Efter stormarna var det dags o gå till " jobbet " - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efter stormarna var det dags o gå till " jobbet "

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Peter B
    replied
    Click image for larger version

Name:	20260529_061343.jpg
Views:	89
Size:	3,78 MB
ID:	2667165 Blev ett pass igår kväll och ett bagarpass idag . En fet 47-48 på kvällspasset och en fin 58a på morronpasset. Svårt o hålla undan för alla hornisar. Nu stiger vattentempen snabbt så nu gäller tidigare el sena fiskepass.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• Peter B
    replied
    Kämpa, ett kast närmare succé.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja det blev ett pass i söndags men vad gäller utfall se förra inlägget...

Lämna en kommentar:

• PrN-Sweden
    replied
    Tjena Peter !

jaha så bara de små vill på att ta ?
    kan det här bero på det grövre husbehovsfisket i det övre sverige ? flera byar som har sina fällor i skärgårdarna å de plockar vansigga mängder fisk ? .

jag har int vart ut å kört nå öring i år , renoverade ett pool12 ssd1 9" #7 som fick nya komponenter å en hel lackning utav lindningar så nu blir det snart fliseryd att daska efter de ädlare .
    Tight Lines

Lämna en kommentar:

• Peter B
    replied
    Va ute på ett kvällspass(sön) . Tänkte att det kunde funka när vinden vridit till SO fr SV . Denna lokal blir skvalpig när vinden är vass och kommer utifrån. Vinden helt ok men vattnet va ingen höjdare . Fiskade runt utan o känna ngt , bytte till en ilsken orange fluga och sökte mig till en lagun.
    Ett kast tvärsöver gav resultat , tur att den hoppade så jag hann uppfatta ungefärlig storlek . Annars hade jag gissat på en en plus tvåa. Den gjorde två riktigt hårda o långa rusningar. Välmatad nästan 53. Gött.

Gjorde ett morronpass (mån) , fisket kass trots bra förutsättningar men naturupplevelsen 10poäng.
    En jagande tumlare ( inte helt ovanligt) men en
    UTTER i saltvattnet ganska långt fr sötvatten. Visade sig 3ggr och som närmast 30-40m från mig. Han jag plåta den ? Fick upp mobilen efter den visat sig andra gången men kunde inte få den i sökaren.
    Ibland är inte nappet så viktigt.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Senaste pass i söndags, inget napp, strömming eller tobis vet jag inte vad det är, inget jag sett här heller och det kan ju vara en generell delförklaring... Kanske blir en tur till helgen.

Lämna en kommentar:

• Peter B
    replied
    Blir ngt pass då o då , men svårt o hitta bättre öringar bland alla gröna ormar. Har fått ett par godkända senaste 2v men inga som skapar ngr rubriker.
    Framöver blir det att satsa på morron o kvällsfiske.
    Ser ur som om det är ont om öringmat , ser ingen sill el tobis som far runt.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Sagt det förr men nio upp är ju en bra vårsäsong för mig som kämpar från land på upplandskusten.... bara 4-5 turer så här långt och som jag brukar säga "ingen fisk men det var nog bra nära!"

Lämna en kommentar:

• Peter B
    replied
    Precis återhämtat mig från en 3 dgrs tur ons- fre på sydkusten .
    Bra förhållanden utom sista dan då det blev lite för bra, helt stilla . Onsdan blev bäst med 9 upp med blandat blankt o rehabbesa el blankraga som man säger i Skåne. 56-57 var väl den största på.
    Dag 2 två upp en blank ngt under mått och en arg rehab på cirka 60.
    Dag 3 nollades , polarn trollade upp två.
    Gott om tyskar o danskar som väl är finns det massor av lokaler att välja på.
    Den riktigt store blanke är kvar , som vanligt.
    All fisk på dobb o fluga , totalt 8 olika lokaler besöktes från Kämpinge - Gislöv.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Tre turer här, "nästan ett hugg" - dvs ingen fisk ännu...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 413 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85