Järfälla fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järfälla fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Har också fått ett antal fina borrar vid bron i mitt liv. Är ju uppvuxen i Kungsängen och var en del där och fiskade när jag var yngre. Fick det mesta på jigg, men nu blev man ju sugen att flöt eller bottenmeta lite på löja där någon kväll. Var är smidigast att fiska där från land?? De gamla bryggorna under enköpingsvägen eller båtbryggorna på höger sida (mot e18 bron sett) ??

    Var tar man löja med ett 5 meters betesnät på metspö??
    Min blogg

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
      Har också fått ett antal fina borrar vid bron i mitt liv. Är ju uppvuxen i Kungsängen och var en del där och fiskade när jag var yngre. Fick det mesta på jigg, men nu blev man ju sugen att flöt eller bottenmeta lite på löja där någon kväll. Var är smidigast att fiska där från land?? De gamla bryggorna under enköpingsvägen eller båtbryggorna på höger sida (mot e18 bron sett) ??

      Var tar man löja med ett 5 meters betesnät på metspö??
      Det finns ju två "gångar/bryggor" under enköpingsvägen (bron) gå ner på kungsängensidan så kommer du garanterat se löjor. Ett bra alternativ är ju att göra det vid solsken då löjan står högt. Om du inte vill vara under bron så finns en liten badplats på höger sida om man åker mot kungsängen (100 meter efter bron kanske) har fått ett par fina borrar där.
      sigpic

      Kommentera


      • #13
        Badplatsen är det den lilla stranden på vänster sida ned för backen du menar?? (om man kommer på gamla vägen från Kungsängen)

        Är det inte väldigt långgrunt där, fast det borde ju vara en ordentlig djupbrant en bit ut eftersom kanalen är ordentligt djup på vissa ställen, eller?? Flötmete eller bottenmete en bit ut?? Flötmete borde vara lättast eller?? Var tar man löjan med betesnät på spö då?? där vid stranden direkt eller från någon av bryggorna?
        Min blogg

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Stubben Visa inlägg
          Förr funkade sink & draw bra på gös & gädda, löjan är lättfångad i kanalen.
          Vad menas med Sink & Draw?
          Smaken är som baken...

          Kommentera


          • #15
            S&D=sakta spinnfiske utmed botten med betesfisk. Funkar utmärkt med nostertackel...

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • Newborn
              Svar till Värde?
              av Newborn
              Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
              2024-01-13, 20:31
            • Knox88
              Värde på spön ?
              av Knox88
              Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
              2023-08-13, 11:49
            • Backslag
              Svar till Cisco Kid, mindre
              av Backslag
              Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
              2023-09-03, 20:16

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
            15 svar
            4 577 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            63 svar
            13 592 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RUSTY HOOK  
            Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
            16 svar
            1 467 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
            19 svar
            5 331 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
            20 svar
            25 573 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X