Lampor på flytvästen kan rädda ditt liv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lampor på flytvästen kan rädda ditt liv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lampor på flytvästen kan rädda ditt liv

    Saxat från Fisk og Fri , Danmark:

    Om du faller i vattnet på fisketuren och måste räddas i land av räddningsmanskapet, då ljuset på din flytväst kan vara det som gör att du fly med livet. Här ger helikopterpiloten Ole Andersen från räddningstjänsten sina råd om hur fiskare kan öka chanserna att hittas i vattnet. Om du faller i vattnet på fisketuren och måste räddas i land av räddningsmanskapet, då ljuset på din flytväst kan vara det som gör att du klar dig med livet. Här ger helikopterpiloten Ole Andersen från räddningstjänsten sina råd om hur fiskare kan öka chanserna att hittas i vattnet.

    https://fiskogfri.dk/lys-paa-redning...redde-dit-liv/

  • #2
    Inget jag har funderat på tidigare, är ju en bra tanke. har ju bara visselpipa på min just nu. ska införskaffa något vattentätt ljuse

    Kommentera


    • #3
      Ljus på flytoverallen eller flytvästen hjälper , så du hittas lättare!
      Senast ändrad av Peje; 2020-10-20, 18:49.

      Kommentera


      • #4
        Detta är en klok ide och som aktiv frivillig sjöräddare i SSRS kan jag säga att det är ofantligt lättare att se en lampa i mörkret än utan, därför vi har lampor på våra västar vid mörkerarbete om olyckan är framme.

        Denna enkla sak
        https://butik.sjosakerhet.se/Flytv%C...niamant-DAN-W3

        kan vara livräddande och priset är ju inte mycket att klaga på så hoppas fler nappar på detta och skaffar.

        Som alltid med säkerhetsutrustning så är hoppet att Ni aldrig ska behöva använda den men OM så är den ovärderlig.

        Kommentera


        • #5
          Ja ljus skadar aldrig men sen beror det mycket på omständigheter i övrigt... faller jag i plurret i Mälaren i November så kommer ingen alls om de inte sett det hända eller jag kan förmedla min situation vilket kan vara mkt svårt om/när man simmar i kallt höst/vårvatten och tidsmarginalen innan man hamnar i hypertermi/medvetslöshet är nog kortare än hjälpen är nära... i en flytväst/-overall med eller utan lampa.

          Torrdräkt är nog långt bättre än en varsellampa under kallt fiske i "obefolkade" vatten där snabb hjälp annars är essentiell men kostnaden skiljer sig en aning...

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 624 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 337 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 577 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X