Abu Atom silver 20g och Rapala Nauvo "blue ice" 37g
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilket är ert favorit SKEDDRAG?
Collapse
X
-
aaash, ser ju en otrolig miss jag gjort... viktigast på listan för min del är nog egentligen Vänermagnum, glömdes då den sällan används längre, den sjön ja fiskar mest i sista tiden verkar inte "stora" drag leverera direkt bra på så den har blivit vilande... helt ärligt så är det tyvärr så att de flesta skedar ligger vilande... jag blir vansinnig på lintvinningen som jag tycker alltid uppstår, bara mer eller mindre, oavsett lekanden osv...Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inläggrapala minnow spoon vass och Bete LYS
rapala minnow spoon vass dock körs då å då!
Kommentera
-
Kommentera
-
Har väl använt mig av alla möjliga olika linor, men, det spelar ju ingen roll, linan tvinnas ju ändå oavsett vilken det är, om och när den tvinnas.Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Vad använder du för lina?
Sen så gör det ju skillnad i om tvinningen blir ett mer eller mindre stort problem, dels beroende på sorten lina samt hur man fiskar (dragrodd, kasta eller valfri annan metod), men jag irriterar mig på lintvinning så till den grad att det räcker att jag SER att linan är ett trassligt rövhår så stör det mig, även om det kanske inte ens hunnit skapa nåt problem (än, tvinnad lina kommer alltid förr eller senare strula, iaf mer än utan tvinningen).
Sen är det också rätt olika i hur skeddragen i sig lyckas tvinna lina eller ej, gör ju en del skillnad från sked till sked såklart, vasskyddade rapala minnow spoon t ex tycker jag inte direkt har tendenser att tvinna alls, iaf inte det exemplar jag har kvar och om man håller den i "rätt" fart, då vaggar den bara, men, snurrande skedar är ju också en del av det "bra" med skedar, när dom helt slår varvet runt ger ju också en annan lockelse för fisken (kanske, vad vet jag egentligen, jag är ju inte fisk...)
Kommentera
-
stämmer nog, och ju grövre nylon desto mindre tvinnas det med är väl rimligt att anta!Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag upplever att 8-trådig (eller fler trådar) tvinnas mer än 4-trådig PE och att monolina tvinnas minst av alla.
men sen i omvänd ordning så upplever jag tvinnad nylon som det som ger mest problem också!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
|
7 svar
1 501 visningar