Hur kan ens Blocket godkänna en sådan här annons... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kan ens Blocket godkänna en sådan här annons...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det tragiska i hela den här pannkakan är väl att folk kan göra lite som de vill.. Varför man får sälja fritidsfångad fisk fångad i sjöar eller liknande e för mig en gåta.. Lika illa e de med oreglerat yrkesfiske..
    Har ett fint exempel i en sjö här hemma vid.. Yrkesfiskaren i sjön fiskade så mycket att han fick lägga ner för där finns knappt nån fisk kvar.
    Inte helt svårt att ta död på ett fint bestånd i en mindre sjö om man bara ser kronor och öre franför sig..
    I denna annonsen frangick det ju dessutom att det var fiskat i hav / skärgård... Mao olagligt..
    Vad kan straffet tänkas vara..? En smäll på fingrarna?
    Annat är det om man lurar staten på ett enda korvöre i skatt..

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Får jag bara fråga. Varför skulle det vara olagligt att sälja fisk? Så länge inte vinstern överstiger ett visst belopp så borde det väl vara okey? Borde väl vara samma regler som med bär?
      Du kan inte jämföra med bärplockning för den ingår i allemansrätten, så länge det inte är till olägenhet för markägaren.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av widetrak Visa inlägg

        Du kan inte jämföra med bärplockning för den ingår i allemansrätten, så länge det inte är till olägenhet för markägaren.
        Jag pratar inte om något tjuvfiske alt fångst man tar på fiskekort. Jag tänker på alla tusentals sjöar som är helt privatägda och de faktiskt får fiska hur de vill. De kan helt lagligt nätfiska varje dag och helt tömma sjön. Den fångsten borde de precis som med bär få sälja? Men bara tjäna ett visst belopp skattefritt sen kanske det krävs tillstånd?

        Kommentera


        • #14
          Det är två olika frågor. Att fiska sönder fiskbeståndet i sin insjö helt legalt är den ena, den andra att sälja något och tjäna på det vilket ska beskattas privat eller som näringsverksamhet beroende av omfattning.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 302 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 453 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 314 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 553 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X