Pike Fight 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

    Just avundsjuka i detta läge vet jag faktiskt inte. Skulle faktiskt aldrig vilja jobba med min hobby. Rädd att den förstörs av det. Och självklart fattar jag att det är en enda lång reklam film. Men just därför tycker jag min idé är intressant. Hur många fiskar inte utan hjälpmedel. Ni fanboys lockas av blänkande båtar och gap och skrik. Men många av oss andra hade skulle tycka det vore kul och lärande att se dessa professionella fiskare fiska som jag beskrev.
    Ge tips på hur du läser ett vatten och hittar fisk genom ex landstrukturer. Tror att om en deltävling hade varit så hade det kunnat locka en helt ny målgrupp där de kan sälja på grejer sen.
    Alla är inte stöpta i en form och imponeras inte av samma saker.
    Finns ju en annan produktion som heter GGA-kampen där man kör väldigt basic.
    Med lokala förmågor så som Mårten och Jimmy från Skåne.
    Hyrbåtar osv.

    Kanske är något att titta på?

    Men Pikefight är Pikefight. Det är kul att titta på, många växer för mig att man ser glädjen i att fiska. Men också tävlandet.
    Jag kan sakna det efter att lagt av med sport på elitnivå.

    Avundsjuka för min del... mjaeeee...
    Jag har min båt, blir inte imponerad av 250hk, bassboats eller massa elektronik.
    Men det kommer från att ha tävlat med och mot världseliten och i vissa fall slagit dem... andra gånger fått rådäng...

    Dock blir jag imponerad hur man lyckas hitta fisk med eller utan ekolod. Sällan man ser någon i Pikefight som extremt segt eller trögt.
    Westins första dag var nog ett undantag.
    Senast ändrad av Mijni; 2021-11-02, 15:08.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

      Just avundsjuka i detta läge vet jag faktiskt inte. Skulle faktiskt aldrig vilja jobba med min hobby. Rädd att den förstörs av det. Och självklart fattar jag att det är en enda lång reklam film. Men just därför tycker jag min idé är intressant. Hur många fiskar inte utan hjälpmedel. Ni fanboys lockas av blänkande båtar och gap och skrik. Men många av oss andra hade skulle tycka det vore kul och lärande att se dessa professionella fiskare fiska som jag beskrev.
      Ge tips på hur du läser ett vatten och hittar fisk genom ex landstrukturer. Tror att om en deltävling hade varit så hade det kunnat locka en helt ny målgrupp där de kan sälja på grejer sen.
      Alla är inte stöpta i en form och imponeras inte av samma saker.
      Syftade inte på något sätt att du skulle vara avundsjuk, utan det är min egen generella uppfattning att så ofta nog är fallet.
      Just vad gäller "fanboys" så kan jag nog tyvärr inte titulera mig som medlem där då jag bedriver mitt fiske från en gammal grisig Crescent 465 från sent 90-tal.
      Alla intressen och hobbys kostar, om än i olika prisordningar.
      Många verkar ha ytterst svårt att förstå hur folk kan plöja ner 4-500´eller mer på en sportfiskebåt, "då man minsann inte får mer fisk i en finare båt".
      Som sagt, alla är inte stöpta i samma form.

      Kommentera


      • #63
        Nej jag har inte heller märkt att detta skulle handla ngt om avundsjuka eller att man ser ned på någon (sa nån hatar tidigare?) då han man nog läst dåligt...? Man måste ju kunna få ifrågasätta både personers beteenden, läten, manér om man upplever det så och/eller tekniken i PF utan att sånt stämplas som avundsjuka eller hat...

        Jag vet att vi är individer men en del upplevs ändå av mig som lite tillgjorda, skriken som överdrivna (jo jag vet att det tävlas) andra lite buttra och tekniken gör att samlad erfarenhet, läsa vatten, taktiksnack enligt mig hamnar i bakgrunden till förmån för ”skärmstudier” och det ger dessutom en tråkigare (ojämnare) tävling och tittarupplevelse, kanske är det så enkelt som att jag börjar bli lite mätt på det hela..?

        Kommentera


        • #64
          Själv är jag avundsjuk på alla "jävlar" :-) som har Customspö. Det skall jag skaffa mig någon dag när jag tröttnat på mitt GLoomis :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Själv är jag avundsjuk på alla "jävlar" :-) som har Customspö. Det skall jag skaffa mig någon dag när jag tröttnat på mitt GLoomis :-)
            Custom spö är riktigt trevligt. Men man måste veta exakt vilka egenskaper man söker. Sen gäller det att hitta en passande klinga som uppfyller det man söker. Blir många timmars detektiv arbete för att hitta rätt. Hör av dig sen när du är sugen på custom. Har ett gäng custom spön hemma. Har hyfsat koll på olika klingor och andra komponenter. Och olika butiker i världen där du kan få tag på vad du behöver. Själv planerar jag nu upp ett litet BFS spö i glas på 5fot.

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Custom spö är riktigt trevligt. Men man måste veta exakt vilka egenskaper man söker. Sen gäller det att hitta en passande klinga som uppfyller det man söker. Blir många timmars detektiv arbete för att hitta rätt. Hör av dig sen när du är sugen på custom. Har ett gäng custom spön hemma. Har hyfsat koll på olika klingor och andra komponenter. Och olika butiker i världen där du kan få tag på vad du behöver. Själv planerar jag nu upp ett litet BFS spö i glas på 5fot.
              Ända jag vet är att det skall vara ca 8" och ha en kastvikt till ca 50-55g. Skall ha det till mitt Gösfiske där jag bara kör bottenknack med jigg och 18-30g Chebruska huvud :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 566 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 340 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 454 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 318 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 557 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X