Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klimatförändringar kan man räkna med öppet vatten hela vintern?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Lite komiskt är att 400 privatjet anlände vid klimatmötet i Egypten.
    Hur någon kan lita på och tro att dessa klimatalarmister gör något för den goda sakens, eller för mänsklighetens bästa är för mig en gåta.
    Att låta dom som förbrukar mest av jordens resurser ska bestämma hur resten av jordens befolkning ska leva är befängt.
    ​​​​​​

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

      Vad har hon arbetat med innan hon gick in i politiken då? :-) Titta på vad hon har att säga, kolla sedan upp hennes källor. Lita inte på mig.
      Att en minoritet har rätt i det här är ju inte så sannolikt.
      Så det finns bättre saker att lägga sin tid på att granska en persons källor. Om man nu besitter sådan kunskap att man klarar av att dra några slutsatser ifrån källor.
      Det här är en politiker som driver en agenda för att samla röster. Uttalanden likt detta tilltalar den typiske personen som röstar på hennes parti.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

        Vad har hon arbetat med innan hon gick in i politiken då? :-) Titta på vad hon har att säga, kolla sedan upp hennes källor. Lita inte på mig.
        Jag litar inte på Widding för 5 öre.

        Hennes urval av forskare är s.k. cherry picking (konfirmeringsbias) och hon har vid ett flertal tillfällen gjort väldigt fria tolkningar av artiklar och statistik.

        Jag vet mycket väl att hon arbetat med energifrågor främst utifrån ett marknadsperspektiv. Och?

        Lita inte på mig men har du läst något som skrivits av forskare som Widding inte väljer att referera till?


        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg



          Lita inte på mig men har du läst något som skrivits av forskare som Widding inte väljer att referera till?

          Ja, jag känner mig väl påläst och kommer snart titulera mig som doktor och tvärsäkeransvarig i klimatvetenskap...

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

            Ja, jag känner mig väl påläst och kommer snart titulera mig som doktor och tvärsäkeransvarig i klimatvetenskap...
            Nån annan får tjata vidare med dig.

            Skriv gärna det du vill ha sagt istället för att tala i gåtor eller tramsa.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #26
              Vi lever i en föränderlig värld. Självklart påverkar vi människor mycket och vi är en bidragande orsak till att förändringar sker. Det kommer bli varmare innan det blir kallare... eller tvärt om... efter regn kommer solsken. Det har ju varit varmare förr och även kallare såklart. Människan som art är ju som ett virus som förökar sig enormt trots torka, värme, fukt, kyla, matbrist och svält.

              Vad är det värsta som kan hända?

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Lite komiskt är att 400 privatjet anlände vid klimatmötet i Egypten.
                Hur någon kan lita på och tro att dessa klimatalarmister gör något för den goda sakens, eller för mänsklighetens bästa är för mig en gåta.
                Att låta dom som förbrukar mest av jordens resurser ska bestämma hur resten av jordens befolkning ska leva är befängt.
                ​​​​​​
                Ja det där var ju himla käckt och ytterst välbetänkt!!
                Finns ju numera ngt mer miljövänliga plan med elmotorer. Möjligen skulle en och annan av de närvarande som inte hade så långt till Egypten kanske kunna ha nyttjat dylika.
                Det kanske rentav isf av omvärlden hade setts som välgörande initiativ för mötet som sådant.
                Men den chansen missade man tydligen helt….

                Kommentera


                • #28
                  Tänk om världens alla miljöproblem kunde få lika stort fokus, miljöutsläpp, kemikalier, plaster i våra hav, döda havsbottnar, insektsdöden mm..
                  Dessa problem är mer akuta och borde prioriteras i första hand.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                    Tänk om världens alla miljöproblem kunde få lika stort fokus, miljöutsläpp, kemikalier, plaster i våra hav, döda havsbottnar, insektsdöden mm..
                    Dessa problem är mer akuta och borde prioriteras i första hand.
                    Man måste kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt, dvs prio på flera saker. Vem säger att de problem du räknar upp ovan är mer akuta? Det görs en hel del på den fronten också men mer borde göras.

                    Det lite speciella med den globala uppvärmningen, påskyndad av våra utsläpp om man ska tro på den samlade vetenskapen (snarare än körsbär) är att den i än högre grad än de övriga slår till globalt med kortare varsel.

                    Därför behövs globala möten, överenskommelser, helst lagar men det är inte lätt när alltför många väljer att inte ens se problemen… eller tycker att dyrt bränsle är viktigare att ljuga om. Växthusgaser drabbar oss alla oavsett var vi bor, vissa redan i dag andra i morgon, jag lär hinna uppleva dem än mer påtagligt.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                      Man måste kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt, dvs prio på flera saker. Vem säger att de problem du räknar upp ovan är mer akuta? Det görs en hel del på den fronten också men mer borde göras.

                      Det lite speciella med den globala uppvärmningen, påskyndad av våra utsläpp om man ska tro på den samlade vetenskapen (snarare än körsbär) är att den i än högre grad än de övriga slår till globalt med kortare varsel.

                      Därför behövs globala möten, överenskommelser, helst lagar men det är inte lätt när alltför många väljer att inte ens se problemen… eller tycker att dyrt bränsle är viktigare att ljuga om. Växthusgaser drabbar oss alla oavsett var vi bor, vissa redan i dag andra i morgon, jag lär hinna uppleva dem än mer påtagligt.
                      Så du tycker miljöproblemen får lika mycket utrymme i debatten, media, politiskt som den så kallade klimatkrisen?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 302 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 314 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 553 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X