Blir det och fynda något speciellt under Black Friday? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

    Har den dubbelkullagrad pinion?
    Bra fråga. När jag läser på daiwas sida så nämner dom inte det men på söders hemsida står det att det är "hyper doubble support".

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Första intrycket på tatula 70 är mycket positivt. Riktigt bra finish och känns len. Verkar vara samma ram som på min alphas air tw. Men tutulan känns tightare (bättre tolleranser) en alphas. Det som skiljer mot dom lite dyrare Daiworna verkar vara lång spolaxel och air rotorn som inte har två lägen när den aktiveras. Hoppas den inte är överbromsad bara för själva rullen är jävligt len och tight. Ska ut och kasta lite på lördag om vädret tillåter. Återkommer hur den känns på vattnet :-)
    Har den dubbelkullagrad pinion?

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Första intrycket på tatula 70 är mycket positivt. Riktigt bra finish och känns len. Verkar vara samma ram som på min alphas air tw. Men tutulan känns tightare (bättre tolleranser) en alphas. Det som skiljer mot dom lite dyrare Daiworna verkar vara lång spolaxel och air rotorn som inte har två lägen när den aktiveras. Hoppas den inte är överbromsad bara för själva rullen är jävligt len och tight. Ska ut och kasta lite på lördag om vädret tillåter. Återkommer hur den känns på vattnet :-)

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Vart lite nyfiken på den nya daiwa tatula 70 tw och ränkte att jag får offra mig för alla nyfikna :-) Läste på lite och den ska tydligen ha mycket av den nya teknologin som sitter i dom nya dyrare rullarna. Typ zillion och alphas. Tänkte jag skulle ha den som en slit och släng rulle. Typ när jag fiskar från land. Kostade bara 1700kr på rea på söders :-)

    Lämna en kommentar:


  • Fiskefuralles
    replied
    Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
    Finns några Daiwa rullar till mycket bra pris då Gluds jakt fiske och fritid i Örnsköldsvik gått i konkurs.
    bla Daiwa 22 Exist LT 2500-XH G för 4500
    Ja nu börjar konkurserna. Tråkigt. Synd att de inte hade en webbsida då hade jag klippt en rulle, som den gam man är.

    Lämna en kommentar:


  • JohanP
    replied
    Finns några Daiwa rullar till mycket bra pris då Gluds jakt fiske och fritid i Örnsköldsvik gått i konkurs.
    bla Daiwa 22 Exist LT 2500-XH G för 4500

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

    Fick hem Omen 5-20g. Väldigt lätt och fint spö men lite för mjuk i aktion för min smak. Retur.

    Däremot fick jag även hem BoB A5 6,8” 5-25g från sportfiskegiganten för 899kr. Vid första kontakt så gillar jag den skarpt. Kan bli en riktig favorit! Snygg, enkel och bra med ryggrad i spöt. Något underklassad. Ska ut och testas mer i veckan.

    Prova det spöt Alman!
    Kanske blir illa tvungen att offra mig :-)

    Lämna en kommentar:


  • Letho
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Var ute och provade Muse black spöt 5-20g och slx xt DCn. Rullen övervaraskade mig. Den var lenare en min zillion tw som följde med ut som referens. Zilliion kastade jiggar längre men fladdriga jerkbaits och crnakbaits hade zillion inte en chans. DCn var lite behagligare att palma också. Grym rulle för pengarna så ni som är sugna gör slag i sak. 2700kr är en grym deal för jag kan säga att det är ingen slx utan känns mer som en high end shimano. Och jag har ju några att jämföra med:-)

    Spöt var lite underklassat, vilket jag hade räknat med. Kvalitets spö rakt igenom. Men väger 129g ifall du undrar Letho Provade aldrig Muse black 3-15g men kan återkomma när jag har gjort det.

    Ska ut och prova Gekkabijinen imo :-)

    Edit: jag fick titta igenom några slx DCn innan jag hittade ett fint exemplar. Några hade någon luftbubla eller något annat märke från lakeringsprocessen. Vill uppmärksamma er på detta. Vet inte om Shimano stressade ut en bach men det var absolut inte i närheten av SKIT Zenon :-)
    Fick hem Omen 5-20g. Väldigt lätt och fint spö men lite för mjuk i aktion för min smak. Retur.

    Däremot fick jag även hem BoB A5 6,8” 5-25g från sportfiskegiganten för 899kr. Vid första kontakt så gillar jag den skarpt. Kan bli en riktig favorit! Snygg, enkel, grymt nice rullfäste och bra med ryggrad i spöt. Något underklassad. Ska ut och testas mer i veckan.

    Prova det spöt Alman!

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Var ute och provade Muse black spöt 5-20g och slx xt DCn. Rullen övervaraskade mig. Den var lenare en min zillion tw som följde med ut som referens. Zilliion kastade jiggar längre men fladdriga jerkbaits och crnakbaits hade zillion inte en chans. DCn var lite behagligare att palma också. Grym rulle för pengarna så ni som är sugna gör slag i sak. 2700kr är en grym deal för jag kan säga att det är ingen slx utan känns mer som en high end shimano. Och jag har ju några att jämföra med:-)

    Spöt var lite underklassat, vilket jag hade räknat med. Kvalitets spö rakt igenom. Men väger 129g ifall du undrar Letho Provade aldrig Muse black 3-15g men kan återkomma när jag har gjort det.

    Ska ut och prova Gekkabijinen imo :-)

    Edit: jag fick titta igenom några slx DCn innan jag hittade ett fint exemplar. Några hade någon luftbubla eller något annat märke från lakeringsprocessen. Vill uppmärksamma er på detta. Vet inte om Shimano stressade ut en bach men det var absolut inte i närheten av SKIT Zenon :-)
    Senast ändrad av Alman; 2022-12-30, 16:58.

    Lämna en kommentar:


  • senzitivity
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    För mig blev det en slx xt dc 71hg för nedsatt pris, 2700kr på söders och ett 13 fishing Muse black casting 5-20g för 800 kr och ett Muse black casting 3-15g för 700 kr. 70% rea var det på spöna. Klämde på dom på söders och måste säga att det kändes som vilket megabass eller ags elite som helst. Sjukt pris då spöna kostade runt 3000 kr när dom kom :-)

    Spöna köptes på fiske & outdoor eller fan dom heter :-)

    Etid. Ser att dom är slut tyvärr.
    Sjysst kap med spöna! Avis…

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

  • Newborn
    Svar till Värde?
    av Newborn
    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
    2024-01-13, 20:31
  • Knox88
    Värde på spön ?
    av Knox88
    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
    2023-08-13, 11:49
  • Backslag
    Svar till Cisco Kid, mindre
    av Backslag
    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
    2023-09-03, 20:16

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
15 svar
4 576 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
63 svar
13 590 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
16 svar
1 467 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 331 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
20 svar
25 573 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X