Slickar såren fr gårdagens 7h pass men....... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slickar såren fr gårdagens 7h pass men.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Slickar såren fr gårdagens 7h pass men.......

    På väg efter lunch skall bara " vänta in " lite rejäla skurar.
    Måste fixa lite med utrustningen eftersom gårdagens pass avslutades lite abrupt. Hade på en riktigt stor fisk nappet och sekunderna efter skvallrade om en blanking men fajten mer om en riktigt stor färgad fisk. När öringen var helt in på land och jag försökte " hålla upp " den från blåstången så släppte flugan som ett skott och dobben kom farande o träffade en sten och linan gick av. Hade inga i reserv i västen , frågan va gå till bilen 500 m i det ökande regnet efter så många timmars fiske. Jag vek ner mig trots att det var gott om fisk inne.
    Fiskade 3 lokaler , första lite seg 3 små upp , andra 6-7 öringar varav en fet 55a lätt färgad , tredje 5 fiskar på på lika många kast och fick senare några bättre både blankt o färgat. Den stora som vann kan ha varit upp mot 3 pannor.
    Rätt sliten i kroppen men tycka synd om sig syndromet får vänta tills på lördag 1/10.
    Nappar det kan det bli ett eftermiddagspass som går över i kvällspass.
    Återkommer till ngns glädje och andras förtret .
    Peter b

  • #2
    Hemma från em pass. Liknade mer ett " Spaapass" än fiske , satingen vilket ösregn. Det fanns fisk så länge det var vind sen dog det ut . 3 småöringar och 2 blanka precis över mått. Blir överrumplad varje gång över nappen som är brutala .
    2 dagar - kämpa.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Ingen fisk för mig igår. Regnet och annat gav ordentliga strömmar på platserna jag fiskade. Lyckades inte hitta någon fisk då.

      Idag några regnskurar och hård vind. Hittade några små fiskar när jag la flugan på kanten till tångruskor. Fisken verkade inte röra sig långt om den inte såg flugan framför ögonen.

      Får se hur det blir sista två dagarna. Förra veckan var det en del fina fiskar. 2,8 kg på topp.

      Kommentera


      • #4
        En 2.8a skämms inte för sig, jag får lyfta på hatten.
        Har säkert frågat förut men var har du dina " jaktmarker" behöver inte precisera?
        Hur ser du på säsongen ?
        Kör hårt fram till målsnöret.
        Peter b

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          En 2.8a skämms inte för sig, jag får lyfta på hatten.
          Har säkert frågat förut men var har du dina " jaktmarker" behöver inte precisera?
          Hur ser du på säsongen ?
          Kör hårt fram till målsnöret.
          Peter b
          Jag fiskar mycket i Göteborgs skärgård. Både norra och södra ifrån land. Och så blir det någon sväng norr över mot Bohuslän. Öringsakademiens årsträff och ett par turer under sommaren brukar det bli.

          Upplevde säsongen rätt trög för egen del. Det hade en del att göra med att jag precis börjat flugfiska.
          Premiären tyckte jag var lite annorlunda. Värmen i mars och omslaget till kyla i april gjorde att fisken var på oväntade platser.
          Sedan var det trögt tills augusti, då började livet komma tillbaks till havet igen för att under september bjuda på riktigt fint fiske.

          Kommentera


          • #6
            Ute en sväng under eftermiddagen. Fem fiskar upp. Alla låg mellan 20-25 enligt ögonmåttet.

            Kommentera


            • #7
              Va ute två svängar idag. Inga sensationella fångster - 4 mindre öringar och 2 sej av lite bättre size o tjocklek.
              Imon blir det heldagsfiske på olika lokaler runt Bjärehalvön , hade varit gött o runda av med ngt större.
              Sen ta sats mot 3dgrs tripp till Bornholm I slutet av november.
              Peter b

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                Va ute två svängar idag. Inga sensationella fångster - 4 mindre öringar och 2 sej av lite bättre size o tjocklek.
                Imon blir det heldagsfiske på olika lokaler runt Bjärehalvön , hade varit gött o runda av med ngt större.
                Sen ta sats mot 3dgrs tripp till Bornholm I slutet av november.
                Peter b
                Det är ju kul att få se lite blandat liv i havet.

                Kommentera


                • #9
                  Det blev bara ett kort pass idag. Det var nära att jag fick avsluta säsongen med flaggan i topp. En bättre fisk klev på men lossnade efter två huvudskakningar.

                  Kommentera


                  • #10
                    Hjältepass idag 9-16 , ngt matt i pälsen. 4 lokaler fiskades . Det blev ett drygt 10-tal varav en godkänd på cirka 47-48a. Liten kul story runt den , det hoppade en fisk på 30-35cm en 25 ut o jag la ett kast. Så kom en kort stöt o jag han tänka : där va den men när hugget kom så insåg att det var en annan firre som klev på - rätt kul.
                    Hade på en större färgad som släppte helt innevid precis som jag " förväntat " mig . Upplevde att kroken " hackade " hela tiden under matchningen.
                    Det blev 130 pass under säsongen 22 .
                    Peter b

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 636 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 337 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 579 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X