Är ingen ute o fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ingen ute o fiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Så jädra nöjd att få rapporter från fisketurer, för mig är det vad fisket handlar om. Vad fick du? Vad kände du ? Vad berodde det på? Spekulationer är aldrig fel när det gäller fiske.
    Vindarna viskar lite väl högt så det får bli en kompdag imon men på måndag stämplar jag in - ha d.
    Peter b
    Det är lätt att fastna i materialet istället för själva fisket. Speciellt när industrin har insett att det är mer lönsamt att ha folket i butiken än vid vattnet.

    Kommentera


    • #12
      Härligt med ljugarbänk.
      Jag va ute tillsammans med pappa, kusin, och farbror idag. Spinnfiske och gädda stod på menyn. Ett regnigt Mälaren bjöd på magert fiske med endast ett fåtal fiskar i båten och små storlekar. Något som kunde roa oss va dock att fiskarna landades med rejält rutinerad utrustning. ABU cardinal 154 som min kusin hade på spöt levererade fisk medan min egen toro beast rullades hem tom varje kasst. Även om det gick emot mig idag så är det på något sätt lite roligt att se att grejer inte spelar någon avgörande roll, skit bakom spakarna kanske har betydelse men fisken bryr sig föga om draget är sprillans nytt eller en atom från farfar.

      Kommentera


      • #13
        För egen del hängde jag båtkärran efter bilen i tisdags efter jobbet, och blåste iväg till en sjö. Två timmar var jag ute, och det nappade dåligt. En enda abborre blev resultatet, menh i alla fall var den stor nog att räcka till lunch på onsdag.

        Under sommaren har fisket varit skapligt. Det har aldrig blivit storfångster, men det har varit fin fisk. Ett flertal borrar runt halvkilot, och en skapligt stor på 44 cm.

        Den metod som funkat bäst har varit drop-shot med silvrig gummifisk, även om det tagit bra på silverspinnare också.

        Nu när vattnet börjar bli kallare ska väl gäddorna komma igång Jag ser fram emot att få tampas med dem, även om gäddan inte är lika välkommen som abborren på mitt matbord.

        P.

        Kommentera


        • #14
          Efter 6 raka bommpass i augusti så har jag nu i veckan haft 4 pass och har fått gäddor varje gång. Inga madammer men det är bara så fruktansvärt roligt att det nappar igen.

          De flesta har tagit på westin swim 12cm sink GT eller Salmo 12cm sink GT, men idag var min bror med och efter ett av hans kast såg vi en finare följare på lodet. Slängde i min 8cm Jig med mindre jighuvud och den högg efter ett par sekunder. Det var speciellt roligt för det var första fisken jag tagit på mitt nya >28g spö så det var skönt att se hur det presterade, första gäddan jag tagit på jig, och första fisken jag tagit genom att snegla på ekolod (just installerat).

          Sen tycker jag också att gäddorna har varit överlag väldigt kralliga, så det blir lite fight även i mellanklassen, och så är det kul att de verkar vara starka och må bra överlag.

          Kommentera


          • #15
            Det är bärplockningstider nu! Har inte tid för nåt fiske.
            Snart så kommer isen och fisket kan börja på riktigt igen.

            Kommentera


            • #16
              Lycka till med plockningen. Ska man kalkylera med is i mina trakter så får det nog bli i GT-n.
              Vill börja fiska 1/1 i havet på premiären så jag beställer samma väder under kallvattenfisket som 2020 , tur vi är olika.
              Peter b

              Kommentera


              • #17
                Blev ett bompass idag. Testade nya båten med det nya ekolodet i häftig vind och en massa vita gäss. Slängde i allt jag hade utan resultat men såg heller inget annat än betesfisk på lodet.
                Men det var kul iaf, ett bompass står jag ut med utan att det känns jävligt.
                Nästa pass blir med flytring i ett vatten där det är mer eller mindre fiskegaranti den här tiden på året. Vi får väl se hur det går.

                Kommentera


                • #18
                  Var i malmö igår och fiskade i kanalen efter abborre, jag fick inget men det blev en på 36cm tagen bredvid mig med samma sorts bete.. typ en astro vibe
                  Råka posta dubbelt, är ny här så det blev nog fel
                  Ren tillvaro

                  Kommentera


                  • #19
                    Va ute i sommarvädret och testade 3 lokaler. Allt såg kanon ut , har man sagt förut , vattnet bra fin vind m.m. En 35a och en stor som gick upp nära flugan men tog aldrig - betalat för få biiitcoin.
                    Nytt pass imon bitti - då jävlar.
                    Peter b

                    Kommentera


                    • #20
                      En annan va på ridskola med tösen på sista dagen för öring på mina breddgrader.. Polarn rapportera en microblanking o massor med ålagräs..
                      Tösen vart glad iaf o en annan får se fram emot helgens plattistur. Om inte vädergudarna strandar en..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 565 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 334 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 318 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X