Frågor om go pro eller likvärdig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om go pro eller likvärdig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frågor om go pro eller likvärdig

    Har börjat funderat på nån sån. Är väl 2 orsaker främst. Min mobil är värdelös på bilder, dålig och seg stabilisator. Och att nån gång kanske spela in en how to pimpelfiske med ekolod. Alla är ju på engelska och väldigt få tar upp sånt som jag anser är förklarande. Alla bara visar hur det funkar och främst när dom drar fisk.

    1. Kan man ta bara bilder med en go pro? eller spelar man in och väljer en filmruta.
    2. Det man spelar in. Måste det efterbehandlas i nåt program, menar ej lägga till text eller irriterande musik. Utan mer om man måste ändra färger eller sånt där krångligt.
    3. Finns det så man kan t.ex se det man spelar in direkt i mobilen? preview så att säga.
    4. Finns det nån särskild model som är mer lämpad till noviser. Såna som mig som ej vill hålla på och pilla med inställningar utan det ska bara funka acceptabelt i auto.

  • #2
    Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
    Har börjat funderat på nån sån. Är väl 2 orsaker främst. Min mobil är värdelös på bilder, dålig och seg stabilisator. Och att nån gång kanske spela in en how to pimpelfiske med ekolod. Alla är ju på engelska och väldigt få tar upp sånt som jag anser är förklarande. Alla bara visar hur det funkar och främst när dom drar fisk.

    1. Kan man ta bara bilder med en go pro? eller spelar man in och väljer en filmruta.
    2. Det man spelar in. Måste det efterbehandlas i nåt program, menar ej lägga till text eller irriterande musik. Utan mer om man måste ändra färger eller sånt där krångligt.
    3. Finns det så man kan t.ex se det man spelar in direkt i mobilen? preview så att säga.
    4. Finns det nån särskild model som är mer lämpad till noviser. Såna som mig som ej vill hålla på och pilla med inställningar utan det ska bara funka acceptabelt i auto.

    1. Ja man kan ta bilder, eller plocka bildrutor från filmen.

    2. Man måste inte, speciellt inte justera färger osv. men skall det bli nåt att titta på så lägger man ofta mer tid på redigering än filmning.
    Annars är det ingen annan än dig själv som vill kolla på det, Gopro´s egna appar kan skapa enkla klipp osv, men det är skit för andra än möjligtvis barn som leker.
    Det finns massa bra redigeringsprogram, dyra och gratis. (Davinci Resolve är grymt, och gratis.)

    3. Ja det finns, och på senaste Hero 9 har man en skärm även på framsidan som man ser sig själv när man spelar in.
    Men du kan även spegla vad du spelar in till din mobiltelefon tex.

    4. Nej Men gopro är ganska intuitiv, men allt beror ju på hur teknisk och intresserad du är.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Maxxim
      Ja har en Gopro Hero 8 och är väldigt imponerad av bildkvaliteten. Den kan ta bilder i 90st burst så man kan väljä det bästa efteråt. Alt man spelar in kan importas med wifi till mobilen och gopro har en enkel app som med man kan redigera/klippa videon och adjustera färg, eller använda färdiga filter. Det är också live preview som man kan se på mobilen vad man spelar in.

      Hero 8 har en suverän stabilisator, Hypersmooth 2.0, videon skakar inte hur man än filmar med den. Hero 9 har väl alting lite bättre och större, priset i alla fall.

      Här är ett bildexempel:
      Hero 9 har gått tillbaka till att ha utbytbar Lins, bättre/större batteri, även i Kyla, Hypersmooth 3.0(helt sjukt bra bildstabilisering), större skärm, och ÄNTLIGEN skärm på FRAMSIDAN! Och lite bättre på massa andra parametrar, tex filma i 5K och ta bilder med mycket bättre upplösning än i 8:an

      Hade en Hero 8 innan med, den är grym med. Och den kan man säkert få för bra pengar snart.
      Senast ändrad av Bowen; 2020-09-24, 08:48.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #4
        Dyra grejor ni rekommenderar.

        Kommentera


        • #5
          Jag har med funderat på något litet som man kan typ fästa på axeln eller något som man inte behöver bry sig om batteri eller lagring så man kan låta den rulla ett helt fiskepass.
          Windows moviemaker är gratis redigering och så gör man om formatet i handbrake i efterhand till ett format som tar mindre plats

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
            Dyra grejor ni rekommenderar.
            Dyrt/billigt är en värdering.
            Det var du som dessutom nämnde GoPro :-)

            Det kostar att ligga på topp, GoPro är bland de bättre actionkamerorna, kanske bästa.
            Men det finns andra med, från mindre kostsamma till mer kostsamma.
            Är det "dyrt" eller "billigt" får stå för dig och vad du anser dig ha ekonomi och eller behov för.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

              Dyrt/billigt är en värdering.
              Det var du som dessutom nämnde GoPro :-)

              Det kostar att ligga på topp, GoPro är bland de bättre actionkamerorna, kanske bästa.
              Men det finns andra med, från mindre kostsamma till mer kostsamma.
              Är det "dyrt" eller "billigt" får stå för dig och vad du anser dig ha ekonomi och eller behov för.
              GoPro är det enda namn jag kände till haha

              Just nu värderar jag allt i antal lingon hinkar. En hink per timme, 2 om det är en bra fyndplats. Jag får 65 kr hinken.

              Kommentera


              • #8
                Hinkvänlig lösning, kostar cirka sju hinkar lingon:

                https://www.iphonebutiken.se/ram-mou...hone-3285.html

                Jag brukar spela in en liten snutt om jag krokat nåt märkvärdigt, sen plocka ut en bild ur filmsnutten.

                Kommentera


                • #9
                  Jag köpte en beggad Hero 5 och jag är tvärnöjd än så länge. Har inte lärt mig så mycket men kämpar på. Jag gav 2500:- med en massa tillbehör och minneskort :-)
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Hinkvänlig lösning, kostar cirka sju hinkar lingon:

                    https://www.iphonebutiken.se/ram-mou...hone-3285.html

                    Jag brukar spela in en liten snutt om jag krokat nåt märkvärdigt, sen plocka ut en bild ur filmsnutten.
                    En sån har jag i bilen för mobilen.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 592 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X