Pike Fight 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Är det bara jag som funderar på varför CWCs håvade gädda fick räknas?
    Fisken är ju visserligen fångad men inte genom att man fiskat hem den.

    Som Pierre sa "Rescued" men inte fångad...

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
      Är det bara jag som funderar på varför CWCs håvade gädda fick räknas?
      Fisken är ju visserligen fångad men inte genom att man fiskat hem den.

      Som Pierre sa "Rescued" men inte fångad...
      Klistrar in en respons från Henrik Sandahl som svarar på samma fråga i kommentarsfältet nedanför videon:
      "Hej. CWC ringde direkt efter håvning och kollade vad som gällde. Efter en fundering så beslöt tävlingsledningen att godkänna fisken då fisk som lossnar strax innan landning och håvas ändå räknas. Svårt beslut men inga sura miner från någon och en osannolik händelse."

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

        Tjurig gubbe, stämmer bra det

        Personligen är jag glad att fisket har kommit längre än "Sitt still i båten pojk och håll tyst!". Hur roligt skulle det vara att titta på när alla satt stilla och tysta? Och hur roligt skulle man själv ha om man inte fick snacka och skoj lite på sjön. Sen skriker ju inte alla tiden men får man en riktigt stor fisk på en sån här tävling så är det självklart man blir exalterat. Det kostar mycket att deltaga, alla vill vinna och det är mycket press på deltagarna. Så tycker det är roligt att folk vågar visa sina känslor. Tror allt det märks om någon verkligen är i nöd.
        Det är skillnad att visa sin glädje och bete sig på ett normalt sett och vråla som ett gäng babianer. Självklart ska man inte bara sitta tyst och stilla. Men måste det vara ytterligheter? Givetvis fattar jag att lagen spelar över framför kameran, usa inspirerat. Det ska vara show. Och allt är ihopklippt, 99% av tiden beter de sig normalt. Problemet är vad detta sänder för budskap. Dessa produktioner har ju väldigt stor spridning och väldigt stort inflytande. Där ser jag problemet.
        Men det är nog bara att inse, framtiden är gapande svengelska talande på sjön som gäller. Hörselskydd på.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Det är skillnad att visa sin glädje och bete sig på ett normalt sett och vråla som ett gäng babianer. Självklart ska man inte bara sitta tyst och stilla. Men måste det vara ytterligheter? Givetvis fattar jag att lagen spelar över framför kameran, usa inspirerat. Det ska vara show. Och allt är ihopklippt, 99% av tiden beter de sig normalt. Problemet är vad detta sänder för budskap. Dessa produktioner har ju väldigt stor spridning och väldigt stort inflytande. Där ser jag problemet.
          Men det är nog bara att inse, framtiden är gapande svengelska talande på sjön som gäller. Hörselskydd på.
          I min båt och i de polares båtar jag brukar fiska från tycker jag det är tvärtom. Landas en baddare e det glada miner o high five. Men inga direkta vrål.
          Tycker de flesta vrål som utropats när jag fiskar är när stor fisk går lös. När man landar en stor blir man glad o nästan lite heligt insuper man stunden. Vid stor fisk som går loss kommer det allt som oftast en hel radänga av osammanhängande okvädesord..

          Kommentera


          • #25
            Ja jo lite "besvärande" blir det när dessa "23 över 10 pannor" grabbar skriker mer än t ex jag och jag är inte jätteblyg efter ett PB...fastän det i deras fall var den 258:e gäddan över metern men nåja det är tävling och tjo och tjim säljer utrustning, bara att inse...

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Det är skillnad att visa sin glädje och bete sig på ett normalt sett och vråla som ett gäng babianer. Självklart ska man inte bara sitta tyst och stilla. Men måste det vara ytterligheter? Givetvis fattar jag att lagen spelar över framför kameran, usa inspirerat. Det ska vara show. Och allt är ihopklippt, 99% av tiden beter de sig normalt. Problemet är vad detta sänder för budskap. Dessa produktioner har ju väldigt stor spridning och väldigt stort inflytande. Där ser jag problemet.
              Men det är nog bara att inse, framtiden är gapande svengelska talande på sjön som gäller. Hörselskydd på.
              Hade inte kunnat sagt det bättre själv....
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #27
                Något som jag funderar på är att dessa youtube fiskare är så känsliga för att någon ifrågasätter om de kan fiska utan livescoop. Kallas hat haha! Har de så dåligt självförtroende att de inte pallar lite kommentarer, som man kanske kan förvänta sig när man profilerar sig som dessa ändå gör i sociala medier. Viktigaste för Daniel verkar då plötsligt att dra en stor gädda för att ge igen på dessa sk hatare, via sin instagram. Fjantigt, för ingen tror väl att Daniel är en dålig fiskare när han faktiskt är yrkesfiskare.

                Kommentera


                • #28
                  Hur ser det ut för dessa yrkesfiskare och söders som använder vatten för att tjäna pengar? Betalar som extra till FVO till exempel?

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                    Något som jag funderar på är att dessa youtube fiskare är så känsliga för att någon ifrågasätter om de kan fiska utan livescoop. Kallas hat haha! Har de så dåligt självförtroende att de inte pallar lite kommentarer, som man kanske kan förvänta sig när man profilerar sig som dessa ändå gör i sociala medier. Viktigaste för Daniel verkar då plötsligt att dra en stor gädda för att ge igen på dessa sk hatare, via sin instagram. Fjantigt, för ingen tror väl att Daniel är en dålig fiskare när han faktiskt är yrkesfiskare.
                    Rätt komiskt att offentliga personer som tjänar pengar på vara offentliga blir förbannade om de blir ifrågasatta. Är det inte vår plikt att ifrågasätta sådant som man tycker är fel. Ex livescop är det sportfiske? Allmänt hyfs på sjön som jag påpekade. Väljer du att jobba i offentligheten och påverkar tusentals människor så måste du granskas. Och borde faktiskt uppskatta den granskningen också. SEN ska det givetvis inte spridas något hat. Lika lite som om någon gubbe i en sjö faktiskt väljer att nacka gäddan eller abborren för att ta hem och ätas ska hängas ut och hotas som tydligen händer.
                    Man kan ha olika åsikter men måste tåla att ens åsikter och beteende ifrågasätts.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                      Något som jag funderar på är att dessa youtube fiskare är så känsliga för att någon ifrågasätter om de kan fiska utan livescoop. Kallas hat haha! Har de så dåligt självförtroende att de inte pallar lite kommentarer, som man kanske kan förvänta sig när man profilerar sig som dessa ändå gör i sociala medier. Viktigaste för Daniel verkar då plötsligt att dra en stor gädda för att ge igen på dessa sk hatare, via sin instagram. Fjantigt, för ingen tror väl att Daniel är en dålig fiskare när han faktiskt är yrkesfiskare.
                      Till Daniels försvar i det här fallet var det många som kommenterade rena personangreppen nedanför videoklippet i fråga. Det är enligt mig aldrig okej. Jag misstänker att Freewater tagit bort dessa kommentarer av självklara skäl.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 585 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X