Är ingen ute o fiskar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är ingen ute o fiskar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Är ingen ute o fiskar?

    När jag scrollar flödet slås jag av att väldigt få ämnen handlar om det faktiska fisket . Fångsten , eller inte , fisketuren? Vad hände . Vilken metod , bete , fisk var ni ute efter.
    Det är något som triggar/intresserar mig. Känns som om det blir mycke alibifiske med massor av prylar , detaljer- kan va kul men inte lika som en tur med grejerna i vattnet enligt min syn.
    Jag har inga problem att berätta om en bomtur eller andra tillkortakommanden runt fisket.
    Min uppmaning mer rapporter om det faktiska fisket.
    Peter b

  • #2
    Jag va ute igår, vadfske efter havsöring och det kändes tungt att vada runt när man är Corona positiv, det påverkar kondisen ganska mycket. Fiskade ca 35 minuter nedanför Gbg, sydlig snelandsvind och klart vatten, körde ca en timma innan högvattnet va på topp och nån timme efter att det börja gå tillbaks, ingen fisk och inga följen, körde spinnfiske med drag på ett ställe där man typ alltid får öring denna årstid men inte igår.

    Kommentera


    • #3
      Du har så rätt. Ska försöka bättra mig och dela med mig lite mer. Senaste turen https://www.fiskesnack.com/forum/all...-blåsiga-dagar

      Kommentera


      • #4
        Gött att ni hängde på . Krya så att du får tbaks energin . Snart bara 2v kvar av säsongen i mina trakter.
        Gjorde en 40 mila utflykt till Österlen igår. Tänkte prova ett pass innan det är över där, sista dag måndag, fick 4 blanka inget större. Men slängde på en lekfärgad som gick upp 10 m från land en firre i 3-4 kilos klassen men jag erbjöd inte dagens rätt.
        Åkte 07 hemma 19 ngt sleten.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Har varit dåligt med fiske på sistone... Haft en riktig skitsäsong med massa bommpass. Har fiskat abborre dom gångerna jag varit ute, sökt med ekolod och jiggat där jag sett vad jag tror är fisk på lodet. Hade lite kontakter tidig sommar , om det va abborre som va på jiggen eller om jag slängde jiggen rätt in i ett sillstim vet jag inte hehe.
          Tröttnade av olika anledningar och la fisket lite på hyllan ett tag. Men så kollade man lite på youtube och fick Helvetes suget igen , tog med mej mitt jiggspö och en låda med lite olika jiggar och åkte ner till en hamn. Pang två snipor och en hyfsad abborre i mina ögon! Blev så satans glad hehe. Vilade några dagar sen åkte jag ner till samma hamn , hade bara smått som följde med in men högg aldrig. Åkte vidare till ett annat ställe från land och Pang , fick en till hyfsad abborre hehe. Sen började det spöregna så åkte hem. Men nu är fiskesuget tillbaka och lite självförtroende .
          Har hållit på med min kajak nu på sistone, tvättat bort fula beläggningar som blivit när den stått under några björkar och bytt lite kabelskor till elmotorn så nu är den fit for fight igen ☺️. Tänkte ut och prova lite med kajaken när vinden lugnat ner seg lite. Skitfiske på er!

          Kommentera


          • #6
            Va ett napp eller fångad fisk jan göra med en . Som en bättre batteriuppladdning. Lider med de fiskare som få se tidigare kanonlokaler bli helt sterila.
            Jag har förmånen att ha tiden och flyttar mig över stora områden. Har redan gjort över 140 pass i år - diagnos på det?
            Peter b

            Kommentera


            • #7
              Var ute på abborrefiske igår i mindre insjö där jag brukar fiska. Fick årets bästa fiske med drygt tio gäddor, 5 gösar och en jävla massa abborrar i fin snittstorlek. 15 grader i vattnet och det kändes som att det stod fisk överallt. Enda båten ute och man står nästan och fnittrar som ett litet barn över hur roligt det är. All fisk gick tillbaks förutom en matgös till farsan.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

              Kommentera


              • #8
                Även jag var ute igår, tog med min far som jag brukar ha med som sällskap i båten.
                jagar abborre hela sommarn men endast fått ett fåtal de gånger vi varit ute. Däremot har gösen visst sig mer aktiv för oss i år... förutom igår! Kom till ett ställe som vi fiskat på ett par gånger under året men endast någon liten gädda och bottennapp.. utom igår(!) det fullständigt kokte med abborre och vi gissade på ca 60 borrar på 2 timmars fiske innan vi bytte ställe. De största på 32/31 cm.
                som någon annan skrev, jag stod och fnittrade i båten av glädje att äntligen hittat ett stim av kampvillig borre.
                Sån härlig kväll trots lite vind i ansiktet men jag lovar att vi höll oss varma ändå

                edit: jag tog de mesta på Gunki Kaiju S vibrationsbete. Dropshot, samt vanligt jiggande med 7cm jigg. Far min testade även att pilka och fick några fina på det.

                Kommentera


                • #9
                  Så jädra nöjd att få rapporter från fisketurer, för mig är det vad fisket handlar om. Vad fick du? Vad kände du ? Vad berodde det på? Spekulationer är aldrig fel när det gäller fiske.
                  Vindarna viskar lite väl högt så det får bli en kompdag imon men på måndag stämplar jag in - ha d.
                  Peter b

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                    När jag scrollar flödet slås jag av att väldigt få ämnen handlar om det faktiska fisket . Fångsten , eller inte , fisketuren? Vad hände . Vilken metod , bete , fisk var ni ute efter.
                    Det är något som triggar/intresserar mig. Känns som om det blir mycke alibifiske med massor av prylar , detaljer- kan va kul men inte lika som en tur med grejerna i vattnet enligt min syn.
                    Jag har inga problem att berätta om en bomtur eller andra tillkortakommanden runt fisket.
                    Min uppmaning mer rapporter om det faktiska fisket.
                    Peter b
                    Det är bl. a. älgjakt i Norrlandslänen sedan i måndags den 7/9 så då har väl ingen tid att fiska när man ska ordna med köttransonen för 1 år framöver.
                    Click image for larger version

Name:	Happy smiley.jpg
Views:	855
Size:	10,4 KB
ID:	2559510
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 566 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 340 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 318 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 557 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X