Uppdrag Granskning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdrag Granskning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Nu har inte jag sett detta programmet, men jag har läst inläggen i tråden och antar att jag fått ett hyffsat humm om vad programmet handlar om.

    Jag har skrivit det i flera trådar innan som handlar om yrkesfisket på torsk osv, att just sånt här, är det som tar bort precis all trovärdighet bland sportfiskare.

    Motivationen "Vi tar inte upp en promille jämfört med yrkesfiskarna" står sig inte så stark jämfört med tex ett sånt här program. För allmänna folket tänker inte på det sättet.

    Snyggt jobbat av de som kör ut på bulefiske får man ju säga. Riktigt snyggt.




    (Och nej, jag anser inte att Janne är en ängel. Men att ge honom eller andra en ingång för att starta en debatt mot sportfiskares trovärdighet och moral är jävligt klantigt)

    Kommentera


    • #52
      För en gångs skull måste jag nog hålla med scanner i hans sista inlägg..Även om jag inte tror att Janne Josefsson är direkt köpt..dåligt påläst bara, tror sig, lobbad av yrkesfiskets repesentanter, (smart av dem, inte för inte som de får pris som Sveriges mest framgångsrikaste lobbyister) göra en insats för torsken. Tappat focus..Alla andra vet att det inte är spöfisket som utrotar torsken...alla ink. yrkesfiskats repesentanter..Fast de mörkar i frågan..MEN, ryckfisket som förekommer i de svenska älvarna OCH öresund är en styggelse..Kan inte försvaras..

      Kommentera


      • #53
        Mangeboy kom med en bra vädjan. Släpper det nu.
        Senast ändrad av Scaner; 2008-04-08, 12:14. Anledning: Mangeboy kom med en bra vädjan. Släpper det nu.

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
          Finns fler som ryckfiskar, bl.a David Lundqvist
          Skyltas på fiskesnack dessutom.

          http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...ls/40512-m.jpg

          ?????
          och du har alldrig fel krokat en fisk??? sluta försöka starta bråk med david ,kg , sgk börjar det inte bli gammalt nu ?

          Kommentera


          • #55
            En sak är medvetet ryckfiske, en annan sak som jag tror de flesta fiskare råkat utför..felkrokad fisk. Personligen anser jag att Sthlms ströms regel att all fisk som inte är krokad i munnen ska ska släppas tillbaks..Alltid. tycker tex att all torsk som inte är krokad i munnen under fiske i öresund ska släppas. Alltid. Stenhårda regler minskar tjafset..."Det var inte meningen...Den högg betet men måste ha missat så att den krokades utanför osv.." Regler om krokstorlek, antal krok och typ av krok kan oxå behövas i vissa vatten..

            Kommentera


            • #56
              En ide, snabbt genomförbar, vore ju samtliga turbåtsfiskare inför regeln på sina båtar...

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                En sak är medvetet ryckfiske, en annan sak som jag tror de flesta fiskare råkat utför..felkrokad fisk. Personligen anser jag att Sthlms ströms regel att all fisk som inte är krokad i munnen ska ska släppas tillbaks..Alltid. tycker tex att all torsk som inte är krokad i munnen under fiske i öresund ska släppas. Alltid. Stenhårda regler minskar tjafset..."Det var inte meningen...Den högg betet men måste ha missat så att den krokades utanför osv.." Regler om krokstorlek, antal krok och typ av krok kan oxå behövas i vissa vatten..
                Finns det inte redan lagar på detta? Jag har för mig att det finns någon förordning eller lag i fiskelagstiftningen som säger det. Men det är MKT grumligt. Kan vara lokala regler jag blandar ihop det med.

                Kommentera


                • #58
                  Dom som åker ut på turbåt vill ha fisk med sig hem...
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                  Kommentera


                  • #59
                    Men tycker du att vi skall förbjuda fisket på Strömmen tex för att ett fåtal missköter sig....

                    Kommentera


                    • #60
                      Ryckfiske ÄR förbjudet enligt lag - likställt med sprängämnen, elektricitet, gift mm

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 590 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X