Havsöringsspö till Multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsspö till Multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om deras spön för gädda och abborre inte är någe bra så lovar det inte gott för deras andra spön

Kommentera

Tycker ABU Gold Max 9 fot 15-40 gram funkar ypperligt till amba 6500 i alla fall för råneälven och lax. Gold Max borde ju gå hitta på Tradera

Kommentera

Ursprungligen postat av HarpoonMan Visa inlägg
        Om deras spön för gädda och abborre inte är någe bra så lovar det inte gott för deras andra spön
        De spön jag provat har haft alldeles för mycket efterslag eller alldeles för mjuka toppar och inte mycket mer för att passa mig i smaken. Men westin har mängder med spön och jag har bara provat ett fåtal men ändå tillräckligt många för att ha en viss skeptisk syn på dem. Men om spöt är riktigt bra så är det en väldigt intressant kandidat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mathias 70 Visa inlägg
          Tycker ABU Gold Max 9 fot 15-40 gram funkar ypperligt till amba 6500 i alla fall för råneälven och lax. Gold Max borde ju gå hitta på Tradera
          Abus korea tillverkade spön var riktigt bra. Har ett Blackmax 9fot 15-40g. Men hade gärna haft en 10fotare.

Kommentera

Exsence Genos är riktigt trevliga. Toppiga men man känner allt. Skulle själv vilja ha det i multi på runt 10’.
            Har ett Exsence Genos 10’ i haspel 8-48g. Tyvärr har de inte något multi i 10’ de senare modellerna , men 9,6.
            Har Westin 10,5 15-50g för multi men det är svampigt om man jämför med Exsence Genos.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Dialuna och salty stage verkar båda ha en bra aktion. Dock är jag lite orolig om inte en classic rulle kommer kännas klumpig på dem?
              westin w4? Har testat kompisars westin spön, dock har det varit gädd och abborr spön. Och de har enligt mig inte varit något att hänga i julgranen. Men detta kanske är bra?
              Ja du har en poäng, W4 10' lirar på ngt sätt bättre med en 6500, allt är lite grövre än de rel lätta, nätta japanska spöna som dock torde vara bättre på att dämpa ned eftersvängningar. Bara känt på ett W4 i butik, ingen svajmast men inte som Salty Stage heller. Bäst vore och pröva ett W4 för att se hur de ter sig för dig.

Kommentera

Då har man löst problemet med spön. Efter tips så hittade jag en som hade lite kul hemma.
                berkley series one, titanium, abu conolon och Ambassadeur 1000 atlantic.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                  Då har man löst problemet med spön. Efter tips så hittade jag en som hade lite kul hemma.
                  berkley series one, titanium, abu conolon och Ambassadeur 1000 atlantic.

Berätta gärna vad och hur det blev efter test. Har enbart ett Titanium SSG 8' 4-24g haspel köpt för HÖ- fiske från båt för tja 25 år sedan... Väldigt mjukt med dagens mått mätt och inget jag använder längre men kanske spinnspöna är lite bättre? Series One är möjligen i rätt riktning... skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Berätta gärna vad och hur det blev efter test. Har enbart ett Titanium SSG 8' 4-24g haspel köpt för HÖ- fiske från båt för tja 25 år sedan... Väldigt mjukt med dagens mått mätt och inget jag använder längre men kanske spinnspöna är lite bättre? Series One är möjligen i rätt riktning... skitfiske!
                    Ja djup aktion är det och helt felklassade enligt mig. Har haft flera sådana spön förut. Och aktionen är helt vad jag söker efter. Lite olika klassningar på spöna jag fick tag i. 10fot 50g är utmärkt till ca 35g, 10fot 40g är ett utmärkt 30g spön, conolon spöt 10fot 29g är bra till 18-20g ungefär.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen