Det pratas på Edge om en gädda på 26kg som är tagen på Åland nyligen. Nån här som har hört talas om den eller är det bara lösa rykten som vanligt..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
26 kilos gädda från Åland?
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är nog som vanligt skulle ja tro iaf, snart kommer väl den där bilden med en monstergädda som tagit en lite mindre igen o nån säger att de va morfar som tog den...I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
-
märkliga rykten
Ingen sån gädda fångad här på ön. Det borde man ha hört, men säkert många 2,6 kgs ...
Tror ingen av Ålänningarna här på forumet lägger ut bilden på "gäddaätergädda" som sin egen, så du behöver inte vara orolig roachmaster...
Perx
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggDet pratas på Edge om en gädda på 26kg som är tagen på Åland nyligen. Nån här som har hört talas om den eller är det bara lösa rykten som vanligt..
Kommentera
-
Det var ungefär så som det lät på Edge
Nån jobbarkompis-farbrors-kusin eller liknande..
Kommentera
-
Hej Bongoloid; Finns det någon plats i Holland som heter Åland, då kan jag berätta att den på alla fiskesiter omskrivna gäddan vägde 19,1 kilo och fångades i mars 2005.Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggDet pratas på Edge om en gädda på 26kg som är tagen på Åland nyligen. Nån här som har hört talas om den eller är det bara lösa rykten som vanligt..
Min största gädda på Åland fångade jag en timme före soluppgången sommaren 1965 vid Rödskär utanför Eckerö. Betet var en ABU Killer BGL. Den gäddan gav jag bort till Saida Englund, mor till stuguthyraren på Eckerö. Tolv år senare, 1977 bildades gäddklubben Team Saida.
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
Ps. Går du in på www.trumman.com och klickar på Bomber och bläddrar vidare på Swim Whizz hittar du bilder på ett skapligt gäng Saida-gäddor =gäddor över 13 kilos vikt. Ds.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Bongoloid; Finns det någon plats i Holland som heter Åland, då kan jag berätta att den på alla fiskesiter omskrivna gäddan vägde 19,1 kilo och fångades i mars 2005.
Min största gädda på Åland fångade jag en timme före soluppgången sommaren 1965 vid Rödskär utanför Eckerö. Betet var en ABU Killer BGL. Den gäddan gav jag bort till Saida Englund, mor till stuguthyraren på Eckerö. Tolv år senare, 1977 bildades gäddklubben Team Saida.
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
Ps. Går du in på www.trumman.com och klickar på Bomber och bläddrar vidare på Swim Whizz hittar du bilder på ett skapligt gäng Saida-gäddor =gäddor över 13 kilos vikt. Ds.
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Haha.. Nä det har jag inte hört ngt om. O skulle det vara ngn av de mer seriösa ålänningarna så tror jag nog det skulle höras ngt om det.. men det e väl ngn man från ngt baltland som vanligt, konstigt deras utlekta, korta, frontade gäddor väger oftast 15+! (obs, ta det med ironi moderatorer). Bongoloid, kan du länka, hittade det inte på edge, om jag var på rätt sida dvs..I come from a small drinking island, with a fishingproblem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pripps blå Visa inläggSer ju enorm ut.
Nämen! Det är ju min pappa som tagit den :O ! ! Visste inte ens att han fiskade gädda!
Kommentera
-
Hehe nu är den här iaf...Ursprungligen postat av Perx Visa inläggIngen sån gädda fångad här på ön. Det borde man ha hört, men säkert många 2,6 kgs ...
Tror ingen av Ålänningarna här på forumet lägger ut bilden på "gäddaätergädda" som sin egen, så du behöver inte vara orolig roachmaster...
Perx
I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar