Ända in i kaklet innan butiken stänger. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ända in i kaklet innan butiken stänger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ända in i kaklet innan butiken stänger.

    Det blir ett pass varje dag om vädret tillåter t.o.m en del delade turer , som är populärt uttryck i tiden.
    Inga troféfiskar tyvärr men en del godkända öringar . 3 st i måndags då det var riktigt högt vatten o fiske in i mörkret. En lätt färgad 52a och två 45or en blank och en färgad. Alla fick gå tillbaks. Idag hade jag ett frustrerande pass på Bjärehalvön. Kall morron och fin vind o rörelse blev 3 små och en makrill, men det kändes inte hett nog. Bytte lokal tyvärr så dog vinden och det blev bleke men fisken fanns där. Tappade en riktigt fin pjäs som slet sig efter ett 20 tal m. Sen startade " tålamodsskolan " hade nog på en 12 -15 fiskar som alla hoppade av strax efter nappet - kunde bara skratta år eländet. Troligtvis tog de väldigt lätt i den obefintliga vinden , varit med om det förut. Sen kom det lite vind och jag krokade 3 av 4 en nådde måttet. Märkligt , spännande och intressant, vissa dagar sitter nästan allt.
    Nytt försök imon bitti skulle va lite mer vind . Kan va läge för en bättre ( har man sagt några gånger förut).
    Peter b

  • #2
    Va på plats på samma lokal som under gårdagen. Dängde iväg strax efter 7 men det var trögt trots fin vind o rörelse. Blev 2 små. Vid kvart i 9 kom de in för frukost , blev en 6-8 fiskar en nådde nästan måttet. Sen var dom " mätta ". Ngt senare fick jag ett kanonhugg utan ngn förvarning , spöt böjde på bra och fisken bankade i ytan men så släppte den . Surt när man matchat junisar och äntligen får på ngt bättre. Gjorde ett kast till men det gav inget. Snabbt byte av fluga till en som var vit med lite flashig orange. I medvinden öste jag på och kom ut rejält - 2 vevtag och sen for en blanking rakt upp 2ggr och en snygg rusning. Motström o motvind gjorde att fisken kändes större än vad den sen visade sig va. En silvrig pjäs på 53 , den fick följa med.
    11 kaffe va inget för öringen så jag la ner strax före lunch. Idag krokade fisken bättre, vind-ström ?
    Det blev nog upp mot 15 på land höll inte kollen så noga.
    Nytt försök imon men på ny lokal.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Fint fiske du har därnere, jag har som mest dragit tre öringar under en dag och det ser jag som ett nästintill ointagligt pb i Stockholms skärgård.

      Kommentera


      • #4
        Click image for larger version

Name:	20220922_090534.jpg
Views:	373
Size:	2,32 MB
ID:	2607990 Dagens aptitretare . Peter b
        Senast ändrad av Peter B; 2022-09-22, 15:48.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Click image for larger version

Name:	20220922_090534.jpg
Views:	373
Size:	2,32 MB
ID:	2607990 Dagens aptitretare . Peter b
          Vackert!

          Kommentera


          • #6
            Jag har också passat på nu när det inte är så långt kvar på säsongen och vädret dessutom varit lite medgörligt! Fiskar på kvällarna efter jobbet, men huggperioden verkar vara väldigt kort, precis när solen ska gå ner, säg 19:00-19:20 cirka. Helt dött före och helt dött efter.
            Men jag är nöjd ändå, tre öringar upp totalt i veckan, varav en var ganska nära måttet i alla fall. Idag blev det inga upp, men hade två som var på i alla fall, varav den ena kändes rätt rejäl.
            Men nu verkar det färdigfiskat, ser ut som det ska bli blåsande imorgon.

            Kommentera


            • #7
              Click image for larger version

Name:	20220923_115729.jpg
Views:	207
Size:	2,29 MB
ID:	2608032 Vilket halleluja fiske . Fiskades 2 lokaler . Skulle provat ny idag men fullt av folk, vilken tur jag hade skulle det visa sig.
              Första lokalen gav 10 upp och en fet fin 51a , skulle satt den men kroken satt djupt och den blödde illa.
              Drog vidare efter 10 till en lokal där det är mycket djupare in mot land , hade några stötar på mindre fisk . Flyttade till en betydligt grundare yta och nu brakade det lös.
              6 fiskar upp varav 4 godkända !! En topp på55 och över 2 pannor en fint färgad hanne på 2kg och två blankfiskar cirka 50cm - superförvånad . Fisket dog ut vid lunch och det gjorde min energi oxå.
              Peter b
              ​​​​​​​Dagens bullimiker

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                Click image for larger version

Name:	20220923_115729.jpg
Views:	207
Size:	2,29 MB
ID:	2608032 Vilket halleluja fiske . Fiskades 2 lokaler . Skulle provat ny idag men fullt av folk, vilken tur jag hade skulle det visa sig.
                Första lokalen gav 10 upp och en fet fin 51a , skulle satt den men kroken satt djupt och den blödde illa.
                Drog vidare efter 10 till en lokal där det är mycket djupare in mot land , hade några stötar på mindre fisk . Flyttade till en betydligt grundare yta och nu brakade det lös.
                6 fiskar upp varav 4 godkända !! En topp på55 och över 2 pannor en fint färgad hanne på 2kg och två blankfiskar cirka 50cm - superförvånad . Fisket dog ut vid lunch och det gjorde min energi oxå.
                Peter b
                ​​​​​​​Dagens bullimiker
                Vad kostar en guidning?

                Kommentera


                • #9
                  Du får ut o kämpa Stefan. Vet inte var du har din " bas " men det är läge nu sista veckan. Verkar bli regn men det ignorerar jag, vindarna ser bra ut. Håller imon lördag men annars blir det " jobb" varje dag fram t.o .m fredag. Vissa lokaler vill man hålla för sig själv o sina närmaste fiskepolare.
                  Öringen är riktigt stark just nu skillnad mot köldstela januarifiskar. På dom bara.
                  Peter b

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • Newborn
                    Svar till Värde?
                    av Newborn
                    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                    2024-01-13, 20:31
                  • Knox88
                    Värde på spön ?
                    av Knox88
                    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                    2023-08-13, 11:49
                  • Backslag
                    Svar till Cisco Kid, mindre
                    av Backslag
                    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                    2023-09-03, 20:16

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                  15 svar
                  4 563 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  63 svar
                  13 331 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                  Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                  16 svar
                  1 454 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                  19 svar
                  5 318 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                  20 svar
                  25 557 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X