En liten fråga angående Sportfiskarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En liten fråga angående Sportfiskarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag lämnade mitt medlemskap -89 i samband med flytten till Luleå och studierna där.
    Därefter har jag ju flyttat till Kalix.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #12
      Jag är i motsatt läge, tänkte gå med inspirerat av FS men har hittills inte kommit till skott sv uppenbara skäl.
      Non é pericoloso sporgersi

      Kommentera


      • #13
        Jag har varit medlem i drygt 10 år men var inte medlem när jag började hänga här, så FS har helt klart bidragit till mitt medlemskap.
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

        Kommentera


        • #14
          Gick med typ 1978, långt innan kolfiberspön blev legio...

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
            Sportfiskarna gör massa bra grejer och jag brukar vara medlem där, men inte i dagsläget pga vreden över ett sämre fiskesnack och att det inte byggs några gäddfabriker på västkusten, exempelvis Göta älv skulle nog må bra av ett par stycken.
            Är själv medlem men är också besviken på arbetet med fiskevård i limnologiska vatten på västkusten.
            De verkar vara insnöade på öringens lek och regnbågsfiske...

            Kommentera


            • #16
              Medlem sedan länge både på FS och i Sportfiskarna. Skulle aldrig drömma om att gå ur för en sån här liten fråga med tanke på hur mycket bra Sportfiskarna gör. Inget förbund vill tappa medlemmar och min bild är att Sportfiskarna har den årliga medlemsundersökningen som sitt stora öra, så föreslå att insatser för Fiskesnack ska finnas med där och rösta för att det är det viktigaste för dig om det är det. Tror det biter bättre en ett miniuppror i en fiskesnacktråd.

              Kommentera


              • #17
                Varit medlem men inte längre, ser inte riktigt vitsen. Någon får gärna övertyga mig om att bli medlem igen.

                Kommentera


                • #18
                  Lite föreningsskola...:
                  Sportfiskarna är en förening och styrs av en styrelse ett år i taget, vald på en föreningsstämma av sina medlemmar. Som medlem har man möjligheten att skicka in en motion ett antal månader innan stämman. Kom med sakliga argument, bilda opinion så att man får många med sig som delar åsikten. FS är en utmärkt plats för opinionsbildande.

                  Omodernt...? Kanske, men det är så det fungerar fortfarande. Att bara sitta och bittersura ger ingen förändring, använd ditt medlemskap att påverka istället.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
                    Lite föreningsskola...:
                    Sportfiskarna är en förening och styrs av en styrelse ett år i taget, vald på en föreningsstämma av sina medlemmar. Som medlem har man möjligheten att skicka in en motion ett antal månader innan stämman. Kom med sakliga argument, bilda opinion så att man får många med sig som delar åsikten. FS är en utmärkt plats för opinionsbildande.

                    Omodernt...? Kanske, men det är så det fungerar fortfarande. Att bara sitta och bittersura ger ingen förändring, använd ditt medlemskap att påverka istället.
                    Om man orkade kanske man skulle gå in och använda föreningstjafset emot nuvarande ledning.
                    Men jag skulle inte bli förvånad om det finns stagar osv. som skyddar mot sånt.
                    Annars, rekrytera nån enveten pensionär med mycket tid över och börja rättshaverera och börja söndra inne från kärnan. Med de moderna möjligheternas delningsekonomi/skalbarhet som finns nu så mycket enklare tillgängligt, så skulle det nog inte vara helt omöjligt..
                    Kan britterna jävlas och döpa en färja till boaty mcboatface, eller andra galenskaper som hänt genom att många går ihop, så kan väl alla på FS rätta till all problem som finns hos SF. Fiskesnack eller andra oegentligheter som försegår..
                    Anteman, classe69, Geronimo, Hagg eller nån annan for president?
                    Senast ändrad av Bowen; 2020-09-11, 18:15.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

                      Om man orkade kanske man skulle gå in och använda föreningstjafset emot nuvarande ledning.
                      Men jag skulle inte bli förvånad om det finns stagar osv. som skyddar mot sånt.
                      Annars, rekrytera nån enveten pensionär med mycket tid över och börja rättshaverera och börja söndra inne från kärnan. Med de moderna möjligheternas delningsekonomi/skalbarhet som finns nu så mycket enklare tillgängligt, så skulle det nog inte vara helt omöjligt..
                      Kan britterna jävlas och döpa en färja till boaty mcboatface, eller andra galenskaper som hänt genom att många går ihop, så kan väl alla på FS rätta till all problem som finns hos SF. Fiskesnack eller andra oegentligheter som försegår..
                      Anteman, classe69, Geronimo, Hagg eller nån annan for president?
                      Sådärja, någon som spelat för mycket Resident Evil? Sportfiskarnas styrelse klär sig säkert i hästhuvuden varje onsdag och planerar nästa konspiration för att via FS nå världsherravälde. Bra att det är avslöjat nu. Låt oss sänd in ninjan och rädda mänskligheten från ett misskött forum.

                      Over and out.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X