Pike Fight 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Rätt komiskt att offentliga personer som tjänar pengar på vara offentliga blir förbannade om de blir ifrågasatta. Är det inte vår plikt att ifrågasätta sådant som man tycker är fel. Ex livescop är det sportfiske? Allmänt hyfs på sjön som jag påpekade. Väljer du att jobba i offentligheten och påverkar tusentals människor så måste du granskas. Och borde faktiskt uppskatta den granskningen också. SEN ska det givetvis inte spridas något hat. Lika lite som om någon gubbe i en sjö faktiskt väljer att nacka gäddan eller abborren för att ta hem och ätas ska hängas ut och hotas som tydligen händer.
    Man kan ha olika åsikter men måste tåla att ens åsikter och beteende ifrågasätts.
    Bra sagt!

    Kommentera


    • #32
      Daniel är definitivt ingen dålig fiskare, men jag tror han har gjort sig själv bekväm med all denna teknik tyvärr.
      men att hoppa på någon med personangrepp är aldrig OK
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #33
        Tycker det är kul att se att vissa deltagare plockar fram lite lättare haspelutrustning som är mer av rätt kaliber för gäddorna de får, lite slirbromstjut är aldrig fel!
        Annars känns det som de flesta fiskar med utrustning dimensionerad för tonfisk där de vevar in gäddorna utan att spöt knappt böjs, och de kan inte känna skillnad på en 1kg och en 3kg gädda överhuvudtaget.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Rätt komiskt att offentliga personer som tjänar pengar på vara offentliga blir förbannade om de blir ifrågasatta. Är det inte vår plikt att ifrågasätta sådant som man tycker är fel. Ex livescop är det sportfiske? Allmänt hyfs på sjön som jag påpekade. Väljer du att jobba i offentligheten och påverkar tusentals människor så måste du granskas. Och borde faktiskt uppskatta den granskningen också. SEN ska det givetvis inte spridas något hat. Lika lite som om någon gubbe i en sjö faktiskt väljer att nacka gäddan eller abborren för att ta hem och ätas ska hängas ut och hotas som tydligen händer.
          Man kan ha olika åsikter men måste tåla att ens åsikter och beteende ifrågasätts.
          Måste allt vara svart eller vitt? Orka bry sig vad folk fiskar med för saker..
          Ta plikten och ifrågasätt varför tex sportfiskarna tycker upp bomulls tröjor för deras projekt ge fan i våra vatten.. Det är rent vilseledande då klädindustrin är näst smutsigast efter oljeindustrin...Det kommer vara en stor orsak till att andras vatten inte går att fiska i..


          Kommentera


          • #35
            Tycker nog inte att det är svart eller vitt, kritik, kritiska frågor måste få framföras utan den etiketten appliceras och är man publik så får man vara beredd på det, allt annat vore fullständigt naivt.

            Bomull ja, intressant poäng, kritisk fråga som inte heller den är "svart eller vitt"... Även ekologisk bomull kan kosta massor av vatten, tusentals liter för en tröja vad jag förstått, frågan jag ställer mig är om t ex polyester (olja) är bättre?

            Sånt borde iaf Sportfiskarna som säljer just t ex tröjor och kepsar veta och redogöra för där de säljs, kör de t ex med ekologisk bomull idag? Är den totalt "snällare" mot miljön jämfört med t ex polyester eller bambu?

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Hew Visa inlägg

              Måste allt vara svart eller vitt? Orka bry sig vad folk fiskar med för saker..
              Ta plikten och ifrågasätt varför tex sportfiskarna tycker upp bomulls tröjor för deras projekt ge fan i våra vatten.. Det är rent vilseledande då klädindustrin är näst smutsigast efter oljeindustrin...Det kommer vara en stor orsak till att andras vatten inte går att fiska i..

              Vad är det som är svart eller vitt? För mig får du fiska med vad du vill. Du får gärna fiska med både nät och mjärde så länge du tar hand om fångsten och det kräver också en hel del kunskap. Det här handlar om vett och etikett på sjön.
              förstår att jag nu provocerar många. Jag kritiserar ju faktiskt era idoler. Att dessa gudabenådade människor faktiskt skulle göra något eller bete sig på ett icke klanderfritt sätt blir nog väldigt svårt för vissa.
              Men jag upprepar igen. Alla människor som väljer offentligheten och där igenom innehåller en makt position och har en stor påverkan, måste faktiskt granskas och ibland ifrågasättas. Blir ett farligt samhälle annars. Sen ska det aldrig spridas hat! Men kritik är inte hat. Även om dagens kränkta samhälle gör att många som blir ifrågasatta tror att de blir kränkta.
              Ex när jag skriver på ett offentligt forum så är det fritt fram för alla att diskutera och kritisera mitt inlägg. Så varsågod alla som inte håller med. Men motivera ditt inlägg.

              Kommentera


              • #37
                Blev ett hett ämne :-) såna trådar gillas.

                Alla i denna produktion är duktiga fiskare, utan tvekan, MEN.....

                Jag är 100% säker på om någon här på FS skulle ha samma förutsättningar med spö, rullar, drag och elektronik. Ja, då skulle vi göra samma resultat :-)

                Bara kolla dom större tävlingarna, inte så ofta dom står överst på prispallen :-)

                En ända stor Propaganda produktion för Söders sportfiske.......

                Men helt klart sevärd :-)
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #38
                  Hålle med dig engqvist, alldeles för många blandar ihop kritik med att deras ofta udda syn på rättighet har blivit i frågasatt. Och kritiken reflekteras, bemöts sällan mer än med ett "idiot!"

                  Så långt har det gått att när jag i trafiken tutar, plingar på en flanör som kliver rätt ut i gatan, så får man fingret eller värre... Riktiga praktpuckon som har vi fostrat, curlat fram vissa av oss.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Tycker nog inte att det är svart eller vitt, kritik, kritiska frågor måste få framföras utan den etiketten appliceras och är man publik så får man vara beredd på det, allt annat vore fullständigt naivt.

                    Bomull ja, intressant poäng, kritisk fråga som inte heller den är "svart eller vitt"... Även ekologisk bomull kan kosta massor av vatten, tusentals liter för en tröja vad jag förstått, frågan jag ställer mig är om t ex polyester (olja) är bättre?

                    Sånt borde iaf Sportfiskarna som säljer just t ex tröjor och kepsar veta och redogöra för där de säljs, kör de t ex med ekologisk bomull idag? Är den totalt "snällare" mot miljön jämfört med t ex polyester eller bambu?
                    Ekologisk, organic är ord vi läser,men faktum är att det EJ finns krav på mängen "eko-bomull" ska innehålla..1-100% är det ingen som vet.. För ca 15 år sedan köptes stora partier upp och sedan förmedlades. Produktionen lades runt arealsjön eller andra mindre utvecklade länder som indien osv..
                    Sedan att bomullen kostar fruktansvärt med vatten,så kommer trycken till som kan med deras kemikalier förgifta 100 000l vatten..

                    Jobbar själv inom ämnet dock efter man köpt plagget. Varit på ett antal stora där bland Sportfiskarna men inget intresse alls utan bara svaret vi vet.vi vet...
                    https://webb-tv.nu/stacey-dooley-mod...sida-svt-play/


                    Vad är det som är svart eller vitt? För mig får du fiska med vad du vill. Du får gärna fiska med både nät och mjärde så länge du tar hand om fångsten och det kräver också en hel del kunskap. Det här handlar om vett och etikett på sjön.
                    förstår att jag nu provocerar många. Jag kritiserar ju faktiskt era idoler. Att dessa gudabenådade människor faktiskt skulle göra något eller bete sig på ett icke klanderfritt sätt blir nog väldigt svårt för vissa.
                    Men jag upprepar igen. Alla människor som väljer offentligheten och där igenom innehåller en makt position och har en stor påverkan, måste faktiskt granskas och ibland ifrågasättas. Blir ett farligt samhälle annars. Sen ska det aldrig spridas hat! Men kritik är inte hat. Även om dagens kränkta samhälle gör att många som blir ifrågasatta tror att de blir kränkta.
                    Ex när jag skriver på ett offentligt forum så är det fritt fram för alla att diskutera och kritisera mitt inlägg. Så varsågod alla som inte håller med. Men motivera ditt inlägg.
                    Tänkte skriva att jag kritiserar dig. Men förstår att vad jag än säger kommer du vinna då jag inte alls bryr mig om andra. Jag sköter mitt och gläds åt andra som fiskar mer och bättre än mig, vare sig dom äger ett ekolod eller ej.
                    Men en 10a på spinnar rigg har jag ej lyckats med och aldrig kommer att göra..

                    Kommentera


                    • #40
                      Ja Hew precis som jag skrev, är ekobomull så bra som påstås? Om t ex SF som sagt redovisar vad, var, hur mm så blir det lättare för konsumenter att välja men det lär kosta dig och så sjunker nog vinsten för SF...

                      För övrigt så är ju flertalet industriella kemikalier ohälsosamma om de hamnar på fel ställe, gäller inte enbart rester från trycktning av t-shirts i halvful eller helful bomull.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 335 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X