Nattliga fiskedrömmar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattliga fiskedrömmar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har aldrig flugfiskat, inte ens provkastat med ett flugspö en enda gång i verkligheten. Men nu inatt drömde jag att jag svingade ett tvåhands laxspö som om jag aldrig gjort något annat. Var i en slingrande älv och fiskade med en rödgulrandig streamer, och efter bara ett par kast fick jag en liten lax på kanske kilot, som inte ens kämpade utan bara följde med. En stund senare fick jag en större lax på 10 kg. Flugfiske kanske inte är så komplicerat ändå?

    Fast å andra sidan, kan man både flyga (som Stålmannen), bli superstark och kasta sig utför ett flera tusen meter högt stup utan att skada sig, så vore det väl konstigt om man inte kan svinga ett flugfiskespö i drömmarnas värld...
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

    "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

    Kommentera


    • Så var det dags igen, fast den här gången var det en ny idé och inte en fisketur det handlade om.

      Trumman och Buster visade upp en kul prototyp i ett badkar. Det var en aningen modifierad Big Bandit, som var försedd med motor och små propellrar! Den var därför mer eller mindre självfiskande, kunde styras både framåt och bakut, uppåt och neråt, i princip åt vilket håll som helst och i olika hastigheter, och kunde naturligtvis även stå helt stilla och sväva. Den drevs med en liten motor och små batterier av samma typ som sitter i blinkpirkarna som säljs i butikerna.

      Kanske något för CWC att fundera på? Den såg då väldigt effektiv ut i drömmen åtminstone...
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

      "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

      Kommentera


      • Sparkar liv i den här gamla tråden igen med en kul dröm från inatt. Var ute och kastade efter gädda från land med en polare. Han fick ett par snipor på första två kasten, och på mitt första kast fick jag en som satt krokad lite långt ner. Bad honom om tången men istället fjantade han på och gav mig några spötoppar. Fick gå och leta en tång själv och höll i gäddan, men den blev tvärilsken och spände ögonen i mig, de pekade rakt framåt som en uggla. Sedan böjde den ner huvudet och bet mig i fingret då den tydligen fått nog av att vänta för länge. Lite småskum dröm på temat fiske...
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

        "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

        Kommentera


        • Är också den som drömmer sjukt mycket och ofta minns mycket av dem när jag vaknar. Den senaste drömmen
          bara för ca veckan sen som var fiske relaterad var nog det sjukaste hittills. Skulle förbi en polare och hans familj på fika,
          dom hade en stor gädda som husdjur, alltså precis som en hund. Gäddan kravlade runt på golvet liksom.
          Detta var inget som jag reagerade på i drömmen, utan de var typ helt normalt. Gäddhund, why not.
          Denna gädda var i alla fall rätt elak och otäck, den kravla runt efter mig och ville bita mig i fötterna.
          När jag skulle bege mig hemåt lite senare så märkte jag att gäddan följde efter i rask kravlande takt.
          Började gå fortare men den rackarn knappade in. Gäddan hann ikapp mig och börja ilsket bita mig i fötterna. Var jäkla
          oskönt o vaknade med viftade fötter.

          En vanlig återkommande dröm efter trolling eller mete pass är att jag drömmer om att jag metar/trollar. När det nappar så springer jag upp ur sängen och mumlar nått om napp och börjar leta efter spöt. Med mobilen i handen och ficklampa appen påslagen yrar jag runt i mörket och letar spö med napp på. Inser sen ganska fort att de bara är en dröm, besviken går jag och lägger mig igen.
          Sambon uppskattar inte dessa drömmar särskilt mycket dock.

          En annan dröm jag haft ett par gånger efter intensiva dagar med ismete. I drömmen så ismetar vi som vanligt.
          Landar en riktig drömgädda som lätt är 20+, innan vägning o mätning tar vi några snabba foton där jag posar med
          den ny landade gigantgäddan. Efter första klickljudet från kameran känner jag hur isen under mig börjar svajja till.
          Slutar med att isen brister under mig och jag med gigantgäddan i famnen åker i plurret. Gäddan smiter såklart direkt.
          Vaknar efter de, mindre lätt att somna om efter =/

          Kommentera


          • Dags att uppdatera denna tråd med en ny märklig dröm med fisketema.

            Drömde att jag var på samma plats där jag fick mitt livs första gädda, och skulle spinnfiska med samma bete som jag fick den gäddan på (en Droppen-spinnare), men lyckades med bedriften att tappa den innan jag ens hunnit få iväg första kastet, då betet hängde ovanför vattenytan och en gädda tog den och drog av linan. Men skulle ändå fiska vidare, och helt plötsligt var viken förvandlad till en simbassäng. Detta var dock bra för då såg man gäddorna tydligt mot botten, det fanns en hel del rejäla gäddor som stod och tryckte mot botten och man kunde se dem hur lätt som helst mot bassängbottnen, så det var dukat bort. Problem uppstod dock då bassängen helt plötsligt fylldes av ett hockeylag som skulle träna undervattenshockey, och skrämde bort all fisk.

            Var får man allt ifrån?
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

            "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

            Kommentera


            • Slog nytt Pers på gräskarp 2ggr under samma pass i natt och fiskade med Sporting-dansken som jag aldrig fiskat med.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Slog nytt Pers på gräskarp 2ggr under samma pass i natt och fiskade med Sporting-dansken som jag aldrig fiskat med.
                En inte helt orealistisk dröm

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 566 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 334 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 454 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 318 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 557 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X