10dgr kvar sen får man äntligen frysa. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

10dgr kvar sen får man äntligen frysa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ja, året går mot sitt slut och givetvis blickar man framåt mot nästa fiske-år.
    särskilt när man som jag detta året slagit 2st PB

    Visst har jag fiskat mer än någonsin i år men gädda på 100cm prick och gös på 6kg o 84cm kommer jag sent att glömma.

    många och långa fisketimmar har det blivit men trots att man frusit och det har varit långt mellan huggen så har det ändå på nåt sätt lönat sig!

    Ser fram emot nästa års fiske. Om jag sen kommer ut 1:e januari eller det blir senare återstår att se.

    god jul alla och ett gott nytt år!
    skitfiske på er allesamman

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

      Får man fråga hur det gick till? Måste ju va ett rent helvete o inte kunna fiska eller torka sig i häcken...
      Ok... Veckans tips nr 2. ÅK inte skateboard.

      Kommentera


      • #13
        Du är värd en riktig feting , comer.
        Peter b

        Kommentera


        • #14
          Tillåt mig att småle.... Bor i skåne och pratar om att frysa..... Välkommen upp till mig i januari eller februari så ska du nog se att du längtar hem till skåne igen, hahahaha

          Kommentera


          • #15
            Alltid nån som har det lite värre. Liten korrigering bor inte i Skåne men ska fiska där. Står man i vadare 4-5 timmar upp till låren under en dag och med bara handledsvärmare på och det är ett par grader i luften och dito i vattnet och 8-9m/s då är det ingen lek. Du är välkommen att prova.
            Peter b

            Kommentera


            • #16
              Full storm nu för att riktigt röra upp vattnet inför premiären. Och ingen västlig vind i sikte heller. Men det ser i alla fall ut att bli plusgrader.
              Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av comer Visa inlägg

                Ja och de kasten skall tas igen. Var fruktansvärt surt att missa så mycket fiske, inte bara havsöring utan allt fiske gick åt skogen under en väldigt lång period. Veckans tips till alla fiskare... bryt inte båda armarna samtidigt.
                Är väl illa nog bryta en arm, okej med uppfinningsrikedom kanske det går att fiska men jag tvivlar.
                Bröt själv stortån i februari, jobbar inom skolan och skulle imponera på ungarna genom att göra en riktig höjdare med fotboll under idrotten. Gick sådär!!
                Dock gick det att halta runt och fiska endå, tyvärr inte första dagarna efter händelsen som redan var inplanerat fiske.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
                  Full storm nu för att riktigt röra upp vattnet inför premiären. Och ingen västlig vind i sikte heller. Men det ser i alla fall ut att bli plusgrader.
                  Ja o så ska det väl hålla sig till premiären och några dagar efter.. Blåser ju som själve fan.. Medvind o ett lagom drag i linändan nu så slår man ner nån dansk i köpenhamn innan det landar.

                  Kommentera


                  • #19
                    Tjena på er. Är ni bara hälften så sugna som jag så förstår jag att ni skakar av iver. Vädret blir som det blir men hindrar ju inte att jag inne flera ggr/dag på 3 vädersajter. Massor av vind närmaste dagarna mestadels från Sydhållet , känns helt ok Skånes västkust mer bekymmersamt på sydsidan. Trycker in nytt vatten och höjer vattenstånd o salthalt efter den envetna Ostan.
                    Enligt institutet, ändras löpande, så skall det bli V-NV på premiären och på lördag och enligt nuvarande prognos 2-4 i fastvind - låter riktigt bra för min del. Inget o skylla på där men det kommer sen. Gäller Hbg-Mölle sträckan - kan bli trångt. Hoppas alla sugna öringfiskare får till sitt premiärfiske på nåt vis.
                    Peter b

                    Kommentera


                    • #20
                      Börjar också kolla vädret mer ofta nu och det var faktiskt länge sedan jag var så sugen på premiärfisket som i år. Eftersom jag bara kör sydkusten så är jag inte så optimistisk kring de första dagarna utan då ser det ju ut som att västkusten is the place to be. Men kan det bara lugna sig lite och kanske vrida om till västligt så kommer jag att stå där. Nu återstår bara att bestämma sig för metod... Brukar köra UL första månaderna men är lite sugen på att leta upp mina glasstavar och köra microbombarda, mest för att det var så länge sedan. Eller så skickar man iväg sina genomlöpare till horisonten istället. Kommer garanterat att vela på det ända fram tills det är dags:-)
                      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 589 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X