Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Utbildning inom sjö och fiske
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
En fiskevårdsförening tillhandahåller i första hand fiskekort. I vissa fall utför de fiskevård, de behöver ingen utbildning för delta i. Räkna inte att få betalt för det.
Annars är det länsstyrelsen eller sportfiskarna som utför fiskevård som yrke. Då ska du nog helst vara utbildad marinbiolog för få jobbet. Men beror ju såklart på vilka andra som söker de få tjänster som kommer ut.
Lämna en kommentar:
-
Man har alltid haft en förkärlek till fiskens biologi har blivit att man läst massa böcker genom åren och det har fått en att utvecklas själv som sportfiskare under tidens gång.
Minns när man som yngre gick i småbäckar och vände på stenar och letade husmaskar bäcksländelarver etc :-)
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av teamtoth Visa inläggNågon som kan tipsa mig om vad det finns för yrken där man får tillbringa sin tid på sjön/fiske/skogen. Har tänkt på vildmarksguide, sportfiskeguide, fiskevård...fler??
Kontakta fiskeguiderna Robert och Ronny Ande´n och be dem hjälpa dig att bli en skicklig framtida fiskeguide.
Med vänlig fiskehälsning
Old Firehand/Leif Engström
Lämna en kommentar:
-
Jag är lite nyfiken på hur det gick med utbildningen? Inlägget är ju från 2008 så det skulle vara kul att veta hur det det hela avlöpte.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
Skakar liv i denna gamla tråd kan man gå kurs i fiskbiologi som man kan kombinera med sitt vanliga jobb?
Sedan barnsben alltid gillat det här med småkryp under vattenytan fiskbiologi fiskevård biotopvård osv.
Vad innebär det att vara med i en fiskevårdsförening kan man även få hålla på med det man skrev ovan?
Annars är det länsstyrelsen eller sportfiskarna som utför fiskevård som yrke. Då ska du nog helst vara utbildad marinbiolog för få jobbet. Men beror ju såklart på vilka andra som söker de få tjänster som kommer ut.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Wolfen Visa inläggTilloch börja med ska du ha jävligt bra betyg innom natur, eller så ska du ha jävligt bra kontakter, eller så ska du vara reg inom något politskt parti, eller ska du som jag jobba idiellt med fiskvård. Det är bara och välja.
Sedan barnsben alltid gillat det här med småkryp under vattenytan fiskbiologi fiskevård biotopvård osv.
Vad innebär det att vara med i en fiskevårdsförening kan man även få hålla på med det man skrev ovan?
Lämna en kommentar:
-
Ja då kan man glömma det! Får väl bli skogsmaskinförare som det lutar åt då...
Lämna en kommentar:
-
Tilloch börja med ska du ha jävligt bra betyg innom natur, eller så ska du ha jävligt bra kontakter, eller så ska du vara reg inom något politskt parti, eller ska du som jag jobba idiellt med fiskvård. Det är bara och välja.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 037 visningar
1 gilla
|