Det " perfekta " spöt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det " perfekta " spöt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Allt går men blir inte kul förstår poängen men inte vitsen ?
    kan liksom golfliknelsen jämföra hojar då min xr650r som helst ska gå bara grus gått både crossbana endurospår skoterled och värre så allt går visserligen men är inte kul
    Prylhysterin följer intresset ofta och jag känner lite att mitt gäddfiske inte är lika kul därför längre heller utan jiggandet efter borre/gös tagit över mer tyvärr

    Självklart kan du dra detta hur långt man vill. Motorsport, gaming, innenbandy, padel, fågelskådning (tänker på kikare/kamera), fotografering unt so weiter, osv, etc, mm...
    Jag ville med golfreferensen bara visa på att man ofta inte tänker längre än näsan räcker utan är snabba på att peka finger åt något man faktiskt inte vet något om.

    Och håller helt med att prylarna kommer med intresset.
    Hade aldrig köpt båt med frontmonterad elmotor om intresset inte funnits.
    Men för att återgå till ämnet så menar jag att det inte behövs 2-4 spön på en tur till Malmös kanal för att dessa spöna har "olika egenskaper" och är optimalt för (den största floskeln) "mitt fiske" som folk slänger sig med i tid och otid.

    De 2 spöna jag har klarar alla beten jag fiskar med, jigg, vibration, wobbler och spinnerbaits m.m.
    Ett Westin W3 och ett SPRO Skills. Som sagt, har 2 om 1 skulle förolyckas i arbetet.
    Skulle kunna köpa fler, men det är bara onödigt samt att det räcker med 1 spö när man åker in till stan.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg


      Självklart kan du dra detta hur långt man vill. Motorsport, gaming, innenbandy, padel, fågelskådning (tänker på kikare/kamera), fotografering unt so weiter, osv, etc, mm...
      Jag ville med golfreferensen bara visa på att man ofta inte tänker längre än näsan räcker utan är snabba på att peka finger åt något man faktiskt inte vet något om.

      Och håller helt med att prylarna kommer med intresset.
      Hade aldrig köpt båt med frontmonterad elmotor om intresset inte funnits.
      Men för att återgå till ämnet så menar jag att det inte behövs 2-4 spön på en tur till Malmös kanal för att dessa spöna har "olika egenskaper" och är optimalt för (den största floskeln) "mitt fiske" som folk slänger sig med i tid och otid.

      De 2 spöna jag har klarar alla beten jag fiskar med, jigg, vibration, wobbler och spinnerbaits m.m.
      Ett Westin W3 och ett SPRO Skills. Som sagt, har 2 om 1 skulle förolyckas i arbetet.
      Skulle kunna köpa fler, men det är bara onödigt samt att det räcker med 1 spö när man åker in till stan.
      Nej är helt med har aldrig mer än Max två med på nåder tre från båt men helst inte beroende på vad jag fiskar efter så brukar delningen vara borre/gös eller gös/gädda annars blir det lätt rörigt

      Kommentera


      • #23
        Klart det är najs att ha 5-6 färdigriggade kombos att växla mellan en trög dag när man försöker hitta vilken metod som funkar, men trade offen att släpa på alla dessa spön gör att jag slutat med det ändå. Hade jag trailat båten hade nog alla kombos åkt med ut.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        • Newborn
          Svar till Värde?
          av Newborn
          Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
          2024-01-13, 20:31
        • Knox88
          Värde på spön ?
          av Knox88
          Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
          2023-08-13, 11:49
        • Backslag
          Svar till Cisco Kid, mindre
          av Backslag
          Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
          2023-09-03, 20:16

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
        15 svar
        4 576 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        63 svar
        13 589 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RUSTY HOOK  
        Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
        16 svar
        1 467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg mrfisker  
        Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
        19 svar
        5 329 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
        20 svar
        25 573 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Arbetar...
        X