8 pass på Höganäskusten - varav 4 bompass. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

8 pass på Höganäskusten - varav 4 bompass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 8 pass på Höganäskusten - varav 4 bompass.

    Inte alls samma flyt som förra året vad det gäller godkända blänkare men det kan jag inte förvänta mig , bara hoppas.
    Många öringar stl 35 - 45 , endast en fin blanking över mått och en rejäl rehabbesa. Totalt 28 öringar så här långt .
    Kommer o fortsätta kämpa så länge kylan håller sig på avstånd.
    Peter b

  • #2
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Inte alls samma flyt som förra året vad det gäller godkända blänkare men det kan jag inte förvänta mig , bara hoppas.
    Många öringar stl 35 - 45 , endast en fin blanking över mått och en rejäl rehabbesa. Totalt 28 öringar så här långt .
    Kommer o fortsätta kämpa så länge kylan håller sig på avstånd.
    Peter b
    Härligt! har det funkat bäst med skeddrag,vilken vattentemp är det i vattnet nu i Höganäs?

    Kommentera


    • #3
      Kör bara dobb o fluga . Vattentempen ligger 1.5-3 grader .
      Peter b

      Kommentera


      • #4
        Som vanligt är det härligt att läsa dina inlägg och för en stund drömmer man seg bort hur det skulle vara att stå ute i vadare och nöta!

        Har inte blivit några inköp än men nu verkar det som att vinden har lugnat ner seg och suget blir större och större!

        Har kollat en del på både vadare och jacka , bifogar länkar på dom.

        Vadare: https://www.batofiske.se/klader-flyt...ura-vadarpaket

        Jacka: https://www.batofiske.se/klader-flyt...-wading-jacket

        Vad tror du om dom?

        Har även sneglat på ett spö: https://www.batofiske.se/fiskeredska...m-m-7-30-g-4pc

        Tanken med spöet är att jag ska kunna köra med både "fluga" och "vanliga havsöringsdrag".

        Tror du det går med de spöet eller är det för styvt för fluga och för klent för "vanliga havsöringsdrag"

        Vill gärna kompromissa så man bara behöver inhandla ett spö.

        Jag har iofs ett https://www.batofiske.se/fiskeredska...teez-84-21-70g som jag använt till gädda när jag fiskat från Kajaken , funderar på om man skulle kunna använda de till plåtdragen även om det är i kortaste laget?

        Givetvis vill man ju ha allt direkt men för att håla nere utgifterna så kanske man ska testa med det spöet jag redan har...

        Ursäkta om jag kapade din tråd men nu är det nära att man slänger seg i bilen och kör in och handlar hehe.

        Skitfiske på dej!

        /Mvh Zagrag

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Zagrag Visa inlägg
          Som vanligt är det härligt att läsa dina inlägg och för en stund drömmer man seg bort hur det skulle vara att stå ute i vadare och nöta!

          Har inte blivit några inköp än men nu verkar det som att vinden har lugnat ner seg och suget blir större och större!

          Har kollat en del på både vadare och jacka , bifogar länkar på dom.

          Vadare: https://www.batofiske.se/klader-flyt...ura-vadarpaket

          Jacka: https://www.batofiske.se/klader-flyt...-wading-jacket

          Vad tror du om dom?

          Har även sneglat på ett spö: https://www.batofiske.se/fiskeredska...m-m-7-30-g-4pc

          Tanken med spöet är att jag ska kunna köra med både "fluga" och "vanliga havsöringsdrag".

          Tror du det går med de spöet eller är det för styvt för fluga och för klent för "vanliga havsöringsdrag"

          Vill gärna kompromissa så man bara behöver inhandla ett spö.

          Jag har iofs ett https://www.batofiske.se/fiskeredska...teez-84-21-70g som jag använt till gädda när jag fiskat från Kajaken , funderar på om man skulle kunna använda de till plåtdragen även om det är i kortaste laget?

          Givetvis vill man ju ha allt direkt men för att håla nere utgifterna så kanske man ska testa med det spöet jag redan har...

          Ursäkta om jag kapade din tråd men nu är det nära att man slänger seg i bilen och kör in och handlar hehe.

          Skitfiske på dej!

          /Mvh Zagrag
          10 fotaren funkar fint till både spinn och bombarda.
          Kör själv med ett savage gear custom coastal 10,6fot och upp till 32g eller va det ligger på.. Funkar kalas till både och. Men kör mest med drag av olika variant.

          Kommentera


          • #6
            Ok tackar för tips!

            Har du nån aning om vadarna är bra/prisvärda?

            Har kollat runt lite på olika men verkar vara svårt att hitta några som har xxl eller xxxl , man är ju lite fetare än genomsnits svensken hehe.

            Tänkte inte på att det va Söndag , enda dagen dom har stängt... Men blir att åka in en runda imorgon och klämma och känna lite.

            Va inne på att fiska från båt men nu går tankarna att man ska få lite motion på köpet hehe

            Kommentera


            • #7
              Blev ett hjältepass idag 9.30- 16. Kanonförhållanden 2-4 m SV små fina vågor o bra vatten . Massor av folk ute såg ingen böja spö
              Fick en liten pjådd o tappade 2 små men hade en fin firre som inte va under 2 kilo , såg ryggen och en "
              rejäl bakpaddel " men cirka 5m ifrån så tackade den för visat intresse - va läge för barnbarnets favvoritord : bajskorv.
              Angående vadare o kängor : Kolla med Wittlocks i Halmstad vet att de haft bra kombos på Vision o Simms.
              Peter b

              Kommentera


              • #8
                Bestämde mig för att börja på en för mig helt ny plats idag, men tyvärr var det trångt och fick gå en bit för att komma till ofiskat vatten. Hittade iaf. en liten sträcka efter en udde som såg lovande ut , ganska omgående hade jag fisk bakom flugan som missade när jag drog. Nästa kast tog en blank 45a fin kondis. Släppte den direkt och i kastet efter fick jag på en öring runt 50-55 cm men den gick tyvärr loss i ett hopp. Tre kast efter var det en öring efter igen men den missar flugan helt samtidigt som den plumsar våldsamt i ytan. Action i 5 minutet sen dog det av helt. Fortsatte 300 meter men hände ingenting på en timme , sen när jag går tillbaka är det 2 spinnfiskare på platsen där jag först hade fisk. Såg den ena killen drilla iaf 2st. Kul att stället håller bra med fisk.

                Provade sedan lite närmare hamnen där jag egentligen ville börja men det stod redan 3 fiskare där då. Väldigt fin blandbotten men gav inget, förmodligen sönderfiskat. Bytte plats till en grym sträcka som gett flest havsöringar nu iår , problemet är dessa jävla sälar som patrullerar och terroriserar , gav den hetaste biten en chans men sjukt ohett när det kommer en flock på 15 sälar utanför...

                Gav upp och bestämde mig för att byta lokal igen och lägga sista timmen där. Valde den sidan av revet där vinden låg på. Stod några fiskare utvadade 50-70 meter ut vet inte vad de höll på med. Jag började istället smyga och fiska av längst kanten som vanligt. Fin fisk i tredje kastet, tog på jätte grunt vatten. De andra fiskarna tappade hakan helt. Flera goa hopp och en bra fight , ingen jätte men förgyllde helt klart min dag

                51cm.



                /n

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 563 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 302 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 453 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 314 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 553 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X