Är ingen ute o fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ingen ute o fiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Tog mig ut en sväng igår. Det var rätt hård vind 10 m/s och jag vet inte vad det var i byarna.
    Mycket rörelse i vattnet så på många platser såg det ut som mjölk, men i lävikarna var det klart och fint.
    Provade några platser jag sett under sommaren som var för grunda då.

    Fick direkt kontakt med fisk. En öring som följde efter och gav draget en stöt vid ett spinnstopp. Inget mer på den platsen men efter en förflyttning så fick jag ett hugg långt ut. En pigg silverfärgad öring.
    Gick vidare mot nästa vik, gjorde några kast på vägen, när jag kastat in på ett lite grundare område högg nästa. En till i samma storlek som ville vara mer i luften än i vattnet.

    I nästa vik fanns två stora stenar som såg lovande ut men inget hände kring dessa. När jag sedan rörde mig utåt i viken så hittade jag fisk där två olika vattenmassor möttes det lugnare vattnet inne i viken hade en skarp kant där det mötte det öppna vattnet som var väldigt rörligt.

    Senare fick jag en riktig liten vilde. Flög upp ur vattnet när den högg och fortsatte så hela tiden. Trodde inte att den skulle sitta kvar hela vägen.

    Totalt fem havsöringar, största på 40 cm. Samtliga väldigt pigga.

    Kommentera


    • #22
      För min del blir det nog två timmars jakt efter abborre i kanalen i eftermiddag. Har tagit en del fina där genom åren men är egentligen inget större fan av att gå runt i stan och fiska. Men i brist på annat så går det såklart bra :-)
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

      Kommentera


      • #23
        Jag var ute i fredags. 11/9. Spegelblankt till en början. 6 st gösar kom upp. Största var 63 cm. Testar imorgon igen.

        Kommentera


        • #24
          Blev lite makrill, torsk och sill igår ute på sundet, fin härlig dag.

          Kommentera


          • #25
            Fick fripass hemma och drog ut en sväng.. Vindstilla, massor med sill, ingen torsk och 1,6knop i drift...
            Bättre än o ligga på soffan alla dagar i veckan trots att de riktigt rejäla spöböjen saknades.

            Kommentera


            • #26
              Senaste passen var i måndags o tisdags. Nu uppfyller jag lite morfarsplikter i Sthlm men är tillbaka på jobbet på söndag.
              Måndan gav en pjådd och en stor som visade sig. På tisdagen blev det bättre fart. Tidigt på morronen var det helt stilla men det verkade som om sommarvärmen mitt på dan gjorde öringen yster. 6 fiskar på land varav en över mått och flera tappade.
              Drog upp en boj och vad vi trodde var ett nät som låg i en bäckmynning , men det visade sig va en längre tross som vi plockade bort. Kör hårt och rapportera era turer.
              Peter b

              Kommentera


              • #27
                Åkte ner till havet en liten vända efter jobbet ikväll för att se om det eventuellt kan bli någon havsöring till i år. Dessvärre var vattenförutsättningarna bland de sämsta jag sett, vattnet såg ut som tjockflytande lera ungefär, man funderade på om man skulle kunna gå på det i princip...
                Tog några kast under en halvtimmes tid när man ändå var på plats, men som väntat inte ett liv.
                Får tänka på det till nästa gång att om det blåser/har blåst någon variant på västlig vind så är det inte lönt!

                Kommentera


                • #28
                  Hade en grymt lyckad fisketur igår. Var ute tidigt och fiskade gös och började med en 45cm gös efter någon timma. Ett litet tag senare small det till på min 12cm shadteez, svårt
                  att beskriva hugget men det tog bara stopp. Efter en lagom lång fight när adrenalinet pumpar till max landas fisken och jag ser direkt att det är en större fisk. 5,44kg och 87cm lång, en helt galen uppgradering mot de tidigare gösarna på runt kilot som jag har tagit i år. Det lär dröja ett bra tag innan jag får upp något i denna storlek.

                  Kommentera


                  • #29
                    Blev 9h på sundet igår. Skrubba, sandskädda, rödspätta, knot, torsk, vittling och nån snultra fick syna däck. Polarn satte nytt båtrekord på rödspätta med en präktig pjäs på 1,34kg. En grym dag på havet helt enkelt!!

                    Kommentera


                    • #30
                      Kom nyss hemifrån en svinkul abborrfiske, Galen huggrush där rapala shadow rap levererade, snabba jerk och en kort paus var det som funkade!
                      Vart totalt på 2 personer ett 15 tal abborrar med 10 lite bättre.
                      Men man vart lite bortskämd när man dragit en borre på varenda kast och det började att dö ut
                      Höll väl i sådär en10-15minuter sen stendog det

                      Slänger in ett par bilder på toppfiskarna
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20200920_181334.jpg Views:	0 Size:	2,81 MB ID:	2559992
                      Click image for larger version  Name:	IMG_20200920_181319.jpg Views:	0 Size:	1,98 MB ID:	2559993 Click image for larger version  Name:	IMG_20200920_175931.jpg Views:	0 Size:	1,80 MB ID:	2559994 Click image for larger version  Name:	IMG_20200920_175927.jpg Views:	0 Size:	1,84 MB ID:	2559995
                      ​​​​​​

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 592 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X