Vilken båttrailer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken båttrailer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har en likadan som Rosa Pantern och kan bara hålla med om det han skriver.

    Det enda jag haft problem med var kontakten till bilen, den var gjord i någon synnerligen kexig plast och gick sönder nästan omedelbart men det kanske de rättat till nu.
    //Cole
    http://sportfisher.se

    Kommentera


    • #12
      Dom har nog rättat till kontakten nu, köpte min vagn i våras och kontakten är inte kexig utan av ganska seg plast

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av knota Visa inlägg
        Vad är det då du inte fått tag på? kolla länkarna nedan.
        http://www.slapvagnshuset.se/
        http://www.valeryd.se/
        Efter att ha crashat trailern på 3dje åkturen p.g.a inkompetent ihopsättning och inkompetent säljkontroll av trailern så böjjde sig staget till stödhjulet(till båten, inte det i fram på trailern) och även delen som håller staget på plats fick sig en ordentligt smäll.

        Dom tog givetvis på sig ansvaret att skaffa fram dessa delar så fort som möjligt. Jag ringde, var där och kollade o,s.v 4ggr under den hösten/våren. Hela tiden med svaret, vi ringer dig när vi fixat det.

        Har inte hört av dom än, och som sagt, det har gått ett år nu.


        Sedan pajjade dom packningen till växelhusoljan så det läckte in vatten där, SUPERB JOBBAT på min "gratis service" för trailercrashen som blev en "lite prisreducerad service". Blev åka dit ytterligaren en ggr.

        Vid detta laget hade jag väl åkt fram och tillbaks deras skitfirma 8ggr. Sträcka ca. 5mil tor. Dessutom åkt till en ramp ett par mil t.o.r enbart för att kunna konstatera att det inte gick att montera deras reservdel utan att ytterligaren en skulle bytas. Köpt nya hjulbultar av en bonne för 200spänn. Men framförallt, hade en trailer som åkt utan hjul runt 10m.

        Bilen som har fått dra båten denna sträckan kostar inte direkt 10kr/milen att köra utan det har nog kostat mig runt 1500+KR!

        Tänkte ringa dom en dag och fråga vad fan dom håller på med.
        Senast ändrad av Flodebanan; 2007-09-03, 22:53.
        sigpic

        Kommentera


        • #14
          Din historia flode påminner mig lite om mitt båtköp.

          Det börjar med att jag ska köpa en HR 465 på våren och med min tur så visar det sig att dom är slutsålda överallt i mitt närområde och skulle inte komma in förrän vecka 32. Jag hittar en i Mellerud tillslut och bestämmer mig för att åka dom hela 17 milen dit. På vägen så svänger jag förbi lidköping och köper mig min Tiki trailer (som jag igentligen inte får dra tillsammans med båt med min bil pga av övervikt...
          Sen på båtfirman i Mellerud så håller dom på att tappa hela båten när dom ska lyfta på den på min trailer, dom hade satt stropparna så fel att båtmotorn nudda grusplan (som tur var blöt och mjuk) medans fören var 1meter ovan mark.
          Väl hemma i Mariestad så blev det premiärtur utan några problem förutom att det var asmycket störningar på mitt x135 lod. Båtfirman hade varit snäll och förmonternat givaren åt mig, jag tog upp båten och kolla och fick nästan en chock...hur jävla dum får man vara om man monterar en givare efter skrovformen, givaren satt snett som fan. Jag fick lossa på skruvarna och rikta upp givaren och på med ny sikaflex, jag slapp borra nya hål iaf.

          Nu kommer vi till det bästa. Tiden var inne för service, jag beställde tid på en firma som jag vet är väldigt duktiga på motorer. När jag hämtar båten får jag beskedet att dom fått dra om elsystemet pga att det var helt felkopplat. Hade jag fått in vatten i typ lantärnorna eller nån annan stans så hade jag fått kortis i stort sett hela båten med risk att blåst databoxen i motorn. Firman var sjyst och inte tog betalt för eljobbet

          Kan säga att firman i Mellerud heter Fritzéns maskin AB och är en ganska stor båtfirma utan kompetens tydligen


          Nu

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Köp Ingen Easyline! Känns som dålig kvalite rakt över. Kontakter ärjar, vinshbandet "noppas", vinchen "låser inte" och var ställd skitnsnett vid lev. fick banka som en idiot med slägga för att få den hyffsat rak. Rostigt redan vid köp? "Fjädringen" känns väldigt stum(obefintlig).

            Kan bara säga som många andra, lägg på 2-3 tusen och få en dubbelt så bra trailer.

            (Har för tillfället väntat i över 1ÅR på reservdelar.)

            KÖP inget hos Däckdepån i Mölltorp, dom kan inte ens skruva ihop en trailer.

            Jag köpte precis en Easyline och är hittills väldigt nöjd. Klart mer nöjd än jag var med min förra TK-trailer. Lyktkontakternas små sköra stift böjdes och reservdelar var inte att prata om. Jag fick ta bort kontakterna och dra in kabeln i lyktkåpan och göra en fast installation. Drygt...
            http://eastfieldlures.blogspot.se

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Jac Visa inlägg
              Jag köpte precis en Easyline och är hittills väldigt nöjd. Klart mer nöjd än jag var med min förra TK-trailer. Lyktkontakternas små sköra stift böjdes och reservdelar var inte att prata om. Jag fick ta bort kontakterna och dra in kabeln i lyktkåpan och göra en fast installation. Drygt...
              Kul att du fått ett bra ex. då, men reservedelar till EL verkar det inte finnas bättre med, iaf inte om man får tro min lev. Men man kanske skulle slutat lita på dom för typ 1år sedan
              sigpic

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                En släpvagnstillverkare och även återförsäljare för Fogelsta , Easyline mm berättade för mig att skillnaden på Easyline och Fogelsta är att Easyline svetsas i Polen ,det var skillnaden annars lika
                dom köpte kärrorna omonterade och monterade själva
                så jag anser att Easyline inte är nån fara att köpa, Polaker är ju knappast sämre svetsare än nån annan.
                Har själv en Fogelsta 654U -01 som jag är jätte nöjd med
                Tror, har hört att TIKi-trailers även dom görs i Polen, Lettland eller där omkring.

                Easyline tycker jag ser lite klena ut, då ser TIKI bättre ut.
                Jag tittade på TIKI innan jag köpte min Reko.
                Senast ändrad av knota; 2007-09-04, 18:41.

                Kommentera


                • #18
                  kör oxå en Fogelsta 654U (köpt i år) och jag är nöjd. Enda abret är att den skramlar lite (ljusrampens löpskenor). En till nackdel är förstås att man måste bort med rampen, men det tycker jag är en smal sak. Funkar skitbra för båtar upp till 5m. Obromsad trailer må vara en risk vid inbromsning, men den är faan så mycket mer lättskött efter ett par år när bromsarna börjar jävlas på en bromsad vagn.
                  Brottar fett...

                  Kommentera


                  • #19
                    Kör med Vieskers bålstasläp så ofta jag kan, tack-tack. Finns inget alternativ när jag ska köpa eget. Funkar kanon, gillar att båten ligger lågt i vagnchassit = låg tyngdpunkt.

                    Kommentera


                    • #20
                      Jaha, du brukar låna min kärra? Då kanske jag ska börja låsa den lite bättre eller kanske plocka av dig nyckeln

                      Ursprungligen postat av marbleman Visa inlägg
                      Kör med Vieskers bålstasläp så ofta jag kan, tack-tack. Finns inget alternativ när jag ska köpa eget. Funkar kanon, gillar att båten ligger lågt i vagnchassit = låg tyngdpunkt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 592 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X