" Mobbad " av dansken igen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

" Mobbad " av dansken igen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • " Mobbad " av dansken igen.

    Planen var en tur till Bornholm i slutet av november men för tillfället så ser det ut som om vi halläningar inte är välkomna. Annat var det på 1600- talet.
    Förra året var vi där i månadsskiftet okt/nov , vi fick en hel del fisk men storleken har betydelse så i år va planen att dyka upp några veckor senare så att de större hunnit parkera nära land.
    Skiter det sig så är planen - Öland. För min del nytt territorium.
    Tips : hjärtligt välkomna.
    Peter b

  • #2
    En annan börjar bli nyfiken på din bränsle budget. Du verkar åka runt som en gårdfarihandlare.

    Kommentera


    • #3
      Äsch! Det är väl bara att dra ett par fraser på danska vid gränsen så
      Min fiskeblogg:
      www.marcusfiske.blogspot.se

      Kommentera


      • #4
        Många mil blir det , men det är värt. Mest hektiskt blir det under perioden 1/1 -31/3. En bensinsponsor hade inte varit fel. Denna tid blir det 4-5 turer i veckan till nordvästra Skånekusten alt sydkusten.
        Tror inte Preben släpper in oss även om vi drar nån dansk vals Varje torsdag kommer besked från andra sidan sundet om vi får resa in. Det löser sig. Det finns alternativ även om Bornholm är första valet.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Danskjävlar!
          https://www.youtube.com/watch?v=YlTu...annel=bradgard

          "Med plutonium tvingar vi dansken på knä" "Danmark... utskitet av kalk och vatten" "Och där... Sverige, hugget ur granit" Ernst Hugo
          Senast ändrad av Matte77; 2020-10-17, 20:12.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Många mil blir det , men det är värt. Mest hektiskt blir det under perioden 1/1 -31/3. En bensinsponsor hade inte varit fel. Denna tid blir det 4-5 turer i veckan till nordvästra Skånekusten alt sydkusten.
            Tror inte Preben släpper in oss även om vi drar nån dansk vals Varje torsdag kommer besked från andra sidan sundet om vi får resa in. Det löser sig. Det finns alternativ även om Bornholm är första valet.
            Peter b
            Vore nog ekonomi för dig med en smidig el bil. Beroende på såklart avstånden.
            Kommer själv börja fiska havsöring när jag har råd med en elbil. Har ca 7 mil till kusten. Men jag tror att fisket passar mig. Det där planerandet dagen innan. Samma som abborrfisket vid en sjö på vintern.
            Hoppas du finns kvar här då så man få aktuella tips.

            Kommentera


            • #7
              Självklart delar jag med mig av mina erfarenheter o tips , bara återkomma.
              Stor fråga med elbil - " ont om laddstolpar" på de flesta utav mina fiskelokaler. De där låssasmiljöbilarna som ges stora bonusar och som rullar 30-50km på el är inget annat än bortkastade pengar, ur miljösynpunkt, och ett sätt att sponsra de som redan har råd.
              Går o utveckla resonemanget hur långt som helst ex batterier o dess innehåll och hur dessa metaller bryts.
              Kom gärna med fiskefrågor annars har diskussionerna en tendens o spåra ur.
              Med stormsteg mot förste januari.
              Peter b

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 576 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 585 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 467 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 329 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 573 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X