Uppdrag Granskning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdrag Granskning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Jag tror fortfarande inte att vi som fiskar med handredskap kommer att bli anklagade för torskfisket kollaps. Däremot tror jag att programmet kommer att fokusera på nån form av förenkling som yrkesfiskarna gärna ser komma fram. Jag upprepar min fråga med andra ord: Om nu programmet försöker plocka billiga poäng på att fisket med handredskap bedrivs på ett sätt som kan förefalla otrevligt och sker utan restriktioner.
    Hur försvarar man då det?
    ja du kg! vad sägs om att vi sk sportfiskare håller ihop och får ihop en samstämmig redovisning av vad sportfisket gör för så kallad skada på torskfiskebeståndet? det är ju det han ställer som fråga!!! så istället för att kasta skit på varandra så bör vi stå enade mot yrkeslobbyn
    Senast ändrad av hö nu; 2008-04-04, 21:15.

    Kommentera


    • #32
      Sundet ær mkt speciellt! Inte många platser som det i værlden! Ser man historiskt så har det fångats stora tonfiskar, sværdfiskar, 15kg piggvar, 30kg torskar, 20kg gæddor, 15kg havsøring... Man kan hålla på tills satan løser av en..

      Sjælvklart ær alla satans næt grundorsaken, men att inte ransaka sig sjælv lite ær naivt. Det ær himmelsvid skillnad på att råka felkroka en fisk, och att ha det som taktik att rycka fast fisken, vilket tyværr fler æn vad man tror har.

      Har trollat lite øring på sundet. Uppskattningsvis var annan båt uppfattas som ryckare? Osnyggt!

      Læs rapporteringen på fiskekompaniet, Sportfiskegiganten dær ofta "månadens fisk" på någon av turbåtarna læggs ut som nyhet. Ofta vinner torskar på 6-7kg.. Patetiskt om man ser till vilken potential som finns!

      Tænk om hela sundet blev ett marint reservat, med benhårda restrektioner.. Då hade det hænt grejor så att man skulle vara tvungen att nypa sig i armarna.
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av hö nu Visa inlägg
        ja du kg! vad sägs om att vi sk sportfiskare håller ihop och får ihop en samstämmig redovisning av vad sportfisket gör för så kallad skada på torskfiskebeståndet? det är ju det han ställer som fråga!!! så istället för att kasta skit på varandra så bör vi stå enade mot yrkeslobbyn
        Jag tror ändå vi får avvakta programmets vinkling. Klart vi ska stå enade mot yrkesfiskarna. Men vi måste ändå rensa i våra egna led först. På samma sätt som vi ofta jämställer alla yrkesfiskare med Ahlströmarna så kommer TV-tittarna att jämställa alla sportfiskare med de som ryckfiskar i Öresund. Om vi är enade så är vi aldrig bättre än vår sämste allierade.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
          Jag tror ändå vi får avvakta programmets vinkling. Klart vi ska stå enade mot yrkesfiskarna. Men vi måste ändå rensa i våra egna led först. På samma sätt som vi ofta jämställer alla yrkesfiskare med Ahlströmarna så kommer TV-tittarna att jämställa alla sportfiskare med de som ryckfiskar i Öresund. Om vi är enade så är vi aldrig bättre än vår sämste allierade.
          så ja nu håller ja me dig!! ryckfiskarna kan ju inte kallas sportfiskare! som du säger så kallas sig många sportfiskare när dom inte vet vad de är!!!
          ryckfiske;torskfiske under lek sportfiske??? håller med dig med vad du menar!
          men vi får för det inte kasta skit på anders eller missförstå vad han menar!!

          Kommentera


          • #35
            Så här står det i förhandsinformationen om programmet.

            "Torskfiske för nöjes skull
            UPPDRAG GRANSKNING PÅ ONSDAG 9 APRIL 2008: Alla vill rädda den utrotningshotade torsken - men för vissa blir frestelsen för stor. Sportfiskarna kan obehindrat dra torsk mitt i lekperioden. Med ekolod spårar de stimmen och krokar torskarna i ryggen mitt under fortplantningen. Uppdrag granskning har åkt med på en Bulefisketur i Öresund. "Det har inget med fritidsfiske att göra - det är ren slakt" säger en yrkesfiskare.
            Missa inte Uppdrag granskning på onsdag kl 20.00, SVT1."

            Ganska hårt vinklat anser jag.

            Torsken används flitigt i mediavärlden just nu.
            Ungefär som söta, gulliga sälungar inom pälshanteringsfrågan.

            Vi får se vad ett program från Janne " grävling" Josefsson om turbåtsfiske kommer att få för betydelse i debatten.

            300 ton sill på några timmar vid Gotland.
            http://blogg.hamnplan.com/
            Senast ändrad av Scaner; 2008-04-04, 22:37.

            Kommentera


            • #36
              skönt att detta komm upp på fiske snack. blev helt förtvivlad när jag såg trailern vist fiske på lekfisk med döda ambisioner är alldrig bra ..
              men allt är från början dom äckliga yrkesfiskarna och störda extremt okunniga politikernas fel. varför ge sej på den grupp fiskare som gör mest för att få till fiske stopp och bevara fisken.?

              dock finns de ju som vi alla vet en hel del köttfiskare som fiskar för att döda istället för nöjjes skull och som kan jämställas me nätfiskare i mina ögon.!!

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                Jag tror ändå vi får avvakta programmets vinkling. Klart vi ska stå enade mot yrkesfiskarna. Men vi måste ändå rensa i våra egna led först. På samma sätt som vi ofta jämställer alla yrkesfiskare med Ahlströmarna så kommer TV-tittarna att jämställa alla sportfiskare med de som ryckfiskar i Öresund. Om vi är enade så är vi aldrig bättre än vår sämste allierade.
                Självklart ska vi se programmet innan vi drar för snabba slutsatser.

                Självklart ska vi rensa i våra egna led innan vi ropar varg.

                Men visst är det intressant att den här frågan som är större för oss en kriget i mellanöstern finansieras av staten d.v.s. SVT Som Janne får sin lön ifrån.

                Att flytta denna EXREMT stora debatt till sportfiskarna som numera omsätter mer än yrkesfisket är för mig som företagare ett geni drag.

                Staten godkänner vad Janne ska få sända, och det som inte godkänns sänds inte.

                Vad gäller ryckfiske och vise versa så är det säkert som du säger KG. Vi behöver alltid se över våra egna led. Men det här är första steget i en lång politiskt strategi att lösa frågan om torsken. Förena er!

                Vi måste se längre än Jannes långa näsa räcker. Kräva mer bevis, och kräva mer debatt.

                Om detta nu var så himla nytt och stort, varför har inte kanal 5, eller TV 4 satt tänderna i detta tidigare. Dom tjäner mycket mer på sina produktioner än vad lilla Janne gör. TV4 avslutade sitt statliga samarbete DEC 2007 och har numera inga statliga förhållanden som tidigare.

                Så Till Janne Joseffssson som vi alla vet sitter och kollar in Svea rikes sportfiskeforum.

                Jag vet att du följer detta forum ( en fågel viskade) för sveriges sportfiskare och undrar hur det går. Då vill jag hälsa dig följande. Bråkar man med alla, så till slut blir alla din ovän. Retar man upp Svea sportfiske så retar man upp hela Sverige.

                Du borde göra reportage som alla andra riktigt Journalister. Många gånger har du förnekat stora företag att göra oklippta liveintervjuver. Många gånger har du förnekat den enskilda individen.

                Du har förhindrat dem att göra rätt för sig. Du har med statliga medel frihets berövat dem. Det tynger mig att erkänna att till och med Robban och Hasse Aro som är kommersiella har ruggigt mycket mer i bagaget än vad du har.

                Svenska folket är starkare än du tror!

                Vi är smartare än du tror!

                DU SKA GE FAN I VÅRA VATTEN!!!

                Undra på att folk inte vill betala skatt när åsnor som du ska leka hjältar!

                NÄR SKA DU FATTA ATT DU INTE HAR FÖRMÅGAN ATT PÅVERKA OSS!!!

                Snart ska vi granska dig......
                Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

                Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

                Andrej Look at my ear! It`s even colder!

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
                  "Det har inget med fritidsfiske att göra - det är ren slakt" säger en yrkesfiskare.

                  http://blogg.hamnplan.com/
                  Rätt yrkeskategori att citera.
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

                  Kommentera


                  • #39
                    Bra flötet, jag gillar dina åsikter!

                    Tur att det finns fler som förstår vilket skit det där programmet är.
                    Ola

                    Kommentera


                    • #40
                      Ryckfiska lektorsk kan ju aldrig vara rätt oavsett vad man tycker om Josefssons metoder.
                      Att hänga ut alla Sveriges spöfiskare pga av att några väljer att göra det viset kommer ju aldrig att funka.

                      Ta det lugnt!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 589 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X