Nästan svenskt rekord på gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästan svenskt rekord på gös

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ledsamt men möjligen och sannolikt upplysande att du valde NYT och CNN som exempel på ”fake News”.... Vad menar du är ”real news” - Breitbart? Ha ha...
    Trodde ironin framgick, hittade ingen blinksmiley utan fick ta en glad en.

    Kommentera


    • #52
      Ok, jo jag såg den blå gubben men nog hade det varit bättre om du skrivit Breitbart än CNN... typ ” aha FJ kör ”nyheter” såsom... ” om man ser den skillnaden

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ok, jo jag såg den blå gubben men nog hade det varit bättre om du skrivit Breitbart än CNN... typ ” aha FJ kör ”nyheter” såsom... ” om man ser den skillnaden

        Då Trump på sin topplista över vilka han anser publicera "fake news" har NYT och CNN så tycker jag det passar. Med min citering från FJ:s reportage trodde jag inte det skulle tolkas som annat än ironi, men ironi i text är svårt så uppenbarligen skulle jag varit tydligare.

        Men ibland undrar jag om man helt missar frågeställningen. Det första svaret jag fick var ett antagande om att jag kanske fiskar på fel sätt i jakten på större fisk. Det tog jag som ett tips i all välmening men lämnade samma frågor kvar.

        Det andra svaret handlade om en "gubbe" som fick en gös 1980. För att förtydliga min frågeställning postade jag i mitt första inlägg en länk till FJ där gösen jag talar om finns omnämnd. Svaret jag fick skapade för mig mest förvirring då jag antar att den döda länken i första posten handlar om en gös fångad i just Amungen 2010. Här kom då mitt försök till att vara lite lustig, indirekt ifrågasatte jag väl på ett lite "snällare" sätt om man läst mitt inlägg.

        Sista svaret jag fick var från dig där du tog fasta på mitt försök att ironisera över Trump.

        Så ursprungsfrågorna kvarstår.

        Har lurkat runt här ganska många år men nöjt mig med att mestadels läsa. Några av er känns det nästan som jag känner men att du har svårt att tolka mig är inte konstigt då du inte har någon historik på mig överhuvudtaget. Men som en mikropresentation av mig själv kan jag säga - vore jag amerikan skulle jag rösta på Demokraterna (vill återigen ha en blinksmiley här, kanske börjar få sämre syn för kan inte hitta någon)

        Kommentera


        • #54
          Jo, jag missade tyvärr frågeställningen, finns dock viktigare poänger och visst jag förstod ”vitsen” men nu med whisky i knoppen (?) så tycker inte jag att man ska koppla ”fake news” med CNN eller NYT bara för att Trump gör det - tvärtom, han är en skymf mot allt vad sanning och presidentskap är och borde handla om.... otäck helt enkelt men tyvärr kan han appelera några...

          För övrigt tror jag du jagar gösen ganska rätt i pelagen, kanske bör du fiska grundare, nej ytligare över större djup, min erfarenhet från Mälaren är att de större oftare står och hugger ytligare än de mängder av småsyskon man får på trolling mellan säg 5-8 meter.
          Senast ändrad av anteman; 2018-06-28, 01:46.

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Daimen Visa inlägg
            I det inlägg jag gjorde, som väckte liv i denna 8 år gamla tråd, postade jag en länk där en äldre herre poserar med en gös som enligt utsago ska vara fångad i Amungen. När du refererade till "gubben" trodde jag att du syftade på honom, men det gjorde du uppenbarligen inte då den jag pratar om ska vara fångad 2010 (eller skrivs om 2010 iaf) och den du pratar om ska vara fångad 1980?
            Ok! Om jag inte minns helt fel så hette gubben Kurt Blomqvist o bodde någonstans i trakten runt Bråviken.
            Han var gammal redan då så jag tror att han har lämnat jordelivet.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • Newborn
              Svar till Värde?
              av Newborn
              Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
              2024-01-13, 20:31
            • Knox88
              Värde på spön ?
              av Knox88
              Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
              2023-08-13, 11:49
            • Backslag
              Svar till Cisco Kid, mindre
              av Backslag
              Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
              2023-09-03, 20:16

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
            15 svar
            4 576 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            63 svar
            13 589 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RUSTY HOOK  
            Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
            16 svar
            1 467 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
            19 svar
            5 329 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
            20 svar
            25 573 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X