Nu säger jag upp mig... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu säger jag upp mig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Apropå båt och kajak, har en båt på trailer men apparaten kring att hämta den i garage på annat håll tar emot allt mer... såg ett par YT-filmer om kajaker, t o m med elmotorer och spot-lock... nya, mindre vatten lockar mer än Mälaren...
    Jag har båten på trailer... asch... jag har tre båtar på trailer här hemma... det hjälps inte när man saknar en isbrytare... jag åkte ut till sankt Anna skärgård på nyårsdagen bara för att få se öppet vatten och kasta ett par timmar... svinkallt... och det var bara öppet vatten cirka femhundra meter åt vardera håll från sundet jag var i... att lägga i båt där nu funkar bara inte. Kajak med allt lullull man tror sig behöva väger ju som ett godståg... undrar om man kan smyga in ett ul-spö till Kolmårdens tropikarium...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

      Du är under 30 va?

      :-D
      Fyllde 40 för 2 veckor sen

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

        Fyllde 40 för 2 veckor sen
        Gubbe!

        Grattis i efterskott då :-)

        Kommentera


        • #14
          Håller med er andra gubbar. Nu är det riktigt jobbigt. Väntar på min kajak jag beställt och har riktigt ångest att fraktkaoset ställer till det. Tanken är att den ska dyka upp nu Jan-mars. Men har man otur kommer den väl inte förrän till jul.
          Dessutom är nästan allt annat ordnat. Paddel på väg från USA. Lod, kajakvagn, spöhållare och takräcke är redan hemma.
          Blir en tjurig pappa i vår om inte min leksak kommer.

          Kommentera


          • #15
            Jag är tvärtom, sitter och svär över att isen bara låg några veckor härnere. Fiska på öppet vatten kan man ju göra de andra 90% av året, nu vill man ha möjligheten att knata runt på isen och fiska alla ställen man inte kommer åt från land annars!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
              Ja det blir gärna lite drömmande om vintern är väl lite som du men nu har ungarna fått upp intresset så jag ska till och med ta upp ismetet igen . Apropå impulshandlande vad fiskar du i för torrdräkt i kajaken ? Råkade handla hem en till den vanliga kajaken då jag inte är en kallbadare och började direkt filosofera och drömma om den där kajaken till fisket i dom där tjärnarna man inte når med båt -vintern kan vara både lång och dyr
              Jag hade lite svårt att hitta en passande torrdräkt, men efter lite letande hittade jag denna seglardräkt som passar perfekt och funkar utmärkt att paddla i:

              https://www.onedesigncenter.se/colle...t-med-gylf-gul

              Kommentera


              • #17
                Jag älskar vintern och dess fiske. Visst är jag ganska ung, men det är ett bra kompliment till en kall, mörk och seg november där man måste veva in dropshotriggen hur långsamt som helst för att få hugg. Vinterns fiske är helunikt. Särskilt ismetet har jag fastnat för. Dessutom är resultaten bättre på ismetet än på spinnfisket i mina vatten. Att sitta med en brasa på isen, med gott sällskap, en pilsner...att sedan plötsligt springa på fäll. Från 0 till 100. Svårslaget tycker jag. Men man måste gilla att meta och sitta still för att det ska bli kul att ismeta.

                Kommentera


                • #18
                  Jag tycker att isfisket en härlig aktivitet att tillbringa vinterdagarna med. Och seg är den då inte enligt mina erfarenheter. Isfisket är då som alla andra fiskemetoder, under rätt förutsättningar så leverar det och bra mycket härligare är det än att stå och drömma sig bort frysande i någon av de isfria och skarvhärjade skärgårdarna såhär års.

                  Kommentera


                  • #19
                    Var ute idag igen. Ismete och pimpel. En gädda upp och en riktig best tappad. Håller med Benjamin, känns lättare att få stor fisk på ismete. Sen när det fäller har man ingen aning om det är 2 kilos eller 11 medan man springer mot spöt.

                    Fick några små borrar och en lite bättre över 30 cm. Lägger upp en bild från hemgången. Synd att klaga…

                    Älskar när det är lite bistert och när man har en bit att släpa pulkan. Rigga upp alla spön och borra lite hål.

                    Minns i somras när jag satt på Hotingsjön i kajaken i över 30 grader varmt och vindstilla. Vet inte om det är så väldigt mycket skönare faktiskt.
                    Senast ändrad av Fiskefuralles; 2022-01-06, 19:47.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                      Var ute idag igen. Ismete och pimpel. En gädda upp och en riktig best tappad. Håller med Benjamin, känns lättare att få stor fisk på ismete. Sen när det fäller har man ingen aning om det är 2 kilos eller 11 medan man springer mot spöt.

                      Fick några små borrar och en lite bättre över 30 cm. Lägger upp en bild från hemgången. Synd att klaga…

                      Älskar när det är lite bistert och när man har en bit att släpa pulkan. Rigga upp alla spön och borra lite hål.

                      Minns i somras när jag satt på Hotingsjön i kajaken i över 30 grader varmt och vindstilla. Vet inte om det är så väldigt mycket skönare faktiskt.
                      Fångstresultat är ju inte jämförbart riktigt om man ska rannsaka sig heller för du la ju själv upp i en annan tråd att du handlat sex ismeteset till metet och det är rätt självklart att sex beten i vattnet ger mer än ett enda som det är vid spinnfiske ,märker ju själv skillnad redan vid dom tre jag kör med. Klart det har sin tjusning med vinter om tempen är runt -5 men -10-15 gillar inte fingrar med förstörd blodcirkulation då sitter jag hellre med kattuslingen i soffan men när det slår om igen ska gäddorna få en chans

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 317 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X