Tjenare är på fiskeresa på öarna lokta,tomma,donna och hugla som ligger en bra bit ovanför trondheim .Kom hit på lördagen den 29/7 och kommer vara här till den 7/8 . Vi har haft lite dåligt fiske dom första dagarna och kan inte förstå riktigt varför .
Vi hittar stora stim på ekolod men dom flesta fisken vi drar upp krokas så den verkar inte hugga. Iomed att vi krokar fisk idikerar ju också på att de är mycket fisk men vi får dåliga fångster då det hugger dåligt.
Vädret har varit rätt bra så kan inte förstå varför fisken inte hugger.
Har inte varit med om att fisken är så svårflörtad på nån resa tidigare, inte i sånna stim som vi hittar iaf .
Vore tacksamt med några heta tips man kan testa innan de är dags att dra sig hemåt igen.
Mvh Dallas.
Vi hittar stora stim på ekolod men dom flesta fisken vi drar upp krokas så den verkar inte hugga. Iomed att vi krokar fisk idikerar ju också på att de är mycket fisk men vi får dåliga fångster då det hugger dåligt.
Vädret har varit rätt bra så kan inte förstå varför fisken inte hugger.
Har inte varit med om att fisken är så svårflörtad på nån resa tidigare, inte i sånna stim som vi hittar iaf .
Vore tacksamt med några heta tips man kan testa innan de är dags att dra sig hemåt igen.
Mvh Dallas.
) Dom sista dagarna runt lokta,tomma,donna och hugla förra året, släppte fisket för oss och vi fick bra fångst med bra storlekar på torsken samt övriga fiskar. Farsgubben lyckades till och med dra en hälleflundra på näst sista båt färden innan vi begav oss hemåt mot de nu mer ointressanta östersjön fisket. Rekommenderar verkligen dessa områden till dom som har funderingar kring fisket där.
Kommentera