Nu säger jag upp mig... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu säger jag upp mig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nu säger jag upp mig...

    Nu säger jag upp mig i rollen som vuxen... jag avskyr vintern just nu... jag vill ha vår och isfria sjöar så jag kan stå där i en båt och svära över att jag inte får nån fisk...

    Jag föreslog för frugan att vi skulle åka på semester... italien eller frankrike och menade att hon kunde åka till olika vinhus och prova viner... hon genomskådade mina fiskeplaner direkt och sa att vi kunde åka dit i vår... WTF! Då är INTE jag intresserad av att resa... jag tröstköpte två rullar med pengar från semesterkassan... pilutta!




  • #2
    Jag funderar också på saken då ungarna drog mer borrar än jag idag , att man servar med Maggot/avkrokning/isläpp/borrning av hål till fyra ungar räknade dom inte som ett handikapp så jag gör som du och säger upp mig som vuxen till nästa gång

    Kommentera


    • #3
      Ju äldre jag blir desto mer avskyr jag vintern.

      Förr i tiden, när jag var i tonåren, så längtade jag och fiskekompisen efter första isen så att vi äntligen kunde gå ut och angla gädda och pimpla abborre. Dessa aktiviter slutade dock locka mig för många år sedan, istället sitter jag nu i väntan på våren och tittar på youtubevideor och surfar runt på olika hemsidor och beställer en massa fiskegrejjer som jag egentligen inte behöver...

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
        Ju äldre jag blir desto mer avskyr jag vintern.

        Förr i tiden, när jag var i tonåren, så längtade jag och fiskekompisen efter första isen så att vi äntligen kunde gå ut och angla gädda och pimpla abborre. Dessa aktiviter slutade dock locka mig för många år sedan, istället sitter jag nu i väntan på våren och tittar på youtubevideor och surfar runt på olika hemsidor och beställer en massa fiskegrejjer som jag egentligen inte behöver...
        Ja det blir gärna lite drömmande om vintern är väl lite som du men nu har ungarna fått upp intresset så jag ska till och med ta upp ismetet igen . Apropå impulshandlande vad fiskar du i för torrdräkt i kajaken ? Råkade handla hem en till den vanliga kajaken då jag inte är en kallbadare och började direkt filosofera och drömma om den där kajaken till fisket i dom där tjärnarna man inte når med båt -vintern kan vara både lång och dyr

        Kommentera


        • #5
          Härligt med " missförstådda grumpy old men" utan att specifikt veta er ålder.
          Vet inte om mina föräldrar tappade mig i golvet när jag var liten men jag hatar november och längtar som ett barn till 1/1 då jag får jaga öring. Att det är kallt , blåser , regnar , snöblandat och långt mellan nappen , det får man på köpet.
          Går in på den 66e föreställning i år. Från nyårsdagen har det blivit 80 mil bil , 8h/dag inkl resa. Det var som nån sa : han har alla bokstavskombinationer utom IQ.......
          Längtar redan till nästa pass.
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Det där gjorde min dag
            Att du trodde att du kunde lura frugan alltså...
            Vem av oss här inne har inte försökt en luring för att komma iväg eller för att kunna fiska en stund extra. Men va 17, de är ju som blodhundar....

            De flesta av oss längtar nog till isfria vatten och det där efterlängtade första kastet. Isfisket är ett komplement för att slippa.stirra sig blind på you tube för mig.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Härligt med " missförstådda grumpy old men" utan att specifikt veta er ålder.
              Vadå grumpy old men... jag är endast 51... och då kommer ni saklöst att tänka på Revo Toro BEAST 51!!!

              Sur, butter och tvär är mina mellannamn...

              Höll på att tröstköpa en kajak nyss... men det är ju lika kallt i en sån så här års så jag lyckades hejda mig...

              Kommentera


              • #8
                Kul tråd med en än så länge hög medelålder... ;-) Isfiske hörde ungdomen till för mig, fick dock ett trevligt "återfall" för några år sedan med kikpimpel på varm, solig våris i norr, rekommenderas! Kanske blir det en HÖ-tur snart om det blir lite töväder, annars blir det webb-fiske och nån komplettering av tillbehör till fisket i väntan på våren.

                Apropå båt och kajak, har en båt på trailer men apparaten kring att hämta den i garage på annat håll tar emot allt mer... såg ett par YT-filmer om kajaker, t o m med elmotorer och spot-lock... nya, mindre vatten lockar mer än Mälaren...

                Kommentera


                • #9
                  Så där känner jag mig vid midsommar. Nu är mitt fiske i sitt esse.
                  Sämst är att jag kommer säkert få en operation. Men ska iaf försöka få den i maj så man inte missar nåt fiske.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
                    Så där känner jag mig vid midsommar. Nu är mitt fiske i sitt esse.
                    Sämst är att jag kommer säkert få en operation. Men ska iaf försöka få den i maj så man inte missar nåt fiske.
                    Du är under 30 va?

                    :-D

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 589 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 329 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X