Utrustning till dropshot och ned rig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustning till dropshot och ned rig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Utrustning till dropshot och ned rig?

    Jag vet att det finns en hel del skrivet i ämnet, men jag vet också att det finns frågor som för mig förblivit obesvarade. Nästa vecka ska jag fiska borre några dagar och överväger ett par små investeringar inför detta…

    - Vilket spö, om något, under 1000 kronor kan man på ett bra sätt fiska dropshot och små nätta ned rig-jiggar med?

    - Är en 2500-rulle med 0.19-flät alldeles för stort för ovanstående? Jag vet att det alldeles säkert GÅR att både dropshotta och nedrigga med detta, men går något förlorat?

    Tack för all input!

  • #2
    Gunki har två spöserier som kostar mellan 500-1000kr som jag dock bara känt på i butik och i båda serierna finns det är spön som är utvecklade för det lättare fisket och jag uppskattar känslan i dom.

    Gunki Canne Gunki Power Game S

    Gunki Finesse Game S


    Sen har Daiwa ett spö som går att få för 999kr som enligt namnet har utvecklats just för ds men det har jag aldrig haft i handen

    Daiwa Prorex E 702LF-As Dropshot 3-21g

    Storleken på rullen är nog inget problem men en tunnare lina skulle jag nog föredra, ca: 0.10-0.13






    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
      Jag vet att det finns en hel del skrivet i ämnet, men jag vet också att det finns frågor som för mig förblivit obesvarade. Nästa vecka ska jag fiska borre några dagar och överväger ett par små investeringar inför detta…

      - Vilket spö, om något, under 1000 kronor kan man på ett bra sätt fiska dropshot och små nätta ned rig-jiggar med?

      - Är en 2500-rulle med 0.19-flät alldeles för stort för ovanstående? Jag vet att det alldeles säkert GÅR att både dropshotta och nedrigga med detta, men går något förlorat?

      Tack för all input!
      0.19 känns Overkill. Tappar framförallt känsla och kastlängd. En 2500 rulle funkar absolut men gå ner i lindimension. Max 0.10 skulle jag säga.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      • Newborn
        Svar till Värde?
        av Newborn
        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
        2024-01-13, 20:31
      • Knox88
        Värde på spön ?
        av Knox88
        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
        2023-08-13, 11:49
      • Backslag
        Svar till Cisco Kid, mindre
        av Backslag
        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
        2023-09-03, 20:16

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
      15 svar
      4 577 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      63 svar
      13 592 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
      16 svar
      1 467 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
      19 svar
      5 331 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
      20 svar
      25 573 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X