Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Det vi har gemensamt är att vi gillar fiske. Politik hör inte hemma här. Alla få tro och rösta vad de vill. Men att klanka ner på dem som tror på klimatförändringar eller inte tro på klimatförändringar tycker jag inte hör hemma här.

    Kommentera


    • #82
      Jag tycker att det är rätt forumför att lufta våra tankar gällande miljö, klimat, överfiske, yrkesfiske och annat som har betydelse för vår miljö och därmed vårt fiske. men låt alla få ha sina åsikter utan att man måste förolämpa andra.

      Kommentera


      • #83
        Här har nu isarna lagt sig och folk meddelar att dom varit ute och pimplat... jag har lovat att komma ut för att se hur kul det är... dumt att lova när jag avskyr kylan som jag gör :-)

        Jag hoppas att isarna släpper om 90 dagar för jag är redan nu löjligt sugen på att få spinnfiska igen.

        Kommentera


        • #84
          Eller så går vi tillbaka till ursprungsfrågan, kan vi räkna med öppet vatten hela vintern pga klimatförändringarna.
          Där sitter vi nu alla med facit i hand :⁠-⁠) end of story

          Kommentera


          • #85
            Nej svaret är nog snarare inte i år men ganska snart så kan det sannolikt bli så här och där pga klimatförändringar... finns verkligen ingen "end of story" på den saken.
            Senast ändrad av anteman; 2022-12-10, 13:21.

            Kommentera


            • #86
              Skrev detta inlägg på sidan 6 i tråden med hopp om att det skulle bli lite ordning, så fel jag hade.

              "Vill uppmana ALLA som skriver i denna tråd att hålla en trevlig och saklig ton och bara delge fakta samt om man vill delge sin uppfattning i ämnet men på ett sakligt sätt och INTE smutskasta andra för deras åsikt då vi har åsiktsfrihet likväl som yttrandefrihet i landet och det ska alla få nyttja.

              Denna uppmaning är för att vi moderatorer ska slippa fler rapporteringar än det redan kommit in i denna tråd, men den får hållas fortsättningsvis så länge alla följer forumreglerna och uppmaningen ovan!"

              Så nu har jag rensat ca 10 sidor med irrelevant material, personangrepp och annat trams som inte har ett smack med ämnet att göra, så nu får Ni en sista chans att sköta Er och diskutera ämnet i tråden Isfria vintrar eller inte och lämna politik, miljögurus och och påhopp utanför FS!

              Vid första nya påhopp eller annat irrelevant så stängs tråden med omedelbar verkan!

              Kommentera


              • #87
                Sitter och väntar på att Mälaren ska frysa så jag kan prova all min utrustning och pimpla för första gången i mitt liv

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Ormbo Visa inlägg
                  Sitter och väntar på att Mälaren ska frysa så jag kan prova all min utrustning och pimpla för första gången i mitt liv
                  Fota och dokumentera din första sittning på isen! Frys inte fast och glöm inte isdubbarna

                  Kommentera


                  • #89
                    Ursprungligen postat av Ormbo Visa inlägg
                    Sitter och väntar på att Mälaren ska frysa så jag kan prova all min utrustning och pimpla för första gången i mitt liv
                    Själv sitter jag och väntar på + grader och hoppas på att Mälaren inte får någon is i år :-D

                    Håller med Xerup. Ta med onödigt mycket kläder, bra käk och dricka!

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                      Fota och dokumentera din första sittning på isen! Frys inte fast och glöm inte isdubbarna
                      Dubbar är inköpta, allt som behövs nu är en borr och biltema pulka eller något för transport.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 592 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X