Verktyg för väder och fiskeberäkningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Verktyg för väder och fiskeberäkningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Verktyg för väder och fiskeberäkningar

Hejsan! Är det någon mer som har testat den här sidan? www.fishcastplus.se

Många av er vet ju redan allt om väder och när det är bäst att fiska, men den här sidan gör de beräkningarna åt dig. Jag har testat den hela året när jag har fiskat makrill och havsöring, och den rekommenderas verkligen!

Kul projekt, ska försöka att komma ihåg det när det börjar planeras fiske till våren! Ditt projekt antar jag?

Kommentera

Tack så jättemycket, vad kul att du gillar det! Ja, det är mitt projekt och jag har lagt ner enormt mycket tid och energi på att få det bra.

Du får mer än gärna testa det i vår! Jag lovar att du kommer se resultat direkt, det kan jag faktiskt garantera.

Kommentera

Ser intressant ut, säkert mer pricksäker än Napp o Nytts kalender.

Nu väntar vi bara på plusgrader .

Kommentera

Tack! Ja, jag fattar inte hur andra appar kan ge toppresultat nu i januari när det inte stämmer. Den här väger istället in över 20 olika väderfaktorer för att ge en exakt score för en specifik fisk på en specifik plats. Jag har köpt... jämfört och testat i ett helt år nu så jag lovar att du kommer gilla den när plusgraderna väl kommer

Kommentera

Digitala verktyg är ju alltid användbara, men förlitar man sig på den tappar man färdigheten i att göra det själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av HarpoonMan Visa inlägg
              Digitala verktyg är ju alltid användbara, men förlitar man sig på den tappar man färdigheten i att göra det själv.
              Om man tittar på fishcast och går in på forecast så finns det en förklaring till vilka faktorer som det tas hänsyn till. Vilket i sig kan vara lärorikt om man vill göra en egen bedömning.

Erfarenhet är givetvis bra, men om man slipper att börja på noll och kan få utbildning via fiskekompis, böcker och/eller en app så underlättar det.

Kommentera

Jag håller med er båda. Målet är precis som Richard säger: att visa varför det nappar så att man lär sig mönstren. Tanken är inte att sluta tänka själv, utan att ha en digital fiskepolare som delar med sig av erfarenhet.

Egen erfarenhet är guld, men appen analyserar så många faktorer samtidigt att den sparar massor av tid i planeringen. På sikt blir man förhoppningsvis en bättre fiskare även utan mobilen i handen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 118 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen