatten?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Om du är ägare till en sjö kan du näta precis hur mycket du vill. Fungerar inte som med jakt där det finns regler. Och även fiskekorten kan man sätta vilket pris man vill eller helt enkelt förbjuda allmänheten att fiska. Är det etiskt rätt. NEJ! Men dock lagligt. Så därför min fråga. Är det olagligt att sälja fisk man nätat upp i sitt eget vatten?
                    Om du går in på länken i inlägg #3 så framgår det att det är olagligt att sälja havsfångad fisk utan fiskelicens. Insjöar omfattas inte av sådan lagstiftning - vilket ger en ensam snåljåp fritt spelrum att irreversibelt paja fisket utan påföljd, förutsatt att denne har fiskerätten.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 592 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X