Nu säger jag upp mig... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu säger jag upp mig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

    Fångstresultat är ju inte jämförbart riktigt om man ska rannsaka sig heller för du la ju själv upp i en annan tråd att du handlat sex ismeteset till metet och det är rätt självklart att sex beten i vattnet ger mer än ett enda som det är vid spinnfiske ,märker ju själv skillnad redan vid dom tre jag kör med. Klart det har sin tjusning med vinter om tempen är runt -5 men -10-15 gillar inte fingrar med förstörd blodcirkulation då sitter jag hellre med kattuslingen i soffan men när det slår om igen ska gäddorna få en chans
    Klart om jag skaffar en trålare så blir resultatet ännu bättre…

    Men som sagt självklart gör ju fler beten liksom fler timmar på vattnet sitt. Ändå så upplever jag i min korta ismete karriär att snittet på fisken är större.

    För mig så har vinterfiske i alla fall en charm och ett sätt att komma ut. Måste ju fördriva tiden med något mer än jobb och träning och Netflix…

    Kommentera


    • #22
      Nu var det inte illa menat men sex spön ökar ju fångstchansen betydligt var mer det ja ville få fram så det är ju ett säkert sätt att både få fler och större jämförbart med vad som helst inom fiske att fler beten ökar fångsten och även chansen att få upp nåt större
      .

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
        Nu var det inte illa menat men sex spön ökar ju fångstchansen betydligt var mer det ja ville få fram så det är ju ett säkert sätt att både få fler och större jämförbart med vad som helst inom fiske att fler beten ökar fångsten och även chansen att få upp nåt större
        .
        Ett bete kastat fiskar dock av ett betydligt större område.
        Det som dock ger den större fångsten vintertid är att betet är stilla. Fisken kan närma sig bytet under flera timmar.

        Kommentera


        • #24
          Ahh! På fredag ska det bli 8 grader varmt och sol här... snart är det vår!

          Jag ska nog försöka leta upp öppet vatten nästa helg...

          Kommentera


          • #25
            Jaefla vinter!!! Må kung bore brinna i helvetet!

            Kommentera


            • #26
              Xerup, ditt humör synes växla med vädret! ;-) Håll ut, "snart" vår!

              Kommentera


              • #27
                WTF!!! Är det inte minusgrader så är det storm... nu kan jag varken fiska eller jaga... får fan åka till tropikariet i Kolmården med bfs-utrustning...

                Kommentera


                • #28
                  Ja nu börjar det bli riktigt jobbigt, abstinensen är svår.
                  Sitter bara och beställer nya grejor som jag inte kan använda.
                  Har 2st nya spön och rullar hemma som jag aldrig har använt, sen vart det en till beställning idag.
                  Har plockat fram dom ett par gånger nu i veckan och bara tittat på dom.
                  Förra veckan riggade jag ena av dom och provade ett par kast i hallen, gick inte så bra, nära att det vart skatbo.
                  Tror att jag måste börja med ismete nästa år.
                  Bara att bita ihop ett tag till.

                  Kommentera


                  • #29
                    Jag ismetade idag i 25 m/s byvindar. Ruggit och blåsigt och noll fiskar upp. På sådana här dagar brukar jag normalt sett längta efter våren, eller säga upp mig, men jag har tre riktigt bra ismetepass i ryggen med flertalet meterfiskar som gör att jag kommer vara minst lika taggad på nästa ismetepass. Charmen finns där och det gör även storleken. Det är värt att genomlida något bompass här och där för att vara med om de riktigt bra ismeteäventyren. Utan ismete får man abstinens. Till slut kommer man till det läget då man i November bara går och väntar på isläggningen. Jag uppmanar er alla med grov fiskeabstinens att testa...men välj rätt dagar med trevligt väder.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                      Jag uppmanar er alla med grov fiskeabstinens att testa...men välj rätt dagar med trevligt väder.
                      Så länge isen ligger finns det inga dagar som är rätt... ;-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 335 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X