Fisketrippen till Sydkusten inställd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketrippen till Sydkusten inställd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketrippen till Sydkusten inställd.

Vi hade det på känn , för mckt vind och framförallt fr fel håll. Fick bli "hopp o lek " på annan ort.
    Fredan så dängde vi på Höganässträckan
    va i vattnet strax före 8 med skyhöga förväntningar. Rejäl vind , lite ton i vattnet och ganska högt vattenstånd. Vi hade flera kontakter och nån bättre på men tyvärr så anföll ålagräset kort därefter , vilket gjorde fisket näst intill omöjligt. Vi bet ihop o fiskade 3 lokaler men svårt.
    Lördag dags för revansch. Det blev jaktmarkerna på Bjärehalvön som skulle beträdas. Strax före halv 8 klev vi i.
    Det blev bra , polarn höll räkningen på sina (15) och jag tappade bort mig , men runt tjoget var det nog. Mest små blanka upp till 45 , ngr lekfiskar +50 och som grädde på moset polarns 63a på 2.9kg - snyggt jobbat.
    Jag drog fisk i varje kast sa till polarn som stod till höger kom o ställ dig jämte mig vi har koll på varandra.
    Han parkerar 15-20m vänster mig , lägger ut första kastet och 50-och 60m ut blir det Kaboom. Som när en säl blir skrämd o vänder. Vilka hopp o rusningar. Han gjorde en extremt snygg o skicklig matchning av firren , stort Grattis, men så var det väl inte tänkt hihi.
    Peter b

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
7 svar
1 501 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34