Är ingen ute o fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ingen ute o fiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Efter den högintensiva öringperioden var det dags för lite detox i form av bottenmete.
    Sol svag vind , 2 spön , 2 krok på varje mete agn- räka . Hade bara det hemma annars brukar jag ha sill på en o räka på den andra kroken. Förr ( när det fanns gött om fisk i olika storlekar)
    så blev det mycke sandorm, oftast nr 1, men jag är lite bekväm numera.
    Trodde väl mest på handflatsstora plattor men det blev 12 st varav 7 var skapliga matfiskar. Skrubba o skädda.
    Men största behållningen var de gigantiska sträcken av Tranor , säkert 4-500 Totalt- fin upplevelse.
    Peter b

    Kommentera


    • #52
      Apropå mina gäddbilder ovan, en högg grunt bland näckrosor utanför ett större vassbälte i lovart på spinnerbait den andra togs några timmar tidigare flera meter djupare i en brant på jigg på läsidan.. gäddan är nyckfull.

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
        Trodde väl mest på handflatsstora plattor men det blev 12 st varav 7 var skapliga matfiskar. Skrubba o skädda.
        Roligt att höra, jag har tänkt att jag ska försöka bocka av någon nya art i höst, och då jag aldrig lyckats få någon plattfisk överhuvudtaget så känns ju det som ett bra mål. Vad jag har förstått så kan det vara hyfsat fiske efter plattfisk ända fram mot vintern?

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av Maxxim
          Va ute et par timmar och trollade gös. Inte mycke händelser, men fick ett dubbel hugg just när solen gott ner, på två spö samtidigt, men tappade den andra. Fick en bra matfisk på 54cm. Blir så fort mörkt på kvällen, och der va ganska kallt väder, -1C, så man får ju klä på sig.


          Grattis till den fina matfisken!
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #55
            Click image for larger version  Name:	20201017_154101.jpg Views:	0 Size:	1,70 MB ID:	2562253
            Nu fick jag en sådan här ful fisk på 82cm igen ;-)
            Blev iallafall ett par feta fina grön, gulprickiga fiskar med..

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
              Click image for larger version Name:	20201017_154101.jpg Views:	0 Size:	1,70 MB ID:	2562253
              Nu fick jag en sådan här ful fisk på 82cm igen ;-)
              Blev iallafall ett par feta fina grön, gulprickiga fiskar med..
              Måste vara någon muterad snorgärs, bara bonka o slänga på dynhögen! :-P

              Kommentera


              • #57
                Reekie ja dom där jäkla konstiga snorgärsarna bara förstör mitt ädla fiske efter de grönafiskarna... tyvärr är det dåligt med gödselstackar i Stockholm så får bonka dom och kasta ut dom mitt på essingeleden istället ;-)

                Maxxim Den första snorgärsen var nog 67cm. Denna var 82cm och vägde 4,6kg.
                Fick denna gris med Nextline i våras på 84cm och 7,8kg... vad rom kan göra med vikten... om man bryr sig om det.

                Click image for larger version  Name:	20200420_113230 (1).jpg Views:	0 Size:	810,4 KB ID:	2562272
                Senast ändrad av Matte77; 2020-10-17, 19:57.

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Reekie ja dom där jäkla konstiga snorgärsarna bara förstör mitt ädla fiske efter de grönafiskarna... tyvärr är det dåligt med gödselstackar i Stockholm så får bonka dom och kasta ut dom mitt på essingeleden istället ;-)
                  Dom duger väl inte som bete i jakt på det gröna guldet heller tyvärr :-D

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • Newborn
                    Svar till Värde?
                    av Newborn
                    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                    2024-01-13, 20:31
                  • Knox88
                    Värde på spön ?
                    av Knox88
                    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                    2023-08-13, 11:49
                  • Backslag
                    Svar till Cisco Kid, mindre
                    av Backslag
                    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                    2023-09-03, 20:16

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                  15 svar
                  4 577 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  63 svar
                  13 592 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                  Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                  16 svar
                  1 467 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                  19 svar
                  5 331 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                  20 svar
                  25 573 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X