Klarar ni er på 10 beten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klarar ni er på 10 beten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Utan problem, fiskar redan enbart 4-6 beten.

    3 hårda och 3 mjuka beroende på om det är varmt eller kallt.
    Har sällan mer än 1 låda med på turerna.

    Kommentera


    • #12
      Ja, jag funderar på om jag ens har 10 olika gäddbeten!
      Är det sommar klarar jag mig i princip på ett bete, då fiskar jag nästan uteslutande med en Buzzer.
      Annars har jag ett par tailbeten för kallare årstider, ett par enkla wobblers, ett par spinnerbaits och några gummibeten.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg
        Har säkert 50 stycken av Stanley the Stickleback i motoroil, går åt typ 5-10 st varje tur så 10 beten räcker nog inte för mig iaf :p
        5-10 varje tur!? Mumsar de sönder dem eller kör du i tuff botten?
        F.ö. så skulle max 10 beten/typer per art nog funka på sikt... inte ännu, spinnare gädda skulle bli en spinnerbait för mig. Ska dock överlag försöka tänka mer som Rospigg, ngt in, ngt ut.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
          Jag kör aktivt med 7 st beten. Jag äger fler än så, men fiskar inte särskilt mycket med dem. Jag ser alla beten förutom de sju jag fiskar med som situationsbeten. De plockar jag fram här och där för att de passar en viss situation som jag sällan befinner mig i. Ytbeten exempelvis, eller beten som går riktigt riktigt långsamt vid islossningen (Zalt soft t.ex). Annars täcker dessa 7 st beten mitt fiske till 95% som professorn säger. Jag ska expandera mitt sortiment med åtminstone två ytterligare beten, som jag vill fiska med för att det är kul att fiska med dessa beten.
          Nu blev det riktigt intressant o få veta vilka dessa 7 legender är

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av mohsone Visa inlägg

            Nu blev det riktigt intressant o få veta vilka dessa 7 legender är
            Strike Pro Buster Jerk, Wolfcreek Skinny Wolf Jr, Svartzonker McMio, Westin Shad Teez 22 cm, Fox Rage Pro Shad 18 cm, Pig Shad Jr och Svartzonker McTail Jr med paddelsvans påmonterad.

            Jag har tänkt att insförskaffa Savage Gear Freestyler och Strike Pro Buster-X som kompliment till mina nuvarande beten. Båda dessa kan du trixa till gången rejält med. Buster-X kan du få att gå runt 180° i ett ryck, så att den vänder sig mot fisken och utlöser hugg. Freestylern är ett erkänt trixigt jerkbete, och precis därför är det bra.

            Kommentera


            • #16
              Att bara äga 10 gäddbeten skulle vara en omöjlighet av någon outgrundlig orsak :-D
              10 typer av beten på en tur är inga problem att klara sig på, oftast blir det mellan 5-10 olika beten fast i flera olika färger. Landar nog på minst 25 beten i hinken iaf, och oftast blir bara en fjärdedel använd.
              ​​​​​​
              ​​​​​

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Att bara äga 10 gäddbeten skulle vara en omöjlighet av någon outgrundlig orsak :-D
                10 typer av beten på en tur är inga problem att klara sig på, oftast blir det mellan 5-10 olika beten fast i flera olika färger. Landar nog på minst 25 beten i hinken iaf, och oftast blir bara en fjärdedel använd.
                ​​​​​​
                ​​​​​
                Såhär satte TS upp reglerna för hur han räknar så det är typen sedan får man ha flertal färger och storlekar.

                "Hehe, tänkte betesmodeller, sen kan man ha de I många ex och även färger. Annars blir det mission impossible."

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

                  Såhär satte TS upp reglerna för hur han räknar så det är typen sedan får man ha flertal färger och storlekar.

                  "Hehe, tänkte betesmodeller, sen kan man ha de I många ex och även färger. Annars blir det mission impossible."
                  Då kan man lugnt pusta ut mission accomplished på gäddbeten.
                  Abborre blir omöjligt då det är väldigt spretigt och man har samlat på sig en massa olika beten utan röd tråd.
                  Tror jag har max fyra exemplar av någon betesmodell men oftast bara en eller två.
                  Kikar man ner i gäddlådorna är det betydligt enklare, men jäklar vad man samlat på sig av vissa favoritbeten. Hela färgsortimentet av den gamla odyssey pig inkl några dubbletter, bra att ha inför framtiden :-D
                  ​​​​​

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                    5-10 varje tur!? Mumsar de sönder dem eller kör du i tuff botten?
                    F.ö. så skulle max 10 beten/typer per art nog funka på sikt... inte ännu, spinnare gädda skulle bli en spinnerbait för mig. Ska dock överlag försöka tänka mer som Rospigg, ngt in, ngt ut.
                    1 eller 2 till gäddor, inte varje tur dock. Har ett par marer där det simmar mycket fisk,100st per pass är inte ovanligt, så de blir söndertrasade
                    Senast ändrad av Herrlin; 2022-01-17, 00:17.

                    Kommentera


                    • #20
                      Herrlin,var ligger de marerna?!? Du kan köra PM om du vill! ;-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 589 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X