Blir det och fynda något speciellt under Black Friday? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Det blev en biljett till Sabaton i Lund. Hela 200kr rabatt.
    Till skillnad från nasarnas rabatter på listpriset…
    Sunt!
    skulle oxå vilja veta var du hitta så billig biljett?
    Bra dessutom att för omväxlings skull se dom i Skåne!

    Kommentera


    • #62
      Hade jag inte redan ägt en hade jag slagit till direkt. En av dom bästa BFS rullarna :-)

      https://stockholmsfiske.se/abborrfis...bfs-left-
      hand/


      Med den här linan så har man en oslagbar kombo

      https://stockholmsfiske.se/abborrfis...orethan-12-ex/
      Senast ändrad av Alman; 2022-11-28, 16:30.

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg

        Sunt!
        skulle oxå vilja veta var du hitta så billig biljett?
        Bra dessutom att för omväxlings skull se dom i Skåne!
        Med rabatt gick biljetten på 395kr (200kr i rabatt alltså) om
        man prenumererar på KB:s nyhetsbrev på Fejjan.

        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

          Med rabatt gick biljetten på 395kr (200kr i rabatt alltså) om
          man prenumererar på KB:s nyhetsbrev på Fejjan.
          Ah de va ju tusan.. Då sket det sig..
          Får krypa till korset o pynta fullt.
          Fast blir Ystad för min del. Ska tydligen vara bättre ljud i den arenan enligt kollegan man ska gå med..

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

            Nice! Vill gärna höra vad du tycker om rullen sen
            Ja du vad ska man säga. Finishen var ju inte mycket att hurra över. Finns några områden där gaveln möter stativet som lacken inte är så fin. Lite som på min curado bfs fast lite värre till och med. Så byggkvaliten och finishen känns absolut som en Dojo rulle. Hoppas den kastar som en dröm för annars är den absolut inte värd 3000 tusen som jag ändå gav för den. Känns inte så len när man vevar hemma i soffan så tveksamt att det känns lenare på vattnet.

            Får se hur den presterar ute på sjön. Nästan så jag faktiskt funderar på skicka tillbaka den om jag ska vara ärlig.

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

              Ja du vad ska man säga. Finishen var ju inte mycket att hurra över. Finns några områden där gaveln möter stativet som lacken inte är så fin. Lite som på min curado bfs fast lite värre till och med. Så byggkvaliten och finishen känns absolut som en Dojo rulle. Hoppas den kastar som en dröm för annars är den absolut inte värd 3000 tusen som jag ändå gav för den. Känns inte så len när man vevar hemma i soffan så tveksamt att det känns lenare på vattnet.

              Får se hur den presterar ute på sjön. Nästan så jag faktiskt funderar på skicka tillbaka den om jag ska vara ärlig.
              Ajdå det var tråkigt o höra :/
              Hade rätt stora förhoppningar på Zenon och Revo5 serien men då kanske man ska sitta ner i båten

              Kommentera


              • #67
                Shimano 22 Bantam provmonterad.

                Första intrycket: kompakt och solid liten pansarvagn som sannolikt får de flesta rullars mekaniska gång att skämmas.

                Väger som min 21 Scorpion DC HG 215g men är mycket mindre och mer greppvänlig. Vikten är inget som stör mig.

                Mekaniskt? Helt sanslöst len invevning. Bantam lirar helt i annan liga.

                Mindre bra? Ogillar sidolocket för bromsen (likt 20 Metanium)
                Känns robust även detta vid öppning (vrids, med motstånd, medsols och vickas sedan ut), men frågan är om det är något man orkar pilla med på båten?

                Någon med erfarenhet av 20 Metanium som kan ge lite input på hur inställningar av bromsen upplevts under fisket?
                Bifogade filer
                Senast ändrad av senzitivity; 2022-12-06, 22:02.

                Kommentera


                • #68
                  Jag hade metanium med shallowspole. Jag behövde aldrig ändra på bromsklossarna. Jag körde med två vilket var lite överbromsat men hellre det än trassel när jag fiskar. Fininställning av bromsen gjordes ju sen på utsidan och jag hade den på 4 hela tiden. Väldigt lättkastat och problemfritt

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg

                    Ajdå det var tråkigt o höra :/
                    Hade rätt stora förhoppningar på Zenon och Revo5 serien men då kanske man ska sitta ner i båten
                    Nu har jag inspekterat den noga och suttit och vevat en stund. Nu känns den lenare. Antagligen så behövde man veva in fettet lite. Knappen till låset på luckan känns inte så gedigen. Gaveln känns plastig och finishen inte den bästa. Har jämfört med mina daiwor och shimanos bland annat några jdm rullar och helt ärligt så hittar jag imperfektioner på alla rullar. Men om jag hittar 1-3 ställen med dålig finish på dom rullarna så har zenon cirka 10.

                    Till det positiva så är den liten och pallmar väldigt skönt med mitt megabass levante. Får se hur den känns på vattnet om jag vågar behålla den :-)

                    Av alla rullar på bilden så har min gamla Aurora från 2009 bäst finish och känns mest gedigen.

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Jag hade metanium med shallowspole. Jag behövde aldrig ändra på bromsklossarna. Jag körde med två vilket var lite överbromsat men hellre det än trassel när jag fiskar. Fininställning av bromsen gjordes ju sen på utsidan och jag hade den på 4 hela tiden. Väldigt lättkastat och problemfritt
                      Precis så som det ska vara, set and forget. I min tveksamhet har mitt onda öga redan börjat snegla på 19 Antares, men nog lär det komma en ny nästa år, så behåller sannolikt Bantam.

                      Beställde f.ö. HG, men Upplev lyckades skicka en vanlig, 6.2. Mitt användningsområde är främst cranks och jiggfiske, det senare ofta med lugn hemtagning och knackningar på stenbotten efter gös.

                      Frågan är om 68cm mot 78 i hemtagning skiljer sig så mycket IRL? Vid ett kast på 50m tar det ca 73 vevtag med standard mot 64 varv med HG. Men visst, 200 kast senare blir nio vevtag snabbt 1800 fler.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 572 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 465 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X