Snacka om att tråden gått 222% off topic.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blir det och fynda något speciellt under Black Friday?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
Där ser man..det är nog den grej jag gillar mest med Revo beast att den har kastat så bra. Dock har rullen känts som den sitter så lågt på spöna så jag kan inte riktigt greppa rullen på ett skönt sätt. Men får göra nytt försök nu med instrument pike
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Sålde mon beast. Fick aldrig till kasten med rullen. Kändes överbromsad två tredjedelar in i kasten. Försökte med alla möjliga bromsinställningsr men fick aldrig till det. Jämförde mycket med mina ambor vilket kan vara boven till min upplevelse.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Provade tatulan sv 70 igår och måste säga att den presterade över förväntning. Parade ihop den med mitt muse black 3-15g som snarare är 5-20g. Mycket prisvärd rulle (1798kr på rea). Kastar långt. Hade med mig min zillion tw parad med Muse black 5-20g och gekkabijin som satt på benkai 2-7g som referens rullar. Kastar nästan lika långt som min zillion med vikter upp till ca 18g. Efter det upplever jag att zillions "boost" kickar in vilket bidra till längre kast. Kastade rapala countdown elite 4g någon meter kortare än Gekkan. Men då får man ha i åtanken att spöt som användes inte laddade med kastvikter under 7g. Så helt klart godkänd när det kommer till kastlängder med vikter som kan klassas som finess, vilket också rullen är till för. Jävligt skön i invevning (även under last) och en av dom skönaste plattformerna att "palma" (Samma som alphas air, alphas 800 och Gekkan).
Finishen är iallafall på min rulle helt felfri. Inga luftbubblor eller riningar i lacken. Tolleranserna är riktig tighta. Själva gummit på vevknopparna är däremot inte lika sköna som på Gekkan eller Zillion.
Ska man kritisera något så är det väl att gummit på vevknopparna. Sen låter rullen mer en tex Zillion när kastbromsen jobbar. Tror det beror på att själva bromsbanan är i plast och inte metall som på Zillion. Det ghostade spindel motivet är väl inte heller det snyggaste.
Summan av kardemumman så har daiwa lyckats bygga en grym liten rulle till finessfisket som helt klart är värde dom 1798 kr som jag gav för den.
Skitfiske spå er mina vänner :-)
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Lovande!
Enligt min erfarenhet rostar Daiwas CRBB i princip lika lätt som deras andra kullager. Marginellt bättre på att motstå rost möjligen. Dock verkar toleranserna vara bättre över tid i dem kullagren verkar det som.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggJo det är det. Lägger in en bild från daiwas hemsida på betydelsen av hyper doubble support och en länk till daiwa tatula 70 från daiwas hemsida. Har tydligen CRBB kullager som ska tåla saltvatten.
https://daiwafishing.com.au/products/tatula-sv-tw70
Enligt min erfarenhet rostar Daiwas CRBB i princip lika lätt som deras andra kullager. Marginellt bättre på att motstå rost möjligen. Dock verkar toleranserna vara bättre över tid i dem kullagren verkar det som.
Lämna en kommentar:
-
Jo det är det. Lägger in en bild från daiwas hemsida på betydelsen av hyper doubble support och en länk till daiwa tatula 70 från daiwas hemsida. Har tydligen CRBB kullager som ska tåla saltvatten.
https://daiwafishing.com.au/products/tatula-sv-tw70
Lämna en kommentar:
-
Jo det står på daiwas hemsida också. Missade det. Men visst är hyper doubble support dubbelkullagrad pinion?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Knox88Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...4 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2023-08-13, 11:49 -
-
Svar till Cisco Kid, mindreav BackslagTyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...1 Foto
-
2023-09-03, 20:16 -
-
Svar till Kanalgratis polisanmäldaIngen reaktion… men fan vad de drar trafik till sin YT-kanal. ...1 Foto
-
2023-08-12, 19:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
|
15 svar
4 450 visningar
0 gillar