Vilken Mörrum är det ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsspö till Multirulle
Collapse
X
-
3601 :-)Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inläggVilken Mörrum är det ?Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Välgödd! Fast du lät Luvias och Daiwa vila - Antares och ngt annat och på wobbler? Skulle själv ut idag, köpte några line-thru beten i fredags och en kebabtallrik... Den senare skulle jag nog undvikt, hela lördagen sprang jag mellan WC och hink... snopet.Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inläggBlev en 68cm idag
Kommentera
-
Råkade ju köpa ett begagnat Morethan till ett skapligt pris. 9,3 fot, grymt spö var det. Skiftande över till W4 spöt en stund, det kändes som jag gick till ett gäddspö. Då är det ju ändå lätt. Imponerande hur bra man kunde drilla en 3,2 kg lax. På Westin Moby 24g, funkar mycket bra på Vättern från land.
- Gillar 1
Kommentera
-
Kul tråd och bra att fler upplever multirullens fördelar vid havsöringfiske.
Kör själv med Fenwick Ironfeather 10f 8-32g. Ett mkt härligt spö i mitt tycke som just har den djupare aktionen jag söker i ett spö för havsöring.
Var dock riktigt sugen på det Daiwa Morethan Baycommander som dök upp här på sidan för någon vecka sedan.
Trist att Abu inte valde att göra sin Sölv serie även för multirulle, är ju ändå något fint med en rund Ambassadeur och ett Abu spö…
- Gillar 5
Kommentera
-
Har också ett sånt, håller med, kanonspö.Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggKör själv med Fenwick Ironfeather 10f 8-32g. Ett mkt härligt spö i mitt tycke som just har den djupare aktionen jag söker i ett spö för havsöring.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag funderade även jag men jag vill ha längre, minst 9’6” eller en 10:a. Sedan så är nog Bay Commander fast action, alltså mer åt snabb halvaktion som jag förstått det, Hepper kan nog bekräfta. Om du önskar djupare så är nog Luviasmodellen med regular Action ett bättre val. Mkt tråkigt att ABU inte lanserade åtminstone ett par spön med trigger i de tre Sölvserier som finns.Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggKul tråd och bra att fler upplever multirullens fördelar vid havsöringfiske.
Kör själv med Fenwick Ironfeather 10f 8-32g. Ett mkt härligt spö i mitt tycke som just har den djupare aktionen jag söker i ett spö för havsöring.
Var dock riktigt sugen på det Daiwa Morethan Baycommander som dök upp här på sidan för någon vecka sedan.
Trist att Abu inte valde att göra sin Sölv serie även för multirulle, är ju ändå något fint med en rund Ambassadeur och ett Abu spö…
Finns även japanska ”HÖ-spön” gjorda för sea bass, bl a Dialuna B96ML -32g. 9’6” och 136g låter skönt en heldag med en Exsence DC monterad, Måste importeras och det är inget problem men kan vara toppigare än jag önskar…
Senast ändrad av anteman; 2023-04-18, 20:42.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 317 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av jimmy85
2026-04-27, 16:56
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 176 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 151 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 882 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 730 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|
Kommentera