Inga roliga storys från i helgen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inga roliga storys från i helgen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Inga roliga storys från i helgen ?

    Lite dåligt med rapporter ... vill höra allt nu !
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    va ute igår (söndag) i västra örten. va laddad som fan för att dra lite höstgädda. men satan va dött det va. snöade ganska mkt å va nåra minusgrader så vi tröttnade efter ca 2,5 timmar.

    ända roliga hände på hemvägen. jag kom på att vi skulle upp å bryta lite is i ån. gick ganska bra trots en jolle på 3,5 meter å en 4 hästare. isen va väl ca 4 cm tjock. men det vart lite värre när jag skulle försöka backa ut igen... vi satt fast! juckade lite framåtillbaka å sköt på med åran tills vi lyckades lirka loss båten.

    min erfarenhet efter helgen: bryt inte is tjockare än 4 cm med en jolle!

    //jim

    Kommentera


    • #3
      Originally posted by JiMpA
      va ute igår (söndag) i västra örten. va laddad som fan för att dra lite höstgädda. men satan va dött det va. snöade ganska mkt å va nåra minusgrader så vi tröttnade efter ca 2,5 timmar.

      ända roliga hände på hemvägen. jag kom på att vi skulle upp å bryta lite is i ån. gick ganska bra trots en jolle på 3,5 meter å en 4 hästare. isen va väl ca 4 cm tjock. men det vart lite värre när jag skulle försöka backa ut igen... vi satt fast! juckade lite framåtillbaka å sköt på med åran tills vi lyckades lirka loss båten.

      min erfarenhet efter helgen: bryt inte is tjockare än 4 cm med en jolle!

      //jim
      Skönt grabben

      F*n, har det redan börjat komma is på sjöarna i värmland (hungriga som vargar Färjestad)

      Tja, ni fick ordentligt med frisk luft, ej att underskatta...
      sigpic

      Kommentera


      • #4
        Är jag den enda som ser fram emot minusgrader och tjocka isar? Jag har gjort egna angeldon som jag längtar efter att få sätta i isen & dra lite Bronco
        Ni som aldrig har provat att angla borde göra det någon gång, faktiskt förbannat roligt & spännande. Ibland är det stendött och rätt som det är smäller det till på flera don samtidigt, då blir det springa.

        Kommentera


        • #5
          Originally posted by Sebastian
          Är jag den enda som ser fram emot minusgrader och tjocka isar? Jag har gjort egna angeldon som jag längtar efter att få sätta i isen & dra lite Bronco
          Ni som aldrig har provat att angla borde göra det någon gång, faktiskt förbannat roligt & spännande. Ibland är det stendött och rätt som det är smäller det till på flera don samtidigt, då blir det springa.
          Har gjort det ett antal gånger, håller med dig ,det är lugnt, socialt och spännande. Enda nackdelen är att tvåbensdriven Sturgeon och hala isar inte är riktigt kompatibla.

          Vet inte hur du gör, men jag använder trekrok istället för den vanligakroken.
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            jag har fixat iordning ett ismetespö av ett gammalt massivt glasfiberspö, får se om det funkar när isarna lagt sig.... isfisket är kul, men minusgraderna ser jag inte fram emot....

            Kommentera


            • #7
              jo jag använder också trekrok, dom där stora krokarna från förr är ju vansinne.
              jag håller med dig angående hala isar, man har ju åkt på nacken ett antal ggr hehe. funderar på att skaffa mig ett par grillor, men det måste ha varit minst 10 år sedan jag senast åkte skridskor så då måste jag lära mig det igen. men för det mesta brukar det ligga snö på isarna här uppe så då duger ett par rejäla skoterkängor gott. sen har jag en pulka som jag drar alla prylarna med.

              det finns såna här skenor som man enkelt kan spänna på dojorna, vet inte vad dom kallas men ett par såna kan inte kosta många kronor.

              Kommentera


              • #8
                Är man gammal kan man köpa broddar ... är man ung så är man tuff och vurpar istället.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                Kommentera


                • #9
                  Varför vurpa när det finns skit bra broddar till fotsingarna. Det blir som att springa runt på asfalt. Tror inte att jag har ramlat en enda gång när jag haft dom. Pimpla abborre är skit kul, nåt av det bästa fiske sätt som finns. Nils Master rules

                  Abborren på 1150 fick jag på pimpel tillsammans med en 5-6 till på 800-1000 gr, bästa abborre dagen jag har varigt med om. Slår SM så det stänker om det.


                  Fiskade HÖ i Nynäs, inte ett liv. Tror vi körde för grunt, jag ska ner till Inre maren i tälje i helgen som kommer, där brukar man iallafall se dom små liven.
                  Senast ändrad av dj Benji; 2002-10-22, 10:01.
                  C&R

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • Newborn
                    Svar till Värde?
                    av Newborn
                    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                    2024-01-13, 20:31
                  • Knox88
                    Värde på spön ?
                    av Knox88
                    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                    2023-08-13, 11:49
                  • Backslag
                    Svar till Cisco Kid, mindre
                    av Backslag
                    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                    2023-09-03, 20:16

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                  15 svar
                  4 563 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  63 svar
                  13 302 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                  Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                  16 svar
                  1 453 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                  19 svar
                  5 314 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                  20 svar
                  25 553 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X