"Varför hugger inte fisken?" Av Olle W. Nilsson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Varför hugger inte fisken?" Av Olle W. Nilsson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
    https://www.bokborsen.se/?f=1&qt=Var...e%20fisken%20?
    Det finns flera exemplar av boken på bokbörsen, ett exemplar kostar endast 15kr. "Nära nyskick."
    Passa på och köp boken .art... Om några år kan alla Olle W. Nilssons böcker vara värda flera tusen kronor när dagens fiskare läser och förstår hans böcker...

    Nothing is forever!

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-08, 08:39.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
      Är någon av det gamla gardet här som har läst och kommer ihåg den gamla klassikern från 80-talet "Varför hugger inte fisken?" Av Olle W. Nilsson??

      Känner mig lite gammal och tjatig som drar upp den, men av de hundratals fiskeböcker som jag läst så är det den som påverkat mitt fiske mest. Den är resultatet av tester gjorda i tank för att kartlägga fisken huggreflexer, huggperioder och andra relaterade vanor. Känns som om innehållet är värdefullt ännu idag och jag hoppas få lite feedback från andra som har läst boken.

      Kanske vi till och med kan få igång en debatt om vad som fortfarande känns aktuellt i boken?

      Ser fram emot era inlägg.
      Klassiker verkligen en bok man plockar fram när fisket är trögt och man vill få upp självförtroendet igen. Olle W Nilsson släppte många bra böcker inom fiskelitteratur.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

        Hej Brownie;

        Boken "Varför hugger inte fisken?" har jag i min bokhylla tillsammans med två av Olle W"s andra böcker "Gäddan och gäddfisket" LT´s förlag 1993 samt "Året om på fiskevattnen" Gebers Förlag 1963...

        Min personlige vän Olle W. Nilsson var redaktör för SPORTFISKARNA´s tidning Svenskt Fiske. Han var flera gånger gäst i min båt utanför Mörkö då vi fiskade Gädda och Gös...


        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Böckerna Fiskelexikon från a till ö, Så lever fisken personliga favoriter. Kommit så mycket bra genom åren finns/fanns bra författare där ute.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Brownie Visa inlägg
          Är någon av det gamla gardet här som har läst och kommer ihåg den gamla klassikern från 80-talet "Varför hugger inte fisken?" Av Olle W. Nilsson??

          Känner mig lite gammal och tjatig som drar upp den, men av de hundratals fiskeböcker som jag läst så är det den som påverkat mitt fiske mest. Den är resultatet av tester gjorda i tank för att kartlägga fisken huggreflexer, huggperioder och andra relaterade vanor. Känns som om innehållet är värdefullt ännu idag och jag hoppas få lite feedback från andra som har läst boken.

          Kanske vi till och med kan få igång en debatt om vad som fortfarande känns aktuellt i boken?

          Ser fram emot era inlägg.
          Nostalgisk bok har hänt man plockat fram den när fisket har känns trögt. Olle W Nilsson gjorde många bra sportfiskeböcker respekt.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 576 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 590 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 329 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 573 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X