Låt oss samla fiskets största och vanligaste klichéer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låt oss samla fiskets största och vanligaste klichéer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Jag tillhör också den där generationen... på gott och ont.

    Men min lista:
    - Allehanda engelska ord och uttryckt istället för vad det faktiskt heter...
    Exempel Tungsten... Volfram... men det säljer väl inte när det heter Volfram? Men visst finns det tafsar i Volfram... undrar om man skrev fel på den ettiketten?

    - "Betesfisk" för de som spinnfiskar... nog bättre att leta bytesfisk men vad vet jag när jag fiskar står och fiskar gräsflak...

    - "Mitt fiske" ... jaja, du har hakat upp dig på ditt fiske hit och ditt fiske dit utan att faktiskt ha en susning...

    - "Game plan" och den ska man uppenbarligen hålla sig till. Gud nåde om du är någorlunda flexibel och tittar på förutsättningarna för dagen

    - "Här är hett!" "Hett" "Detta betet är så hett" ... jisses, hade du valt en plats/bete du inte ansåg var bra?

    Och nog min favorit "8-KOMMA-6 fot" hå-hå hade du sagt det till någon som verkligen kan Tum&Fot så kreverar denne, läs jag. Det heter "8 fot 6 tum" det andra är inte ens korrekt längd...
    Och detta kommer från profiler som är så infernaliskt korrekta och detaljstyrda annars.

    Men visst låter det coolt...

    Kommentera


    • #32
      Riktigt skön tråd. Ikläder mig härmed Ove-rollen.
      Har inte förstått vitsen med att när man fått en öring, eller annan fisk , och den skall fotograferas ( heter väl ngt annat numera , så skall den sträckas fram i kameralinsen. Nästa steg passar bra i covidpasstider är väl att man kan köpa lösa underarmar för o firren ännu längre från kroppen. Då kanske en 45a ser ut som en meter. Men tar man fram måttbandet, tumstocken så dyker den bistra sanniningen upp.
      Jag brukar lägga firren på backen utmed spöt , då har jag en referenspunkt. Någon gång har jag hållt dem i gällocken hängandes utmed kroppen . Lite som ett statement förlåt aktivt ställningstagande .
      Nästa Ove : om man spelar in sin fisketur är man tvungen och ha musik på en nivå som gör att man tror att man är på konsert och står längst fram. Vissa pratar oavbrutet om precis allt de gör , låt naturen tala.
      Nästa höst skall jag hyra nt boende under 3-4v på Bornholm , fiska ensam , och göra som vanligt : nöta,njuta , filosofera.
      Petet Ove b.

      Kommentera


      • #33
        Täta linor!
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #34
          Random fiskeföretag köper in paddeljiggar från Kina, presenterar det som en världsnyhet som kommer revolutionera fisket.

          Lägg gärna till tournament, predator, beast, monster eller pike i namnet för att kräma ut några extra kronor från de ftalatfyllda pengamaskinerna.

          Kommentera


          • #35
            C&R istället för att säga att man släpper tillbaka det man dragit upp.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • Newborn
              Svar till Värde?
              av Newborn
              Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
              2024-01-13, 20:31
            • Knox88
              Värde på spön ?
              av Knox88
              Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
              2023-08-13, 11:49
            • Backslag
              Svar till Cisco Kid, mindre
              av Backslag
              Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
              2023-09-03, 20:16

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
            15 svar
            4 563 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            63 svar
            13 334 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RUSTY HOOK  
            Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
            16 svar
            1 454 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
            19 svar
            5 318 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
            20 svar
            25 557 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X