Pike Fight 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pike Fight 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det något paradoxala är väl att gäddfisket senaste decenniet blivit så pass populärt just pga produktioner som denna att fisket gått tillbaka...

    Så kanske därför de ofta promotar 360 och livescope när "logiska ställen" inte längre finns eftersom vi är där, så gäddan drar "all over the place" för att få vila..?

    Polaren fick en tia på vår- försommaren vid en djupkant som vetter mot norr med lätt frånlandsvind... där hade jag aldrig (?) fiskat om inte han hade valt ställe...

    På Rapport sa de häromdagen att abborren i norr blir allt större...
    Så fisketryck och temperatur gör att det nog är dax att kasta gammal teoti och praxis?
    Senast ändrad av anteman; 2021-10-09, 18:50.

    Kommentera


    • #12
      Vilket ställe var de och fiskade på?

      Kommentera


      • #13
        Känns hårt att såga någon som fiskar så länge och men veterligen sitt pb utan live scope..alla använder sin teknik utan kanske just svartzonker och tror det är jävligt svårt att alltid fiska nya vatten och försöka göra något annorlunda..

        sedan att det är vi och dom i fisket är inte bra.vissa vill ha 100% förutsättningar vissa gillar nöta. Jag nöter själv utan värre ekolod men skulle absolut kunna tänka mig ett live scope i framtiden..

        ps i Norrland sitter det mesta fast i ett nät och kommer inte hinna växa sig stora tyvärr.dom ställena som är bra är väldigt hårt fiskade

        Kommentera


        • #14
          Jag håller väl med om att detta är lite väl hårt att gå igång på?

          Tittar man på de andra upplagorna av PF där Daniel är med så har han fått en del fin fisk utan Live SCOPE.

          Jag kör själv Lowrances instegslod med lite SI och annat men det är för att jag inte anser att det är värt pengarna med dagens lod.
          Säker kul grunkor, men gör inte mig till en bättre fiskare.

          Men livnär man sig på fisket (läs de i PF, ex amerikanska bassfiske-tourer och kanske Predatour) så varför inte, låt folk ha det.
          Folk får stora fiskar även utan Live-lod.

          Kommentera


          • #15
            Vad tycker ni om upphämtningarna dag 1 och 2 som westin gjorde. Allt kan de fånga några utan live ekolod

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
              Vad tycker ni om upphämtningarna dag 1 och 2 som westin gjorde. Allt kan de fånga några utan live ekolod
              Även en Blind höna hittar korn ibland :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #17
                Känns som Westin chansar lite mer än de andra lagen, provar lite egna vägar. Det kan ju vara lyckosamt eller inte...

                Jag gillar generallt Team Abu, brukar heja och hoppas på dem varje år. Men jag måste säga att i år känns inte Tobbe lika fokuserad och säker som tidigare år. Har någon annan noterat/uppfattat det på samma sätt?

                I övrigt känns cwc heta.

                Kommentera


                • #18
                  Är det bara jag som reagerar över att de skriker som totala idioter när de får någon fin fisk. Förr fick man ju lära sig, på sjön skriker man inte. Ljud hörs jättelångt över vatten. Dels stör man sen är det ju farligt om alla tar efter och gapar och skriker så fort de är ute. Ingen kommer sen reagera om någon försöker larma om olyckan är framme. Har redan hört att någon kom till undsättning när några lekte pikefight och gapade och levde när de fått fisk. Den personen kommer ju aldrig göra det igen.
                  Nej skärpning gäller!! Vet att många kommer tycka man är en tjurig gubbe. Men ni kommer inte vara odödliga för alltid och skulle ni väl behöva hjälp vill du inte att alla ska tro att det är några pikefight töntar som är ute !!

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Är det bara jag som reagerar över att de skriker som totala idioter när de får någon fin fisk. Förr fick man ju lära sig, på sjön skriker man inte. Ljud hörs jättelångt över vatten. Dels stör man sen är det ju farligt om alla tar efter och gapar och skriker så fort de är ute. Ingen kommer sen reagera om någon försöker larma om olyckan är framme. Har redan hört att någon kom till undsättning när några lekte pikefight och gapade och levde när de fått fisk. Den personen kommer ju aldrig göra det igen.
                    Nej skärpning gäller!! Vet att många kommer tycka man är en tjurig gubbe. Men ni kommer inte vara odödliga för alltid och skulle ni väl behöva hjälp vill du inte att alla ska tro att det är några pikefight töntar som är ute !!
                    Jag förstår din poäng, men högljudda glädjeskrik känns som en högst normal reaktion till att fånga stor fisk. Jag och mina kompisar är skyldiga till detta ibland (även om vi ofta försöker hålla nere volymen) när vi fångar bättre fisk. Ibland tänker man inte efter helt enkelt. Sen kanske man inte bör skrika jättehögt kl. 7 på morgonen om man fiskar i närheten av andras hus. Det beror lite på situation. Tänk dig lite att man reagerar som om man gjorde mål i fotboll. Jag säger inte att det är rätt eller fel, men jag har förståelse för att man vill ge uttryck för glädjeupplopp genom att skrika.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Är det bara jag som reagerar över att de skriker som totala idioter när de får någon fin fisk. Förr fick man ju lära sig, på sjön skriker man inte. Ljud hörs jättelångt över vatten. Dels stör man sen är det ju farligt om alla tar efter och gapar och skriker så fort de är ute. Ingen kommer sen reagera om någon försöker larma om olyckan är framme. Har redan hört att någon kom till undsättning när några lekte pikefight och gapade och levde när de fått fisk. Den personen kommer ju aldrig göra det igen.
                      Nej skärpning gäller!! Vet att många kommer tycka man är en tjurig gubbe. Men ni kommer inte vara odödliga för alltid och skulle ni väl behöva hjälp vill du inte att alla ska tro att det är några pikefight töntar som är ute !!
                      Tjurig gubbe, stämmer bra det

                      Personligen är jag glad att fisket har kommit längre än "Sitt still i båten pojk och håll tyst!". Hur roligt skulle det vara att titta på när alla satt stilla och tysta? Och hur roligt skulle man själv ha om man inte fick snacka och skoj lite på sjön. Sen skriker ju inte alla tiden men får man en riktigt stor fisk på en sån här tävling så är det självklart man blir exalterat. Det kostar mycket att deltaga, alla vill vinna och det är mycket press på deltagarna. Så tycker det är roligt att folk vågar visa sina känslor. Tror allt det märks om någon verkligen är i nöd.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 566 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 334 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 318 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X