Uppdrag Granskning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdrag Granskning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dags att titta igen på onsdag. En liten fågel har nämligen kvittrat i mitt öra att Uppdrag Granskning kommer att göra ett uppföljande reportage om bulefisket eftersom de fått så mycket kritik för dålig journalistik efter förra programmet.
    Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

    Kommentera


    • Bra!, då kan dem skrika högre att torskfiskare inte är sportfiskare, dem kan kalla er något annat den här gången.
      sigpic

      Kommentera


      • Men herregud hur trångsynt får man bli. Det där var ungefär lika intelligent som att säga att att alla som kör Porsche är fortkörare, att alla veganer är militanta eller att alla dörrvakter är maktmissbrukare. Jag hoppas du var ironisk!
        Senast ändrad av Anders (Team Lilla My); 2008-04-14, 19:44.
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Anders (Team Lilla My) Visa inlägg
          Dags att titta igen på onsdag. En liten fågel har nämligen kvittrat i mitt öra att Uppdrag Granskning kommer att göra ett uppföljande reportage om bulefisket eftersom de fått så mycket kritik för dålig journalistik efter förra programmet.
          Det låter bra.

          Det har gnagt i mitt huvud om dessa "seriösa" granskningsprogram som visas på TV.

          Det vore kul om t.e.x. TV3 & insider kunde kolla hur Kalla fakta och Uppdrag granskning egentligen gör sina repotage.

          Tänk er att se Ekdahl & Josefsson stå som fåntrattar hos Ashberg.

          Eller om man med dold kamera kunde intervjuva de som gjorde fiskerepotaget och fråga dem ifall de fiskade på resan och vad de har för kunskaper om fiske.
          Och vad de hade för betyg i matte som jämför rensad fisk med orensad utan att poängtera skillnaden.
          Ola

          Kommentera


          • Du fiskar själv torsk med lilly i landskrona så då är du ingen sportfiskare?
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

            Kommentera


            • Ryckfiske - En härlig sport!

              Jag tycker ryckfiske är bra.

              Att Ni orkar.
              Fabrikör Stava rules...

              Kommentera


              • Pratade med Fiskeriverkets generaldirektör Axel Wenblad idag. Det blev inget längre samtal. Jag upplevde att han var väl insatt i frågan (vilket jag inte trodde) och hade vettiga åsikter om det. Fiskeriverket vill förbjuda ryckfiske, inte bulefiske. Det är ju bra, jag tycker själv det är märkligt att det endast är förbjudet i sötvatten. Man har ett förslag ute på remiss. Vad jag förstod så skulle det vara behandlat klart om tre veckor. Riktigt vad detta förslag gick ut på fick jag ingen information om. Hur man ska följa upp detta förslag praktiskt pratade vi lite om och jag påtalade det svåra i att se till att detta efterlevs. Sedan talade vi en del om yrkesfisket i Sundet och jag påpekade att det vore bättre att införa ett torskfiskestopp i Sundet under leken så att man kommer åt trålningen i Kilen och garnen på lekplatserna istället för att bara jaga sportfiskarna. Axel påpekade att de har det på sin agenda men att det vill till att danska myndigheter samarbetar kring detta. Axel bekräftade också att Uppdrag Granskning ska följa upp förra veckans program imorgon onsdag. Så kom ihåg att sätta på dumburken imorgon kl 20.00. Jag tror knappast det kommer några dementier utan det blir väl mer för att informera sig om vad för nya vinklade påfund de vill frälsa svenska folket med. Jag anar att dumburken kommer att förtjäna sitt namn imorgon...
                Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

                Kommentera


                • Ryckfiske är för mig en helt sjuk form av fiske, det har inget med sportfiske att göra, du kan ju lika väl fiska med handgranater, om inte fisken hugger på ditt bete utan blir krokad i buken av en trekrok stor som ett ankare så har man missat poängen med sportfiske överhuvudtaget.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inlägg
                    Du fiskar själv torsk med lilly i landskrona så då är du ingen sportfiskare?
                    Fiskat 3 gånger och jag har bott där i 10 år. Fick endast några horngäddor 1 torsk.UNDER 10 år och min första och sista gångarna jag fiskade.
                    sigpic

                    Kommentera


                    • Sen kan jag tilläga om hur torskfiske kan vara sportfiske då man aldrig släpper tillbaka fisken.. man får ta hem fisk men fan inte 10 - 15 torskar per tur?
                      sigpic

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 334 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 318 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X