Årets sista dag på " jobbet" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets sista dag på " jobbet"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Standery
    replied
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Gårdagen, siste september, avslutade öringsäsongen 25.
    Efter en uppvärmningslokal som bara gav en liten öring så fick jag träff på nästa. Kom ett rejält regn och vind efter det drog det igång block blast. 7 öringar på 8 kast en fin blanking på 51-52 och en fet stark lekfisk strax under 50 förgyllde passet. Resten va fisk runt 40cm. Under en halvtimme var det full rulle . Sen klingade det av. Mot skymningen blev det ett litet race blev 3-4 till och flera som högg men hoppade av varav en bättre , inte samma tryck i nappen.
    132 pass genomfördes fr 1/1 till 30/9.
    ​​​​27 godkända blankfiskar , toppnr en 3.5a på 66cm, annars var det glest med stora.
    Kanske en sväng till Danmark annars får jag börja nedräkningen mot den förste januari.
    Peter b
    7 laxar på 8 kast, det är fantastiskt, är det skicklighet eller tur?

Lämna en kommentar:

• Peter B
    replied
    Så sant . Ingen premiär annars.
    Samtidigt hade det varit kul att få köra på , märkliga regler i Sve jämfört med Danmark.
    Ha de bäst allihopa.
    Peter b

Lämna en kommentar:

• Stefanr72
    replied
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Efter en uppvärmningslokal som bara gav en liten öring så fick jag träff på nästa. Kom ett rejält regn och vind efter det drog det igång . 7 öringar på 8 kast en fin blanking på 51-52 och en fet stark lekfisk strax under 50 förgyllde passet. Resten va fisk runt 40cm. Under en halvtimme var det full rulle . Sen klingade det av. Mot skymningen blev det ett litet race blev 3-4 till och flera som högg men hoppade av varav en bättre , inte samma tryck i nappen.
    ​​​​27 godkända blankfiskar , toppnr en 3.5a på 66cm, annars var det glest med stora.
    Kanske en sväng till Danmark annars får jag börja nedräkningen mot den förste januari.
    Peter b
    Även du kan behöva en closed season ;-)

Lämna en kommentar:

• Peter B
    started a topic Årets sista dag på " jobbet"

Årets sista dag på " jobbet"

Efter en uppvärmningslokal som bara gav en liten öring så fick jag träff på nästa. Kom ett rejält regn och vind efter det drog det igång . 7 öringar på 8 kast en fin blanking på 51-52 och en fet stark lekfisk strax under 50 förgyllde passet. Resten va fisk runt 40cm. Under en halvtimme var det full rulle . Sen klingade det av. Mot skymningen blev det ett litet race blev 3-4 till och flera som högg men hoppade av varav en bättre , inte samma tryck i nappen.
    Peter b

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
14 svar
3 127 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen
av uditsen